Teugels uit je handen trekken toegestaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heeft een paard het recht de teugels uit je handen te trekken als jij niet sterk genoeg bent?

Ja
Geen stemmen
Nee
46 (100%)

Totaal aantal stemmen: 46

Katie1989

Teugels uit je handen trekken toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:32

Volgens een vrouw die ik ken is het zo dat als jij aan het rijden bent, op gras, bijvoorbeeld in de berm of ergens anders, en je paard trekt de teugels uit je handen om te grazen, je hem hiervoor niet mag straffen omdat jij degene bent die niet sterk genoeg is om de teugels vast te houden en je paard dus wint. Klopt dit?

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:34

onzin vind ik...als je aan het grazen ben mag je paard eten maar als jullie aan het werk zijn is het geen tijd om te eten. Je mag trouwens wel grote spierballen hebben om dat te winnen van je paard.
Niet goed vinden dus.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:37

Sluit mij bij Loutjuh aan. Zodra mijn paardje de teugels uit mn handen trekt is dat een teken dat ik te hard in zn mond heb lopen sjorre tijdens het losrijden (goede les altijd voor mijzelf!!) of hij staat zich te vervelen als ik (weer es) met iemand aan de bakrand staat te praten. Maar ten alle tijden is het niet toegstaan (bij mij in iedergeval haha)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:50

Een paard mag bij mijn NOOIT de teugels uit mijn handen trekken. Ik ben niet ruw en ik ben ook geen harde, veeleisende ruiter. Als hij toch vindt dat hij te weinig ruimte krijgt en hij trekt de boel moedwillig uit mijn handen, krijgt ie van mij direct een schop, zodat zijn hoofd weer omhoog komt. Ik trek nooit terug, dat win je nooit en doet hem alleen maar meer zeer.
Maar ik accepteert het nooit Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:01

Elles schreef:
Een paard mag bij mijn NOOIT de teugels uit mijn handen trekken. Ik ben niet ruw en ik ben ook geen harde, veeleisende ruiter. Als hij toch vindt dat hij te weinig ruimte krijgt en hij trekt de boel moedwillig uit mijn handen, krijgt ie van mij direct een schop, zodat zijn hoofd weer omhoog komt. Ik trek nooit terug, dat win je nooit en doet hem alleen maar meer zeer.

Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:14

Hmmmm, het paard dat bij mij vanwege wat gras de teugels uit mijn handen probeert te trekken zal heus wel winnen.... maar of hij aan eten toekomt vraag ik mij wel af Schijnheilig
Werken is werken en daarbij, aan teugels trekken is voor beide partijen "not done" volgens mij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:47

als een paard je teugels uit je handen trekt heb je zelf iets niet goed gedaan. immers jij bent degene die het je paard aanleert, dus als je altijd erop let dat een paard dit niet mag doen, zal hij er vanzelf mee ophouden

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:52

Zodra ik mn spieren in mn armen voel (bij wijze van spreke) gaat hij al tever.
Eten doet hij in zn eigen tijd of als we met halster een stuk gaan wandelen, maar ook dan op mijn teken, doe ik niet dan sleurt hij je het liefst van graspol naar graspol.

Het imo idd een kwestie van aanleren, het paard heeft ooit eens ondekt dat dat wel lekker is natuurlijk, hij kon het immers proberen en als je dat toelaat dan probeert ie het alleen maar vaker, tenzij je het fijn vind om om de meter naar voren te schieten, zou ik het gelijk afleren, ik vind dit echt een irritatie punt tijdens het rijden.
Mijn paard hapt niet eens naar een blaadje in het bos, hij weet dat ik daar erg op let dus laat hij het uit zn hoofd, paarden maken gewoon gebruik van de ruimte die de ruiter ze geeft. Zo simpel is het en dat heeft niks met kracht of spierballen te maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:53

aangezien ik geen relatie met mijn paard heb obv van "wie is de sterkste" maar "wie is de slimste" vind ik dit een zeldzaam stomme opmerking. Het mag niet, al heb ik mijn teugels maar om mijn pink vast.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 09:06

Ja dat vind ik dus ook maar hij trok de teugels uit mijn handen en ik verhief toen mijn stem en dreef aan, en toen kreeg ik van haar *notabene iemand van een jaar of 45 die al 20 jaar of wel meer rijd* te horen dat ik fout zat en dat hij gewoon sterker was en ik het dus moest toelaten Verward Hm ik had geen zin om der tegenin te gaan aangezien ik pas een jaar rijd en zij DUS wel zeker weet dat zij de wijste is...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:17

Katie1989 schreef:
dat ik fout zat en dat hij gewoon sterker was en ik het dus moest toelaten Verward

Euhhh.... een paard is ALTIJD sterker dan jij!! hij weegt 500 kilo!
Dus dat zou dan betekenen dat je ALLES van hem moet pikken en dat ie kan doen wat ie wil? Verward

(Ik hoop trouwens niet dat je les van deze persoon krijgt... Scheve mond)

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:21

Ninla deed dat wel is als ik met dr aan 't halster ging wandelen, maar daarvoor heb ik dr zo op dr kop gegeven, dat ze dat dus niet meer flikt.... Lachen Ik laat me niet naar 't gras trekken als ZIJ dat wilt...Alleen als het van MIJ mag... dan mag ze het doen... Ze eet maar lekker gras op de weide van de zomer hoor.. Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:06

Paardrijden doe je niet met kracht.
Als je paard zijn kop naar de grond doet om gras te eten moet je hem naar boven drijven, niet trekken!!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:32

Haha, je paard is sowieso sterker, dus dan zou je helemaal niets mogen doen. Dat slaat dus nergens op!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 23:44

Ik wist wel dat ik gelijk had Knipoog

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:37

Elles schreef:
Euhhh.... een paard is ALTIJD sterker dan jij!! hij weegt 500 kilo!
Dus dat zou dan betekenen dat je ALLES van hem moet pikken en dat ie kan doen wat ie wil? Verward

Hier sluit ik me volledig bij aan.Als hij trekt,een stevige schop in zn ribben kan 'ie krijgen !

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:59

Elles schreef:

Doe ik ook, dus ben het er helemaal mee eens Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 11:28

Ik ben het ook helemaal met Elles eens...
Een paard heeft nooit het recht om de teugels uit jou handen te trekken om dan dus bijv. te gaan grazen!