hoi mijn pony vind het heel eng als er vreemde paarden op haar afkomen dan springt ze weg of draait ze om, vandaag heeft een vriendin van mij op haar een oefenparcours gesprongen, ging super! alleen dat kijkerige weer, verder was ze na een tijdje heel braaf en mijn vriendin kreeg haar ook makkelijker langs de paarden heen en op t laatst was het bijna over.. iemand hier een verklaring voor? bij mij doet ze het overigens altijd erger. ligt dit aan mij of zit dit int karakter van mijn pony? en hoe kan ik dit verminderen?x bonny4life
_Wieke_
Geplaatst: 06-01-05 20:44
Ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat als je het veel oefent, dus vaak en veel naar vreemde paarden gaan enzo, het wel minder wordt.
roylinde
Geplaatst: 06-01-05 20:45
dit is zij/hij gewoon niet gewend, mischien is ze een keer vlink aangevallen? ik denk dat ze gewoon over deze "angst' heen moet komen, gewoon veel met "vreemde" paarden samen rijden dan wend ze vanzelf, zelf niet doen als of het eng is, gewoon blijven rijden.
succes
Anoniem
Geplaatst: 06-01-05 23:51
Ik denk dat jij zelf (misschien onbewust) op die andere paarden reageert, waarop je pony weer reactie geeft.
Bonny4life
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-05 11:56
ja dat klopt omdat ze dit doet let ik er ook heel erg op en wordt ik zelf ook al angstig..daarom denk ik omdat die vriendin zo rustig bleef ze op ene gegeven moment eraan ging wennen gister! ging egt zo super!
barbara2
Geplaatst: 07-01-05 22:10
Ik heb dit ook gehad nadat ik op concours met losrijden een ongelukje heb gehad. Twee anderen knalden namelijk tegen elkaar op waardoor er een paard steigerend mijn kant op kwam. Daardoor schrok mijn paard en viel ik eraf. Daarna was het hopeloos. Elke keer weer schrok hij van paarden die recht op ons af kwamen. Toch ben ik gewoon op concours gegaan enzo, dus veel tussen de paarden geweest. Wel longeerde ik even voordat ik opstapte op het losrijterein. (jong paard en fris!!) Nu ben ik weer 3 jaar verder en eigenlijk is er niks meer aan de hand. Ik heb ook het idee dat je paard bang word omdat je zelf steeds gaat denken van straks gebeurd er dit of dat... je maakt jezelf en je paard dus eigenlijk banger. Nu kan ik hier redelijk doorheen rijden. Gewoon voorwaarts rijden en je paard goed aan het werk zetten. Het is heel moeilijk om dit niet te doen (je vanalles in je hoofd halen bedoel ik), maar probeer gewoon rustig te blijven. Het helpt als je veel tussen de andere paarden komt. Succes!!!