nu nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:26

Goed ik heb mijn pony dus verkocht, ze gaat naar een meisje wat haar intensief wil gaan rijden. Omdat het niet heel erg koud is wou ik haar gaan scheren en een dikke deken over doen.
Maar is dit wel verstandig?? ZOlaat nog voor de eerste keer?? Ik weet ook dat ze dan beter gepresenteerd zal worden aan de mensen, ze ziet er op het ogenblik niet uit namelijk, net uit de wei en helemaal geen bespiering.

Dus wat zeggen jullie? Ook als ze geschoren is zweet ze nog best wel namelijk.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:28

Tja, bij ons op stal zijn er deze week ook alweer 2 paarden geschoren. Die van mij hoeft geen 2e keer dit jaar vind ik, ookal zit hij weer dik in het haar.
Beetje moeilijk, ik ben benieuwd naar de andere reacties Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:39

Hmm, het lijkt mij niet verstandig om haar nu nog te gaan scheren. Je hebt haar per slot van rekening al verkocht, mét dikke vacht (dus qua presentatie maakt het niks meer uit). Ik denk dat je die beslissing beter kunt overlaten aan de nieuwe eigenaar. Misschien wil ze wel helemaal niet dat haar nieuwe pony wordt geschoren.
Ik zou het iig niet op prijs stellen als ik een paard heb gekocht maar nog niet heb opgehaald dat de 'oude' eigenaar er nog vanalles mee gaat uitspoken.
Wil je persé scheren, bel dan even met de nieuwe eigenaar en vraag wat die ervan vind. Zo kun je jezelf waarschijnlijk/misschien een hoop gezeur besparen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:40

Mijn paardje word volgende week voor de eerste keer geschoren.

Overleg anders met de kopers of ze haar geschoren willen zien/hebben of niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:41

na januari is scheren niet meer slim . De zomervacht is al aangemaakt, en anders scheer je die ook weg.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:27

gelukkig is het nu nog januari Knipoog , maarre inderdaad als je scheert na 1 februari houd je een heel lelijke zomervacht over.
Maarre ik zal het aan de kopers overlaten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:07

Februari heeft het volgens mij ook geen zin meer. Is er weinig haar over. Nu is die van mij nog een bolletje wol.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:57

Maakt helemaal nix uit of je je paard laat in het seizoen scheert, ik scheer ze als het nodig is tot in het voorjaar net als heel veel andere wedstrijdruiters. En mijn paarden hebben allemaal in de zomer een supermooi vachtje.

Scheren als je paard al verkocht is, zie ik het nut niet van. De mensen hebben hem toch al gekocht zoals ie is....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:38

Nee ze hebben haar van de zomer gezien en hebben nu besloten haar uiteindelijk toch te kopen, ze hebben haar dus strak in het haar gezien. Maar zij vinden het oke, ik heb het er met hun over gehad. Kijk de pony heeft nu heel erg veel haar, dat meisje gaat er intersief mee rijden, dat wordt dus zweten voor de pony, die dus waarschijnlijk helemaal niet snel droog gaat worden. Het meisje is zelf nog erg jong en heeft nog nooit een paard geschoren. Ze weet uberhaubt niet dat ze een pony krijgt want dat is allemaal nog een grote verrassing, ze heeft er al wel opgereden, van de zomer dus en dat klikte allemaal heel erg goed. Alleen vonden ze haar toen te duur, nu heb ik de prijs een beetje naar beneden gedaan en willen ze haar toch wel heel erg graag hebben.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:46

even bellen met de ouders Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:02

Heb ik al gedaan staat hierboven!! haha nou ja, ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier een mening over hebben.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:16

heb men paardje vandaag voor de aller eerste keer laten scheren. hij is nog nooit geschoren geweest. had wel gehoort dat het deze week zeker nog moest dat vanaf volgende week het nimeer zo goed is

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:19

Als ze gaat dan gaat ze zaterdag. Ze staan nu even in een hele ruime stand en dat is wel makkelijk voor het scheren enzo moet ik zeggen. IK maar alles netjes schoon en ze wordt daar geschoren, daarna wordt alles weer schoongemaakt totdat er geen haren meer zijn.