Het betreft hier een extra service die naast het gewone dagelijks rijden is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) is de molen misschien beter, maar als je paard buiten het rijden om anders de rest van de dag op stal staat, zou ik zeker ook voor losgooien kiezen.
Oscar schreef:Trainingstechnisch (mooi woord) is de molen misschien beter, maar als je paard buiten het rijden om anders de rest van de dag op stal staat, zou ik zeker ook voor losgooien kiezen.
Of een combinatie van beiden.
Er is ook nog zoiets als 'fris in het hoofd' blijven.
Ook paarden moeten lekker kunnen dollen
Mooiste zou eigenlijk zijn, half uurtje instappen in de molen en dan half uurtje uitrazen in de paddock, maar dat durfte ik (nog) niet voor te stellen, ik ga pas eind deze maand naar die stal...
gouda schreef:Dat lijkt mij ideaal die combinatie. Gewoon voorstellen toch ja heb je nee kan je krijgen. Veel plezier op je nieuwe stal.
ponyjongen schreef:Ik denk dat Tallie het lekker vindt om ook nog in de paddock te komen. Dat is ze toch een beetje gewend. Molen voor de lichamelijke training, paddock voor het 'psychisch' goed houden, zeg maar.
Ben benieuwd hoe het jou en Tal gaat bevallen daar.
Vooral het drafprogramma is lollig
Venetia schreef:Ik zou gaan voor het losgooien. Van de stapmolen merk je trainingstechnisch volgens mij pas wat als je op hoog niveau rijdt. En een chagrijnig paard leert veel minder. Laat r gewoon ff lekker loslopen, vinden ze prachtig, en rollen is goed voor de rug.
En ook in de paddock stappen ze de hele tijd, maar dan op hun eigen tempo en niet een een rondje (eenzijdige slijtage!), en staan ze vaak minder lang stil dan menigeen denkt.
dutske schreef:ik zou gaan instappenn in de stapmolen, en dan losgooien in de paddock
als ze ingestapt zijn is er ook minder kans op blessures van rare sprongen .