Waar Rambo Stable deken met nylon voering????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Waar Rambo Stable deken met nylon voering????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 21:54

Mijn paard krijgt heel snel schuurplekken.
Ik had hem onder een Rambo staan, met nylon voering en dat ging heel goed. Maar nu heeft hij een onderdeken nodig.
Ik heb hem nu een aantal dagen de onderdeken op (ook Horsewear) en ja hoor, je ziet de plekken met de dag groter worden. Boos!

Nu zag ik dat ze van Rambo ook staldekens hebben met dezelfde (antischuur vulling), maar ik kan ze in de winkel niet vinden.
Wel bij dekenvoordeel.tk, maar die kunnen voorlopig niet leveren Scheve mond

Ik heb de onderdeken er nu maar weer even onderuit, maar vind ik ook geen geweldige oplossing.

Wie o wie, weet waar ik de staldekens met nylon voering kan vinden zodat ik die als onderdeken kan gebruiken?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:14

Ik denk niet dat je er veel aan hebt, maar de eigen-merk outdoordekens (tiger?) van divoza hebben ook zo'n gladde binnenvoering, misschien iets als tijdelijke oplossing.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:14

Ik gebruik de Anky staldeken als onderdeken. Deze heeft ook een hele fijne nylon-voering. Geen schuurplekken en ze gaan er mooi van glanzen!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:16

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 22:16

Oke, dank voor de tips. Ik ga eens zoeken.
Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Bij ons op stal heeft ook iemand een Anke deken, en die heeft geen nylon voering, maar dat is de waterdichte versie, misschien scheelt dat?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:22

O, en ik heb zelf nu als onderdeken de nieuwe staldeken van Weatherbeeta en ik als absolute Rambo fan moet zeggen dat deze deken ook goed ligt. Heeft een gladde voering en toch een goede pasvorm.

Afbeelding

Deze deken is te koop bij Divoza.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:28

Jasmijn schreef:
Bij ons op stal heeft ook iemand een Anke deken, en die heeft geen nylon voering, maar dat is de waterdichte versie, misschien scheelt dat?

Ja, volgens mij heeft alleen die staldeken de nylonvoering. Ik vind het echt een superfijne deken.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 05:35

Super jongens! bedankt voor het meedenken.

Alleen ligt Divoza nogal uit de buurt en ik wil de dekens graag zien voor ik ze koop, dus zijn er ook nog Hippo-gangers met ideeën over geschikte dekens?

Ik ben de catalogus kwijt Boos! Die van Divoza heb ik nog wel, maar dat staat ook allemaal op i-net, behalve de voering dus. Scheve mond )

Horselover is moeilijk terug te vinden.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:55

Ik heb ook een Anky staldeken als onderdeken,
die heeft ook zo'n nylon voering.
Wat ook goed gaat zijn Lamicell dekens, die verkopen ze o.a. bij De Kroo. Op hun site staat echter een foutje, de goedkope Lamicell heeft geen nylon voering, de dure wel. Daar moet je dus ook specifiek naar informeren.
Persoonlijk vind ik de Lamicell nog wat fijner dan de Anky, enige nadeel is dat er geen staartflap aan zit.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 10:47

Waar bleef je nu met je advies Sjuim? Haha!

Ik heb inmiddels een deken gekocht voor een quarterhorse. Die zijn ook glad van binnen. Hij past goed. (Kont heeft Jep genoeg Knipoog )
Geen staartflap, maar voor een onderdeken vind ik dat niet erg.
Zijn schouders blijven nu redelijk stabiel, maar nu krijgt hij weer kale plekken op zijn voorbenen, waar de onderkant van de deken tegen zijn been komt. Boos!
Volgens mij kan ik nu wel zeggen dat hij heel gevoelig is voor kaal worden...