Ervaringen met hoge "peesbeschermer" achterbenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Ervaringen met hoge "peesbeschermer" achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:56

Ik zit te denken om nieuwe peesbeschermers voor de achterbenen te kopen. Ik gebruik nu altijd gewoon kogelbeschermers. Maar voor losgooien en longeren lijkt me dit ook wel wat.

Je hebt ze van Eskadron (68.95) en van BR (27.-).
Voorbeeld foto Eskadron:
Afbeelding
Die van BR zijn gewoon de normale peesjes zeg maar, maar dan hoger en met 3 klittenband sluitingen.

Ze lijken me wat veiliger dan kogelbeschermers (meer oppervlak kunststof) en als je paardje wel eens achter strijkt, heb je toch meer bescherming.

Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn over deze dingen!
Vertel a.u.b. ook wélke je hebt, waar je ze voor gebruikt enz.

Bedankt!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:04

Ik heb kogelbeschermers. Ik wist niet dat deze ook voor achter waren? Tong uitsteken Dat zet me ook wel aan t denken! Ik gebruik ze voor het springen.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:10

je hebt lage (de normale van BR) met 2 klittenband sluitingen.
en dan heb je deze (hogere) met 3 klittenband sluitingen.
speciaal voor springen eigenlijk : paarden tillen benen hoger op ofzo ...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:53

de hoge peesjes voor de achterbenen gebruiik ik ook sinds kort. mij is vertelt dat dat de achterbenen meer stimuleert, zo gezegd aan het werk zet! tot nu toe ben ik er zeer tevreden over! een aanrader

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:56

maar ik vind de bescherming aan de achterkant onnodig, want hij kan toch amper iets raken, ja, met een bok kan hij tegen de bakrand aan knallen. Ik had liever gehad dat het harde gedeelte aan de voorkant had gezeten.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:25

die hoge zorgen ervoor dat het paard zijn achterbenen hoger optilt bij het springen. Ik vind dat kogelbeschermers wel genoeg beschermen, je paard strijkt toch alleen maar met de kogel en niet met de rest van zijn been Haha! Maar voor springen is het misschien wel handig.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:30

Tulando.

Das niet helemaal waar voordat ik de mijne ook van Eskadron had gekocht, had die van mij zich zelf geraakt door een bok en met haar achterbeen tegen het andere been aangekomen. Hierdoor had ze een snee, waardoor deze is gaan infecteren naar binnen toe en de volgende dag met een dik been stond. Dus met losgooien en springen inderdaad een aanrader, want een paard blijft een paard....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:46

inderdaad uprica: een paard blijft een paard
maar volgens mij zijn paarden geboren zonder peesbeschermers.
Daarom vindt ik het onnodig om tijdens het dressuurwerk en eht "vrij" zijn bescherming aan te doen
bij springen snap ik het wel, het is een veel groter risico
en paarden die 23 uur op stal staan en een uurtje los mogen, dan ook, dan willen ze de energie eruit (hoe zou je zelf zijn?)
maar dan nog.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:06

Nou ik wou dat ik die dingen had toen montecito werd getrapt met als gevolg een gebroken griffelbeentje!! Deze beschermers hadden dan de klap beter opgenomen en was zijn been waarschijnlijk niet gebroken geweest. Ik ga die van BR halen voor in de wei met die andere rotknollen!! Nu heeft hij vaak bandages om, denk dat dit beter is!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:10

ik heb ze ook en ben er zeer tevreden over
en je zult nog verbaasd staan over de krassen die er ook hoger op de peesbeschermer zitten na een tijdje gebruik..
ik vind ze iig erg fijn!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:22

