Veiligheid chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Veiligheid chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 00:02

Wat is de veiligheid van chaps? Waarom zijn ze verplicht op FNRS-maneges? Welke verschrikkelijke ongelukken worden hiermee voorkomen?
Iemand ideeen? IK heb al tijden zitten puzzelen maar kon niets verzinnen. (Wel weet ik dat het zonder chaps voor mij niet fijn zit, ik krijg accuut blauwe plekken. Maar of dat nou een veiligheidspunt moet worden?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:05

Eum, voor mij zijn chaps gewoon bescherming voor je benen en bieden ze een beetje steun... Maar veiligheid? Dat wil ik nu ook wel eens weten!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:31

Zover ik kan bedenken voorkomt de chap dat je in de beugel blijft steken. Sommige mensen hebben namelijk schoenen met veters aan, waarbij de flap dan meestal bovenuit steekt. Als je valt en je gaat met je voet door de beugel, blijft de schoen makkelijker hangen, waardoor je je minder snel kan terug trekken als dat je een chap aan zou hebben.
Met chaps blijft je dus minder snel in de beugel steken, door het 'gladde' oppervlak.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:33

Aha, op die manier... Er zit wel iets in!
(off-topic: die avatar van Kusia is echt schitterend!)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:36

D'r zit wel iets in maar echt een Belangrijk Veiligheidspunt vind ik het ook weer niet. 't Is toch niet helemaal van hetzelfde niveau als een cap bv.
En als je de echte jodphurs aanhebt (zoals aanbevolen in diezelfde veiligheidsregels) is het ook niet van toepassing...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:39

Zelfs bij jophurs kan je dat hebben. Als je je tenen bijvoorbeeld uitstrekt, dan kan je ook in de beugel blijven hangen aan het laarsje van de jophur Knipoog

Het ligt er ook aan hoe jij omgaat met veiligheid Knipoog