wandelpaardensport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

wandelpaardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:41

hey hey
misschien is het een hele rare vraag,
maar is er ook iets van een nationaal traject voor wandelaars met paarden?
(voor ruiters heb je de veluwetrail etc.)

Of weten jullie misschien andere routes die te voet kunnen (en MOGEN) met paard ernaast, die een paar dagen duurt en met veel rust/-overnachtings-mogelijkheden?

(en bestaat er geen wandelpaardensport vereniging?) Bloos

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:45

Verward Als je een gezond paard hebt ga je er toch op zitten??? Er naast lopen doe ik alleen als het paard niet goed is of om ze in de wei te zetten.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:57

je kan gewoon de ruitepaden nemen, alleen dan loop je er dus naast

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:03

neej ik kan niet meer op mijn pony rijden, maar voor het wandelen is ze nog uitermate geschikt en we zijn er ondertussen flink fanatiek in geworden. (sorry, ik voel me altijd erg beledigd als ik weer eens een opmerking naar mn hoofd geslingert krijg waarom ik niet meer op mijn pony rijd. ik zal er een goede rede voor hebben.)

Met ruiterpaden en routes is het probleem dat de rustplaatsen vaak ver van elkaar liggen, omdat hier rekening is gehouden met galop en draf.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:53

ja dat is zo je hebt volgens mij wel van die boekjes (of via internet) met adressen van mensen die ruiters overnachting plek bieden
misschien kun je dan je eigen route plannen?
ik wandelde vooral toen ik mijn paard net had veel met hem omdat rijden nog geen optie was, nu doe ik het voor de afwisseling en gewoon voor de lol nog wel eens en mensen kijken je idd gelijk zo raar aan alsof je niet met een paard mag wandelen
gewoon lekker blijven wandelen, ik vind het ook heerlijk om te doen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:07

Ik wandel ook regelmatig met mijn paard hoor. Voor mij is een paard echt niet alleen om op te rijden.

Ik weet dat de NVVR af en toe 'wandelritten' organiseert waarbij je je paard kunt meenemen aan een touwtje o.i.d. Ik zal de kalender eens voor je in de gaten houden. Of kijk zelf eens op www.nvvr.info - misschien kun je daar iets vinden.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:38

karin thnx. daar heb ik zeker wat aan!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:29

ik heb niets tegen wandelen hoor! goed voor jou en voor je pony, ik wandel ook veel met mijn shetje en metmijn oma, maar goed als jullie dat willen ga ik er wel opzitten hoor, ze zijn immers gezond!