BR regendeken of toch mijn 1e keus de HH ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

BR regendeken of toch mijn 1e keus de HH ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:53

IK ZOEK EEN ECHT 1000000000% WATERDICHTE DEKEN
IK WIL KIEZEN TUSSEN deze:

BR Diamond High Neck deken 600D

Waterdichte, ademende winterdeken met een hoog gesneden halslijn. (3000 mm waterdicht, 4000 gram/24 uur ademend)
Verkrijgbaar in de maten 175 t/m 215 cm.

http://www.br.nl/brimages/381024_n_winter_rgb.jpg
voor plaatje

of toch deze:

Harrys horse diamond high tech fleece voering (HH322.0335)

Samenstelling: 600D 'honingraat' ripstop, waterdicht en ademend nylon buitenzijde. Anti pilling fleece voering.
Vulling: Geen.
Voorzien van: *Nieuw: 'S-line' belijning. Plingubbele borstsluiting met muskatons en nylon voering tegen schuren. *Neoprene schoftbeschermer. *Loopsplit. *Naadloos op de rug. *Laag aangezette kruissingels welke door de deken heen sluiten. *Afneembare bilkoorden. *Staartflap.

http://81.17.35.54/cms/HH322.0335/fotogroot.jpg
plaatje

Heeft iemand ervaring met precies deze dekens wat is dan de beste keus??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:06

ik heb zelf hele goede ervaringen met de dekens van Harry's Horse... mooie pasvorm, blijven goed liggen en zijn goed waterdicht... Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:14

ik heb de HH , nog maar net een paar weekjes bevalt tot nu toe prima, ligt goed en sluit mooi aan!

Al moet ik zeggen dat ik de hooggesneden halslijn van BR niet gek vind, vooral omdat mijn paard een smalle voorkant heeft.

de Br heeft een dikkere vulling klopt dat? ligt er maat net aan wat je zoekt!
maar dan heb ik het dus over de pasvorm, wbt waterdichtheid voldoet de HH prima, maar ik hem hem ook nog niet zo lang.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:37

cissie schreef:
ik heb de HH , nog maar net een paar weekjes bevalt tot nu toe prima, ligt goed en sluit mooi aan!

Al moet ik zeggen dat ik de hooggesneden halslijn van BR niet gek vind, vooral omdat mijn paard een smalle voorkant heeft.

maar dan heb ik het dus over de pasvorm, wbt waterdichtheid voldoet de HH prima, maar ik hem hem ook nog niet zo lang.

ja ik zie hetnu ook dat de br vulling (teniminste dat het een winterdeken is en geen regendeken) heeft, maar hoeveel dan weet je dat ook??

en is de HH ook sterk genoeg?

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:39

ik heb de HH, en heb ook sinds een week die BR.
ik vind deze BR veel fijner. de deken ligt veel mooier op mijn paard dan die HH. die BR deken heb ik dus nog niet zo lang maar van anderen bij mij op stal die die deken ook hebben weet ik dat ze geen andere deken willen. het zijn sterke dekens en ze liggen prima op het de paarden en de deken is waterdicht. dit is die HH trouwens ook goed waterdicht. maar ik zou als ik jou was voor de BR gaan.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:41

HEB NOG EEN KEUS een deken van THERMOSTAR voor een prikkie? hoe zijn die en hoe valt de maat?

DUS NU HEB IK KEUS UIT 3 ...... EN MAG JE DUS DE VRAGEN OF KEUS BEANTWOORDEN OVER 3 Tong uitsteken

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:43

Ralinda schreef:
ik heb de HH, en heb ook sinds een week die BR.
ik vind deze BR veel fijner. de deken ligt veel mooier op mijn paard dan die HH. die BR deken heb ik dus nog niet zo lang maar van anderen bij mij op stal die die deken ook hebben weet ik dat ze geen andere deken willen. het zijn sterke dekens en ze liggen prima op het de paarden en de deken is waterdicht. dit is die HH trouwens ook goed waterdicht. maar ik zou als ik jou was voor de BR gaan.

is dat de br waar ik het over heb met klein halsje of zonder???
en wat voor vulling zit daarin? of heb je ook deze uitvoering zonder vulling? En is die dan ook 100% waterdicht? Ik zoek er namelijk het liefst 1 zonder vulling maar die ik wel op de "blote" paardenrug kan leggen.. het liefst dus met Fleece maar is zeker geen must !