Bedankt voor de meningen! Lachen Blij om te horen dat mensen erg fijne ervaringen hebben.
Bij het longeren en losgooien maakt die van mij nogal rare, spannende sprongen en wat extra bescherming kan nooit kwaad. Met rijden zijn de kogelbeschermers prima. En bij springen zijn deze dingen best handig denk ik.
Wel hoorde ik net van iemand op stal dat de haartjes aan de achterkant van de achterbenen wat omhoog gaan staan na gebruik (met name na losgooien). Geen ramp, borstel erover en tis weer prima. Maar vroeg me af of jullie dat ook merkte?!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:02

de z amazone bij ons op stal had die witte van eskadron voor ahcter als ze ze los deed of als ze geen zin had om te bandageeren (lui!) haha ik vond zewel makkelijke en ze bleven goed zitten

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:25

Ik heb het eens gezien op de manege
Lijkt me wel veiliger, je hebt een groter oppervlak wat beschermd word... Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:26

Maar zoals Tulandro zegt..
Het is eigelijk ook wel veiliger als ze ervoor gaan zorgen dat de voorkant ook word beschermd (van het achterbeen) omdat daar ook belangrijke buigpezen zitten, en als ze dan aantikken of wat dan ook doormiddel van stoten, of bokken... Kan dat ook beschadigen en heb je alsnog kans op een pees blessure... Scheve mond

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:41

Tulandro schreef:
maar ik vind de bescherming aan de achterkant onnodig, want hij kan toch amper iets raken, ja, met een bok kan hij tegen de bakrand aan knallen. Ik had liever gehad dat het harde gedeelte aan de voorkant had gezeten.

mee eens

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:22

Je heb nu van eskadron de zelfde beschermers voor achter maar dan bedoelt voor de cross... deze zijn aan de voor kan ook dicht gemaakt niet met plastic/pvc maar met een gevoerdt stofje (ik weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen) ik ga even opzoek naar een foto

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:24

gevonden
Afbeelding

kosten rond de 70 euro, maar ik denk dat het deze voor mij worden
zit eigenlijk te twijfelen tussen die van NEW en deze.

Dit zijn die van voor kan je misschien beter zien hoe de voor kant van het been beschermt wordt..
Afbeelding

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:55

Tulandro schreef:

En wat dan als het paard achter wat koehakkig staat en zich daardoor bij elke pas tegen de kogels trapt ??

Ik rijd dus mooi wel met bescherming achter.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:02

die van br zijn ook prima hoor, ik heb ze ook, fijne dingen.. En misschien zijn ze er van BR ook wel mt bontbinnenkantje die heb ik voor de voorbenen.. succes

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:03

Leone schreef:
gevonden
[image]

kosten rond de 70 euro, maar ik denk dat het deze voor mij worden
zit eigenlijk te twijfelen tussen die van NEW en deze.

[image]

oeef die zijn ook mooi zeg!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:12

dutske schreef:
inderdaad uprica: een paard blijft een paard
maar volgens mij zijn paarden geboren zonder peesbeschermers.
Daarom vindt ik het onnodig om tijdens het dressuurwerk en eht "vrij" zijn bescherming aan te doen

Maar een paard is ook geboren zonder hoefijzers onder zijn hoeven en ook zonder een zadel en een ruiter op zijn rug.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:30

hoefzijers ben ik ook niet voor.
En eigenlijk het rijden zelf ook niet Haha!
Maar ik ga nu gaan rijden gewoon omdat het de enige manier is voor mij om met paarden in contact te komen Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:56

Ik heb nog weer anderen van Eskadron amar die bestellen ze altijd speciaal voor mij Haha!
Ze lijken nog het meeste op hele lange/hoge kogel beschermers

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:00

gyzmo schreef:
En wat dan als het paard achter wat koehakkig staat en zich daardoor bij elke pas tegen de kogels trapt ??

Ik rijd dus mooi wel met bescherming achter.

Ja, maar ik had het even over een paard met normale beenstand, dan is het onnodig. Als je paard biljardeert, of koehakkig is, kan het wel handig zijn.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:10

Ik heb het niet zo heel erg op die hele hoge achterbeschermers. Ik vind zelf de 3-in-1 die dan helemaal rondom het been zit voor losgooien fijner.