Ik wil jullie mening vragen...
Wij hadden nog nooit een pensionpaard gehad, maar we hebben wel genoeg weiland, dus kunnen we er een pensioenpaard nemen. In het begin leek alles heel leuk, wij hadden net een paard verkocht en gingen rusig aan kijken voor een E-pony voor mij. Het vrouwtje had weinig tijd, dus ging ik op het paardje rijden. Ik moet zeggen dat ik best lekker gereden had dat jaar. Al was ik diegene die hem het meeste uitmeste en het meeste met hem bezig was.
Het vrouwtje krijgt steeds minder tijd voor het beesje, in de zomer kwam ze maar heel even een paar minutjes, want hij liep toch buiten. Nu in de winter wordt het steeds moeilijker, hij loopt dan ook maar 1 uurtje in de week en dat is alleen maar op zondag. ze komnt nu ook nog maar smiddags en zet het eten klaar, zodat wij hem eten kunnen geven. Mijn vader heeft pas een dekenrek gemaakt, ze legt zomaar zonder het te vragen haar dekens erop. Ook gebruikt ze erg veel stro.
Ik heb ook een regel in de stal dat wie het stro opmaakt of hooi ook weer moet halen. maar ja zij beweert dat ze reuma heeft en dat ze het absoluut niet kan halen
Ook gaat zij 2 minuten van te voren weg, als wij aan komen kunnen ik en mijn zusje haar paard uit het weiland halen.Als ik hiervan wat zeg tegen mijn vader, zegt hij dat ik mijn mond moet houden, omdat zij het voer eigenlijk voor mijn paard betaald.
Diep in mijn hart heb ik heel veel spijt dat ik haar ooit geholpen heb.
Ik kom nu misschien een beetje raar over, maar ik heb het gevoel dat zij onder haar werk uit probeert te komen. Je hebt toch geen paard om er 2 minuten naar te kijken en er verder niet voor te zorgen of er naar om te kijken???
wat vinden jullie wat ik moet doen????