Ruiterpaden omgeving Bergen op Zoom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabendu

Ruiterpaden omgeving Bergen op Zoom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:24

Wie is bekend met de ruiterpaden rond Bergen op Zoom?

Weet van heel vroeger dat ze er toen waren, maar toen leek het Kralingse Bos ook op de Veluwetrail Knipoog

Als ik op de wegenkaart kijk dan begint het Bij Halsteren groen te worden tot de Bolusberg. Dan een rijksweg en dan begint de Wouwse Plantage, daarna een wit stuk met vliegveld en van Woensdrecht tot Putte is weer alles groen. Dan kom je bij de Belgische grens en worden er geen geografische gegevens meer gegeven.

Wat ik wil weten is of en waar in deze gebieden de ruiterpaden zijn, in welke staat ze verkeren en of er ruiterpaden van verschillende gebieden op elkaar aansluiten. Interessant is natuurlijk ook of je in Belgie nog door kan rijden. Een kaart zou natuurlijk helemaal perfect zijn.

Wie kan mij (een beetje) helpen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:31

je kan volgens mij via de woensdrechtseheides naar Essen rijden (belgie..)
rondom woensdrecht zijn volop ruiterpaden.
misschien is het een idee om manege Molenzicht te bellen, deze ligt midden in de bossen van Bergen op Zoom en kunnen je een kaartje met alle ruiterpaden van dat gebied toesturen.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:02

Ik stel voor dat je manege de Wolf in Huijbergen belt. Daar is namelijk een grote parkeerplaats waar je je trailer kan neer zetten en je kunt daar meteen het bos in, je kunt dan door de bossen van huijbergen doorrijden naar de kalmthoutse heide wat echt fantastische uitrijmogelijkheden biedt, heel mooi!!

Ik persoonlijk vind het bos hier mooier dan bij bergen op zoom (manege molenzicht)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:39

ja ,je kan vanuit hier(essen) naar bergen op zoom rijden,de kalmthoutse heide hier is echt heel erg mooi!!

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:26

Arabendu schreef:
Wie is bekend met de ruiterpaden rond Bergen op Zoom?

Weet van heel vroeger dat ze er toen waren, maar toen leek het Kralingse Bos ook op de Veluwetrail Knipoog

Als ik op de wegenkaart kijk dan begint het Bij Halsteren groen te worden tot de Bolusberg. Dan een rijksweg en dan begint de Wouwse Plantage, daarna een wit stuk met vliegveld en van Woensdrecht tot Putte is weer alles groen. Dan kom je bij de Belgische grens en worden er geen geografische gegevens meer gegeven.

Wat ik wil weten is of en waar in deze gebieden de ruiterpaden zijn, in welke staat ze verkeren en of er ruiterpaden van verschillende gebieden op elkaar aansluiten. Interessant is natuurlijk ook of je in Belgie nog door kan rijden. Een kaart zou natuurlijk helemaal perfect zijn.

Wie kan mij (een beetje) helpen.

De officiele ruiterpaden beginen bij manege Molenzicht in Bergen op Zoom. Je kan daar je trailer kwijt en lekker wat drinken/eten.
In de hal van de manege is een kaart van de ruiterpaden aanwezig.

Deze ruiterpaden sluiten aan op het militaire oefenterrein van de vliegbasis Woensdrecht. Daar mag je met je paard komen.
Via dese vliegbasis kom je bij de ruiterpaden van Delta (bij de trimbaan in Huijbergen). Via deze ruiterpaden kan je 2 kanten op.
1.
Je kan verder richting Huijbergen en dan kom je in de bossen van Manege de Wolff. Daar kan je je paard vastzetten en even drinken/eten.
Via deze bossen kan je verder d.m.v. het oversteken van de Putse weg richting de bossen van Hoogerheide Ossendrecht.
Of je gaat naar het Militaire oefenterrein van Putte.
Ook heel mooi. Je kan zo ook naar Belgie doorrijden.

2. Je kan direct richting Kalmthoute heide. Deze heide is officieel niet meer toegankelijk voor paarden. Ze hebben er wel een ruiterpad omheen gemaakt. Maar deze is lang niet zo mooi..helaas....

