Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babsie_Flash schreef:Ik voer lijnzaad altijd ongekookt op aanraden van mijn DA.
Lijnzaad is na 24 uur giftig, dus ik maak de bak daarna helemaal schoon en ik voer ze ook niet in een vaste voerbak, maar een plastic voerbak die ik zo weer mee kan nemen.
Zo voer ik ze al jaren lijnzaad...
Flauw he, maar dan zal het gekookt wel giftig worden,maar daar is de blauwzuur dan al uit.
Babsie_Flash schreef:Ik voer lijnzaad altijd ongekookt op aanraden van mijn DA.
Lijnzaad is na 24 uur giftig, dus ik maak de bak daarna helemaal schoon en ik voer ze ook niet in een vaste voerbak, maar een plastic voerbak die ik zo weer mee kan nemen.
Zo voer ik ze al jaren lijnzaad...
Zabbie schreef:Erg vreemd dat je DA dat adviseert, die zou toch beter moeten weten....
Een DA in Utrecht op de faculteit vertelde me dat lijnzaad giftig kan worden zodra het in aanraking komt met de openlucht, dus is de kans dat het inderdaad gifstoffen afgeeft altijd aanwezig aangezien het lijnzaad al een hele weg is gegaan voordat het bij je paard in de voerbak ligt.
laura2span schreef:hmm vreemd wij hebben ze altijd gewoon ongekookt lijnzaad gevoerd. nooit problemen mee gehad. gewoon dor de brokjes gedaan.. wist niet eens dat het giftig kon zijn