En waar kan ik ze het beste kopen volgens jou?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:47

Ik stem voor de HH. Deze overleeft echt een stortbui! Goede pasvorm. Goede kwaliteit. Ik heb een slopertje (soms) en deze laat de HH helemaal heel terwijl al 2 dekens in 4 dagen naar de prullenbak zijn gegaan ...
Er is trouwens zo'n BR met halve hals te koop hier op bokt: maat 195. 2 dagen oud.
Succes!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:52

Ik ga even kijken maar ik denk toch dat ik voor de HH ga... aangezien de reacties en ik ook het liefste een deken met Fleece zoek en het liefst zonder vulling (dus niet echt een winterdeken) en die HH is ook in de sportzaak hier in de buurt te koop is voor de andere moet ik (iets)verder weg... ik denk trouwens ook dat de HH goedkoper is of is dat niet zo?
Naja ik hoop dat ik nog meer reacties krijg...
Ik ga hem nu nog niet kopen pas over 2 weken Haha!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:54

blijft de HH ook liggen als hij een keer rolt in de bak met de deken op?
niet dat hij meteeen helemaal schuin hangt en er dus instapt?

ik neem zelf aan van wel aangezien er dus fleece inzit en me HH fleecedeken gewoon GEWELDIG SUPER PERFECT blijft liggen alsof hij de hele dat helemaal stil heeft gestaan Haha!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:13

Mijn HH heeft 2 sluitingen onder en 2 bilkoorden (voor 2 sluitingen die verstelbaar zijn: grote pré voor mij: mijn dandy heeft nogal een brede borst nl!).
Dandy ligt veel in zijn box (luilak) en hij rolt ook soms : schuift iets naar links (2 cm) en blijft dan liggen. Hij gaat met deze iets scheefgezakte deken ook gewoon de molen in : no problem!!!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:42

de HH dus... ik ga vanavond isschien nog naar kilder en dan ga ik even kijken wat voor dekens ze nog meer hebben... Heb al gebeld voor de HH en die hadden ze dus.. maar is daar wel 100 euro voor 0 gram... en 109 euro voor 150 gram... maar ik heb dan dus geen extra verzendkosten dus komt denk ik op het zelde neer dan als ik hem ergens anders voor 83 euro bestel Haha!

maar ik neem toch aan dat de binnenkant al van Fleece helemaal is of heb ik het dan helemaal fout :S en ik kan er altijd nog een oude onderdeken onder doen die ik nog heb dus neem denk ik wel een 0 gram
maar ik denk er nog even over na. ... ik ga vanavond ook eigenlijk alleen nog maar even kijken Haha! najaa dat zeg ik altijd..

Ik ga ook even kijken voor een BR en dan neem ik gewoon een deken van mij mee en kijke welke ongeveer het beste overeenkomt.. en welke ook niet TE prijzig is.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:44

Paradiso schreef:
Mijn HH heeft 2 sluitingen onder en 2 bilkoorden (voor 2 sluitingen die verstelbaar zijn: grote pré voor mij: mijn dandy heeft nogal een brede borst nl!).
Dandy ligt veel in zijn box (luilak) en hij rolt ook soms : schuift iets naar links (2 cm) en blijft dan liggen. Hij gaat met deze iets scheefgezakte deken ook gewoon de molen in : no problem!!!

ik heb in je profiel gekeken en mondi heeft ongeveer dezelfde bouw als jou dandy heel iets minder gespierd van voren misschien maar echt niet veel miinder (en ben er nog aan het werken dus Tong uitsteken ) ik weet niet of jij deze HH heb en hoe groot jouw paardje is maar welke maat heb jij?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:50

ik heb ook het HH deken en ben er heel tevreden over. past goed,100% waterdicht,blijven zeer goed liggen,gemakkelijke singels,goede staartflap en ze zijn ook nog mooi erbij.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:51

cissie schreef:

in jouw profiel staat een paard met een foto is dat 1 van de 2 dekens?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:07

Ik heb een dunnere (150gr) maar zelfde model en verder precies hetzelfde.
Dan is 1.68m hoog ongeveer, brede hals, grote borst (daarom dus handig 3 verstelbare opties aan de voorkant). Ik heb maat 195.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:56

3 verstelbare opties???????