Van Molenzicht naar de Wolff of de Kalmthoutse heide is het een uur. Met draf en galop. Anders 1,5 uur. Je komt nergens met verkeer in aanraking en de ruiterpaden zijn heel erg goed....dus rij ze!!!!!!!!!!!!!!!!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:03

In hoogerheide is er ook een manege, De molen (www.rcdemolen.nl). En vandaar uit kan je heel mooi rijden, we zijn zelfs in belgie geweest. alleen was er niet echt een kaart van het gebied, dus hebben we ons met een fiestkaart beholpen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:17

Je moet dan zeker in Putte(militair oefenterrien) gaan rijden heerlijk rijden daar in de bossen.....
Van alles wat,bos,heide ,zandvlaktes zo ver je kunt kijken.....Geweldig.
Met een kaart kan ik je niet helpen maar bel anders even naar het VVV Bergen op Zoom.
Ik woon middenin de bossen hier(Ossendrecht) en als ik oneindig wil rijden duik ik de Belgische bossen in(Kalmthout,Esssen,Zandvliet enz.).
Ik heb geen kaart en geen richtingsgevoel maar ik kom altijd weer thuis.(na de middag richting zon rijden want daar staan ons huis Blond Haha! ).
Bossen in Bergen op Zoom en Huijbergen is al leuk rijden maar over de grens is het pas echt genieten....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:00

Mag ik mee als je gaat? Ik woon er vlakbij maar weet de weg hier helemaal niet.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:43

vergeten jullie de bossen rond vrederust, halsteren niet, je kan vandaar uit ook starten, maar dan moet je wel een stuk over de weg om weer bij Molenzicht uit te komen, maar de Heide is erg mooi om doorheen te rijden,je kan daar terecht bij Manege de Paardenhoeve voor je trailer en je natje en droogje ze hebben ook een kaart van het gebied in de hal en je kan inderdaad tot aan de kalmthoutse Heide rijden, flinke rit maar hardstikke mooi
Succes

groet Karen

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:45

CarS schreef:
Je moet dan zeker in Putte(militair oefenterrien) gaan rijden heerlijk rijden daar in de bossen.....
Van alles wat,bos,heide ,zandvlaktes zo ver je kunt kijken.....Geweldig.
Met een kaart kan ik je niet helpen maar bel anders even naar het VVV Bergen op Zoom.
Ik woon middenin de bossen hier(Ossendrecht) en als ik oneindig wil rijden duik ik de Belgische bossen in(Kalmthout,Esssen,Zandvliet enz.).
Ik heb geen kaart en geen richtingsgevoel maar ik kom altijd weer thuis.(na de middag richting zon rijden want daar staan ons huis Blond Haha! ).
Bossen in Bergen op Zoom en Huijbergen is al leuk rijden maar over de grens is het pas echt genieten....

Ja, die zandvlakte is super.....maar ik ben er wel een keer verdwaald...
Men zei dat je nooit kon verdwalen, want je hoort altijd de Putseweg.
Die hoorde ik ook, alleen ging ik de andere kant op.
Ik reed er 7 uur rond in mijn uppie...ik was helemaal in paniek...
Ik had toen nog geen mobiel..
Gelukkig kwam ik enkele wandelaars tegen, die mij doodleuk vertelden dat ik gigantisch fout zat en nooit voor het donker thuis zou zijn....
Kennen ze mijn speediepaardje nog niet.... Haha!

Ik wil er dolgraag nog een keer heen, maar niet meer alleen.
Als iemand met mij mee wilt hoor ik het graag...
Mijn paard heeft alleen op dit moment een hoefzweer, dus moet nog even rustig aan doen...

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:47

elmo1 schreef:
vergeten jullie de bossen rond vrederust, halsteren niet, je kan vandaar uit ook starten, maar dan moet je wel een stuk over de weg om weer bij Molenzicht uit te komen, maar de Heide is erg mooi om doorheen te rijden,je kan daar terecht bij Manege de Paardenhoeve voor je trailer en je natje en droogje ze hebben ook een kaart van het gebied in de hal en je kan inderdaad tot aan de kalmthoutse Heide rijden, flinke rit maar hardstikke mooi
Succes

groet Karen

Ik vind de bossen van Vrederust niet zo leuk rijden. Erg klein, weinig uitrijmogelijkheden, zonder gevaarlijke wegen te moeten passeren. En naar Molenzicht doorrijden is helemaal link, want dan moet je het smalle viaduct over de snelweg over ......mij niet gezien!!!!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 22:43

Ik krijg al meer informatie dan ik had gehoopt. Allemaal bedankt. OK dan!

Ga in ieder geval bellen welke kaart de maneges hebben hangen en waar ik een kleine versie kan krijgen. Ik ga er op zeker op hele korte termijn naartoe voor een verkenningsrit van een paar uur. Echt verdwalen kan ik gelukkig nooit, daar hebben we GPS voor (banketstaaf alleen dat de ruiterpaden daar net nu niet op staan)

Zoals ik hoor is het super trainingsterrein en toch vrij dicht bij mijn stal. (Hoekse Waard).