Schoft geirriteerd door deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Schoft geirriteerd door deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:17

Liekie heeft een geirriteerde schoft door de deken. Ik heb er gisteren maar even wat Vaseline opgesmeerd maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
Wat kan ik eraan doen?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:20

Wellicht dat een paarden-bh misschien helpt bij haar? Die zijn iigv ideaal tegen doorschuurplekken van dekens op de borst (en als je geluk hebt lopen ze ook ver genoeg tot over de schoft).

Op de website van Emmers staan ze trouwens in de aanbieding als borstbeschermer!

Edit: Tekst toegevoegd

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:32

Ja dat antwoord had ik al gekregen, maar ik bedoelde eigenlijk of ik iets aan de deken zelf kan doen, en het plekje te laten genezen. Je zadel ligt er namelijk ook op.
Hij heeft net een week vrij gehad ivm een wolfstandje die getrokken is en een kneuzing in zijn mond, en door mijn longontsteking.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:43

mijn pony heeft het gehad, ik heb de naad daar losgemaakt en iets losser weer vastgenaaid, nu is t probleem over.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:45

die vos heeft ook ene plekje op de schoft van het deken, gelukkig ligt het zadel er niet op!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:46

Je bedoeld de rugnaad?
Toch raar want de deken past gewoon goed. Ligt niet te strak en niet te los. Lijkt mij niet dat het in ons geval zou moeten helpen dan? Of begrijp ik je verkeerd?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:05

Domi had ook dat de deken in dr schoft 'snijdt'.

Ik heb nu een andere deken, met halve hals. Nu is het probleem opgelost en de wond genezen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:47

Ook al passen ze goed, toch kan het te strak zitten. Je kan dit merken als je paard van de grond heet. Soms helpt het ook om de bovenste sluiting op de borst wat losser te doen. Anders bij de schoft daar een inkeping maken en een ander stukje stof tussen zetten (in v vorm zeg maar). Dan wordt het daar ook ruimer.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:56

Kyona schreef:
Ook al passen ze goed, toch kan het te strak zitten. Je kan dit merken als je paard van de grond heet. Soms helpt het ook om de bovenste sluiting op de borst wat losser te doen. Anders bij de schoft daar een inkeping maken en een ander stukje stof tussen zetten (in v vorm zeg maar). Dan wordt het daar ook ruimer.

De deken zit goed, ook als hij van de grond eet. Bovenste sluiting zit altijd al lossen (heb ik zo geleerd). Dus alleen de inkeping heb ik niet. Miss dat ik dat kan proberen. Ik heb voor hem al 2 dekens gekocht, (de eerste paste niet, die ging vast liggen 'achter' de schoft) dus ik wil eigenlijk niet nog een deken kopen voor dit jaar.
Volgend jaar koop ik wrs wel zo'n deken met een extra stuk hals erbij zoals Merens zegt. Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken.
Gelukkig heeft Sabiha nergens last van met haar deken...

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:56

Ik heb het ook gehad. Mijn paard heeft een hoge schoft en als hij met z'n koppie naar beneden stond trok hij de deken heel strak. Ik heb aan de binnenkant van de betreffende deken (het is maar bij 1 deken gelukkig) een stukje zacht vilt ingenaaid. Nu zijn de problemen opgelost!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:57

Ik had hetzelfde met mijn paard en heb daarom een schoftbeschermer gekocht. Voor mijn paard de ideale oplossing.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:57

Enige probleem is dan denk ik wel dat dat stuk niet waterdicht is?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:58

Is een schoftbeschermer net zo'n ding als wat Dioxide zei?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:59

Je hebt speciale dekens voor arabieren van Flaxman. Die zitten niet bovenop de schoft. Misschien is dat iets
Laatst bijgewerkt door miekelover op 06-01-05 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:59

Destiny heeft t met iedere deken, met of zonder bontje, hij blijft schuren op de schoft

Q heeft het op zn schoudes, iedr merk ieder model, ales schuurt daar

maar als t goed is ligt je zadel er niet op, toch? iig als je je dekje goed in de kamer trekt, hoort t zadel de schoft niet te raken

het enige wat helpt is een deken met halve hals.
met hele hals, en dan een losse hals zoals bij Q zn deken, schuurt het dan alsnog, omdat je dan in principe een gewone deken hebt, maar zo'n mini halsje aan de deken zorgt er idd voor dat ie niet meer op de schoft kan schuren!

SuuSkeBaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:06

Borstvest

dit had ik gezien op www.ooteman.nl

Afbeelding

beschrijving:

Borstvest
Borstvest gemaakt om kale plekken op het schoft- en borstgedeelte door drukking en schuren van dekens te voorkomen. Kleur zwart. Maten S, M, L en XL.

Prijs: € 17,50

p.s. sorrie voor de grote foto.

gr. suus Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:14

miekelover schreef:
Je hebt speciale dekens voor arabieren van Flaxman. Die zitten niet bovenop de schoft. Misschien is dat iets
heb je meer info Anouk?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:17

Renske, Liekie heeft een grote hoge schoft (voor een arabier Verward )
De plek zit onderaan op de schoft, daar waar de vorige deken vast komt te liggen, en deze deken dus op en neer blijft schuren. Volgens mij ligt daar het zadel wel, maar weet niet of het zadel de plek ook raakt.
Die borstbeschermer (BH) zal hij als hengst zijnde niet zo blij mee zijn Tong uitsteken

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:44

griebels schreef:
Is een schoftbeschermer net zo'n ding als wat Dioxide zei?

Volgens mij wel, de sluiting zit ongeveer waar normaal de singel zit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:48

Nou dan ga ik in elk geval zo'n ding maar halen, hopelijk tast het zijn mannelijkheid niet teveel aan Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:55

Je kunt ook eens kijken naar speciale Amerikaanse dekens, die veel voor Quarters etc. gebruikt worden. Die hebben een hele teruggesneden schoft, waardoor die altijd vrij ligt.
Op WN zijn hier kortgeleden nog wat onderwerpen over geweest.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:11

samirah schreef:
Volgens mij wel, de sluiting zit ongeveer waar normaal de singel zit.

Da's inderdaad zo'n ding als dat ik bedoel Knipoog

En wees gerust over de mannelijkheid van je paard, Ramses en Lex hebben nergens last van gehad Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:20

ja nu je het zegt Sugarmiss, ik heb laatst bij een vriendin op stal een pony gezien die idd een teruggesneden schoft had in de deken! had dat ng nooit gezien, dat helpt natuurlijk ook, net zoals een mini-halsje eraan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:41

Ik heb zowel een deken met een mini-hals gehad (Rambo) als nu met hele hals(WheaterBeta). Bij mijn merrie met uitstekende schoft zie je altijd als ze de deken heeft opgehad. De haren op de schoft zien er dan redelijk geplet/verfrommeld uit (maar nooit kapot geschuurd).
Dus een hals zegt ook niet alles.

Hier een link naar het model wat ik bedoel.
Bekende merken zijn Lamicell en Big D. Beide zijn in NL te koop.
Hier kun je een beetk zien wat ik bedoel Haha!
Afbeelding