Gewicht/Lengte grote Shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Gewicht/Lengte grote Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:27

Na een discussie met iemand toch maar eens vragen wat jullie er van vinden. Gewoon meningen geen hevige discussie ajb.

Kruissing Shetlander x Welsh.
Shetlanderbouw heel stevig gebouwd zwaar en dik.
Ongeveer 1.07m.

Wat vinden jullie nou wat voor gewicht/lengte kan.
Niet wat er mooi uitziet, maar maximaal kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:41

Maximaal voor de ruiter?
Ehm, ga ik even uit van mijn situatie...
Mijn (kruising)Shet is ongeveer 1.10 m en stevig gebouwd, ik ben zelf 1.65, ik weeg ongeveer 55-60 kilo.
De eerste die toegeeft dat "het plaatje" niet mooi is ben ik zelf, maar hij kan mij prima dragen.

Conclusie: gewoon kijken hoe het beestje reageert en daar de ruiter/het rijgedrag op af stemmen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:28

idd het maakt niet uit hoe lang je bent zolang het beestje nog normaal alles doet met jou op zijn rug is alles okee!

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:46

55kg is idd wel max. Als je vrij lang bent zal het miss niet mooi staan maar qua gewicht kan het wel.. alleen moet je erg hebben dat je hem niet hinderd met je benen...
Zolang je merkt dat je pony er plezier in heeft en niet slecht loopt of gedraagt en geen plekken krijgt ofzo zal het nog wel goed gaan.. en vraag anders iemand erbij die kijkt hoe het eruit ziet en of hij nog gemakkelijk loopt en geen hinder van je heeft...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:32

zolang je hem niet constant tegen zijn enkels schopt en je niet te zwaar bent kan het toch prima Tong uitsteken
en wat kan jou dat plaatje schelen? als je maar lekker rijdt toch!