zenuwachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:48

Ik heb een vraagje.
Ik heb een probleempje met mijn pony.
Als ik nou kes heb of gewoon aan het rijden ben loopt ze makkelijk een l1/l2 proefje rond. *LOL*
Maar als ik op concours ga loopt ze amper een b proefje rond. Allemaal door haar zenuwen. Huilen
Dit kost me toch vaak zo'n 10 tot 20 punten wat ik erg zonden vind Scheve mond
Als ik haar dan op de trailer zet begint het al ze staat gewoon te trillen van de zenuwen.
Hebben jullie hier een idee voor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:57

Er is bij de paardendrogist wel een middeltje voor: Temralax. Ik ken iemand die dat gebruikt bij haar dravers voor de koers, zodat ze niet al helemaal moe zijn van de stress. Het is geen doping en ze worden er ook niet sloom van, maar ze worden rustiger in hun hoofd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:00

ik zal eens kijken
waar zitten er overal zo'n paardendrogisten
(tja misschien is dit wel blond maar jah)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:00

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:38

dan ben ik dus 15€ per wedstrijd kwijt

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:54

Je kan ook eens kijken of ze rustig word door eens met de trailer te gaan rijden terwijl j egeen wedstrijd heb. Zodat ze een beetje went aan de trailer en niet alleen op pad gaat voor een wedstrijd. Vaak koppelen ze dingen aan elkaar, waar door ze op de trailer zich zelf al helemaal druk maakt. Als je nou gewoon eens een paar keer met de trailer een rondje gaat rijden ergens anders uit stapt en een rondje met haar wandeld, vervolgens weer de trailer in en terug naar huis.. Na een tijdje zal ze niet meer de trailer gaan koppelen aan een wedstrijd en zo misschien een stuk rustiger de ring in stappen dan voorheen.

Het kost je nu misschien wat moeite en tijd, maar het zal zich zeker lonen..
Suc6 er mee...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 00:10

ze gaat zo'n 3* per week op de trailer maar het probleem is vaak worden er vlechtjes gemaakt weet ze het al door.
hebben we ook al een tijdje niet gedaan .
En zelf ben ik dan ook een beetje zenuwachtig en ja tegen een paard kun je nie liegen die voelt da toch wel

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:39

Probeer tussendoor ook al die dingen eens te doen? uitgebreid poetsen alles proper maken, vlechtjes maken en dan een ritje met de trailer, ga desnoods ergens op onbekend terrein, longeer haar daar is ofzo en terug de trailer op. Zou het voor de rest ook niet echt weten, het is alleen maar het proberen waard.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:56

Veel mee op wedstrijd nemen.

Anders is er een homeopatisch middeltje, druppeltjes die doe je op een stukje brood, of appel, en die voer je hem. Dat is tegen nerveusiteit.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:29

je kunt je ook realiseren dat sommige paarden van naturen al wat zenuwachtiger zijn, en het is idd wat jij zelf al zegt --> Ik ben ook een beetje zenuwachtig. Als ze dat ook voelt dan doe je daar weinig aan. Want dat beetje spanning die jij hebt is voor je zelf alleen maar goed natuurlijk. Maar voor het paard weer wat minder.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 10:46

ja dat is het probleem dus ik ben nu al een stuk rustiger geworden .
met het losrijden doet ze het vaak super dan moeten we de ring in en dan voelt ze mijn spanning ook een beetje.
en dan is ze echt helemaal over de zeik.
dit is helaas niet alleen met naar concours gaan als de da of de hoefsmid komt is ze ook helemaal in de zijk .
de laatste keer naar de da tanden vijlen iets meer sedatie als de rest.
moest bij inspuiten natuurlijk al helemaal staan de bibberen en trillen.
laaste keer hiefsmid met ijzers eonder slaan hoefsmid lach helemaal links kyra tegen een paal aan gevallen .
nou zul je misschien denken wat een agressief beest .
dit doet ze gewoon allemaal uit angst als ik op er rijdt doet ze niks.
ik ga achter op der kont staan geen reactie onder der buik koprollen staat ze je aleen duf aan te kijken dus een agressiefe pony is het echt niet.
maar ik denk dat ze zo angstig is door haar verleden heeft op een paardenmarkt en allles gestaan.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:56

kan het niet zijn dat jij onbewust last van zenuwen heb?
en dat ze die op pikt dat alles net met wat meer stress gaat op de trailer herrie drukte noem maar op
misschien moet je er af en toe eens op uit gaan met je paard(en trailer) zonbder dat je naar een wedsrijd gaat en ga bij jezelf na of je niet zenuwen onbewust op haar over brengt
en anders gewoon door blijven gaan en nergens op hopen OK dan!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:32

ik ben gisteren naar een oefenwedstrijd geweest dus nie officieel het ging hartstikke goed alleen een balk er af en in en tijd van 44.17
niet verkeerd dus had wel last van zenuwen maar sprong suoer

Guust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:32

Met me vorig paard (heb sinds 2 weke een ander) heb ik eens een tryout gedaan en echt , het was rood licht dag.. aan ELKE hinderis dacht hij (wou al uit gewoonte zij* zegge) dat het de bedoeling was te stoppen , en dan er rustig omheen te lopen .. maja, wat verwachtte je nou, ik had hem nog maar enkele weken.. En ik was toen ook nog niet bepaald de meest ervaren ruiter ^^