Bandages wel of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirie1

Bandages wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 23:29

Hey, rijden jullie met bandages of niet, zoja of nee, waarom wel of niet????

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:31

hier zijn ook al veel topics over geweest Lachen

ik rij er heel af en toe mee,gewoon omdat ik het wel eens mooi vind maar uiteindelijk vind ik het geen nut hebben en vind ik het soms veel te lang werk dus enkel wanneer ik veel tijd eb doe ik bandages aan

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:32

ik niet, aangezien ik het bij mijn pony onzinnig vind. Daarbij vind ik het nog een precies werkje ook en daar vertrouw ik mijn bandage kennis niet genoeg voor.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:33

Ik ook niet.
Bandages zijn ondingen.
De pezen worden door het gebruik te warm, waardoor er meer kans is op blessures. En ze ondersteunen al helemaal niet.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:34

Ik gebruik ze wel en dan vooral omdat ik het mooi vind, maar ik denk niet dat ze goed zouden helpen. Verder vind ik ook met peesbeschermers, wat heeft dat nou precies voor een nut, toch net zo min eigenlijk!!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:38

Daar ben ik het niet mee eens, vergelijk ze maar eens. Een bandage is gewoon van stof gemaakt en kan imo geen klap of iets dergelijks opvangen, terwijl een peesbeschermen van een steviger materiaal gemaakt is en een klap van de achterbenen wel kan afremmen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:43

capopjekop schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, vergelijk ze maar eens. Een bandage is gewoon van stof gemaakt en kan imo geen klap of iets dergelijks opvangen, terwijl een peesbeschermen van een steviger materiaal gemaakt is en een klap van de achterbenen wel kan afremmen.

Denk je nou echt dat een beschermer van een paar mm. dik een flinke klap goed kan opvangen
Misschien remt het wel wat af, maar hoe ziet de beschermer er dan uit? Als die scheurt/breekt dan ben je nog verder van huis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:46

Een echt harde klas mss niet, maar wat ik eigelijk bedoelde is als het paard met zijn achterbeen zijn voorbeen aantikt. En daarbij zie ik eerder het nut van peesbeschermers dan van bandages.