de titel zegt het al ik heb dus 2 ponys op stal bij mn oma .
1 pony van mn overleden opa (fjord van 3)
en mn eigen e pony een ex draver (volbloed arabier )
mijn pony is pas later daar gekomen omdat mijn pa liever had dat ie bij ons kwam staan inplaats van bij de vorige eigenaar die een bak en alles had (koste geld )
dus mn pa 2 stallen gebouwd binnen in schuur allemaal leuk en aardig
ik heb geen bak om in te rijden dus moet of in de wei of zoals mn opa altyd zei rij maar op de weg
nou is mijn opa niet zo lang geleden overleden en dus heb mn oom alles overgenomen dus ik was in de zomer bezig om 1 pony in te rijden en 1 gewoon nog te rijden (wat met de mijne niet altyd vanzelf sprekend is )
daarvoor gebruikte ik gewoon een gedeelte van de wei en dus kwam mijn tante aan met goh ben je dat voor altyd van plan waarop ik dus antwoorde jah en ze zegt nou dan maken we een bak voor je bla bla
ik dacht mooi
leuk maar dat gaat niet met een fjord die niet veel kent en met een draver die nog al eens kuren heeft jah sorry maar voor mijn en de ponys dr veiligheid snappen jullie wel dat ik dat liever niet doe
volgende : mijn pony heb chronische problemen met zn longen hij moet frisse lucht hebben speciaal hooi en mag niet te lang in de regen blijven staan anders krijgt ie er veel last van
dus ik kom op stal en het regent ik ga ponys binnen halen zegt mn tante waarom zet je m binnen ik zeg waarom zegt ze neej das nie waar blabla lees maar de boeken
ik heb duizende boeken en die denkt dat ik daar niks van af weet omdat bij hun vroeger !!! allen paarrden buiten bleven dus ik zeg nog van jaaaaaaah maar mijn is arabier met chronische longshit zegt ze jah maakt niks uit
ik dacht dat ik gek werden nu heb mn oom het geweldige idee gehad om de ponys om het land van de buurman te zetten een groot ztuk grond afgezet met prikkedraad en ik nog verzetten maja hij doet het toch dus hij wil ze binnen halen s avonds en hij kreeg ze niet te pakken neej duh ik ken mn paard wel hoor
dus ik kom volgende dag om stallen te doen zijn ze niet binnen geweest terwijl het kei hard regende en zo hebben ze al vaker snacht buiten gestaan , en we wonen aan rand van bekend bosgebied dus ik vind het geen fijn idee om ze daar snachts te laten .
ik heb dus niet genoeg geld om ze op pension te stallen anders had ik dat allang gedaan en dan komt er bij dat ik de fjord ook mee wil hebben dan anders word ie verziekt daar omdat mn oom haar niet de baas kan
en ze is kei lief maja sorry voor het lange verhaal maar ik moest het kwijt en wou graag weten of er meer mensen waren die daar last van hebben