Mijn HH heeft 2 sluitingen onder en 2 bilkoorden (voor 2 sluitingen die verstelbaar zijn: zei je net nog of heb ik het verkkerd begrepen???

het gaat toch nog steeds om de HH

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 15:58

Waarom heb je van HH de dunnere 150 gekozen en niet de 0 gram??
Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:59

xkusssx schreef:
in jouw profiel staat een paard met een foto is dat 1 van de 2 dekens?

Nee dat is zn oude regen deken van global, die is na 1 seizen niet meer waterdicht geen aanrader dus , hoewel de pasvorm wel goed is.

ik heb de HH Daimond S belijning met fleece voering (die je hierboven ook linkte), die valt onder de regendekens zonder voering zeg maar.

Wat voorn paard heb je wbt bouw? want ik heb dan wel geen ervaring met de BR deken maar de hoge sluiting aan de voorkant lijkt me een groot voordeel als je bv een paard zoals de mijne hebt met een smalle ranke voorkant.

Anders bekijk je in een ruitershop beide dekens eerst en kun je altijd nog kiezen. Als je ze in de hand hebt gehad, vind ik het vaak makkelijker om een keuze te maken.
Laatst bijgewerkt door cissie op 06-01-05 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:59

mijn HH heeft er denk ik 2 verstelbare opties van voor en 2 singels onderaan en 2 bilkoorden.

die versteldbare opties zijn echt heel erg makkelijk

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:09

cissie schreef:
Nee dat is zn oude regen deken van global, die is na 1 seizen niet meer waterdicht geen aanrader dus , hoewel de pasvorm wel goed is.

ik heb de HH Daimond S belijning met fleece voering (die je hierboven ook linkte), die valt onder de regendekens zonder voering zeg maar.

Wat voorn paard heb je wbt bouw? want ik heb dan wel geen ervaring met de BR deken maar de hoge sluiting aan de voorkant lijkt me een groot voordeel als je bv een paard zoals de mijne hebt met een smalle ranke voorkant.

Anders bekijk je in een ruitershop beide dekens eerst en kun je altijd nog kiezen. Als je ze in de hand hebt gehad, vind ik het vaak makkelijker om een keuze te maken.

fijn dat je dat van global even zegt... neem ik die zoiezo niet ik hoorde er al meer over jah...

en ik ga straks even kijken... Haha!

Mondi is een KWPNër gelders.... springgefokt heeft een heel iets langere rug maar niet overdreven.. voor niet breed maar ook niet supersmal ik denk gewoon... maar wel een dikke ass Tong uitsteken

ik heb een HH zweetdeken 205 die is achter bij de kont iets te lang.. de lengte van schoft tot kont moet ik ongeveer 150 cm hebben dan is het goed.. maarjah :S dat is dus een tussenlengte 195/205 ik weet niet hoe de HH die jij hebt valt ik ga zo naar de ruitershop en neem me meetlint mee Tong uitsteken... voor moet ik bij de mijne zweet van HH de gespen op het straxt doen.. dus ik denk achteraf dat een 195 toch iets beter zou zijn geweest :S maarjah.. die deken neem ik vanavond mee en dan kijk ik even na het verschil...

Heel verhaal... Wens me maar succes Tong uitsteken

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:41

die harry horse heb ik ook!
super deken echt geweldig! en hij is high tech dus je kan er ook nog een hals aan vastdoen!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:31

Ik zal het wat beter uitleggen:
Er zijn voor 2 sluitingen die je op 3 (!) manieren kan verstellen (3 ringetjes waar je je klipje aan kan doen en ook nog eens een riempje die aan dat klipje zit met meerdere verstel mogelijkheden).
Ik heb een 150 gekozen omdat meer echt teveel is bij mij op stal. 0 grams heb ik een premiere deken (50,- bij piafferuitersport dacht ik, aanrader). Een 300 grams heeft hij nu niet nodig.
Mocht je nog vragen hebben: ik hoor het wel via PB ofzo.
Succes in ieder geval!!!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:12

ik ben naar de ruitershop geweest en mijn keus is gevallen op de HH presiec dezelfde maar dan zonder fleece... maat 195 heb hem nog niet gekocht ik ga eerst kijken of hij hier ergens te koop staat Haha!