waarmee wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

waarmee wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 20:35

Ik ben erg benieuwd waar jullie mee wassen. Ik heb even gezocht maar kon niks vinden over het soort zeep waar jullie mee wassen.

Als jullie je paard/pony wassen waarmee was je hem dan?
Als je alleen de benen wast waarmee was je dan?

Als ik de pony's helemaal was gebruik ik meestal vloeibare Babyshampoo of betadine shampoo.
en soms gebruik ik voor de witte voetjes ook wel een beetje groene zeep.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:52

ik gebruik gewone paardenshampoo die ja kan kopen in de ruitersportzaak. ik was men paard niet zo heel veel want heb wel eens gehoort dat dat niet goed is.
haar witte voetjes was ik wel geregeld eens en dat is dan ook met gewone paardenshampoo ofzo

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:57

Als ik mijn paard helemaal was (wat ik eigenlijk zelden tot nooit doe) dan gebruik ik echte paardenshampoo, maar de benen en staart doe ik gewoon met shampoo van de Kruidvat. Werkt prima en is een stuk goedkoper!
Oja staart doe ik trouwens daarna ook nog even met crèmespoeling, ook van de Kruidvat!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:23

Staart en manen doe ik met gewone shampoo die ik ook gebruik Haha!
En haar lijf doe ik met babyshampoo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:49

Ik gebruik tegenwoordig niks anders meer dan betadine shampoo. Vroeger had ik speciale paardenshampoo.

Shenandoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:28

Ik rij op een manege, daar was ik eigenlijk alleen maar de benen voor een wedstrijd en dat doe ik met normale shampoo

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:34

ik was mijn paard met teer shampoo(kerato shampoo). hij heeft veel schilfers en gaat er goed van glimmen . ook is hij gevoelig voor staart en maan eczeem en daar helpt deze shampoo ook heel goed tegen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:44

Ik was in principe altijd met gewonen shampoo, maar ik doe na het wassen altijd een klodder "mane ´n tail" conditioner in de manen en staart. Kan ik het mooier uitpluizen.
Nu kreeg ik als dank van iemand ook de bijpassende shampoo, dus die neem ik nu als ik was (ca 2 x per jaar, dus niet echt veel Knipoog ) en die is wel fijn. De shapoo en conditioner kan je trouwens ook voor je eigen haar nemen Clown !

fenjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:38

ik was me paardjes met paardenshampoo

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:37

oh leuk ik heb een schimmel die bijna wit is en als ik hem was doe ik dat met paardenshampoo als hij helemaal wit moet doe ik dat met zilvershampoo dat kun je bij de drogist krijgen daar worden ze echt heel erg schoon en wit van. De staart was ik bijna nooit met shampoo want ik ben bang dat donna gaat schuren als ik het niet goed uitspoel das jammer van haar staart. Haar staart hang ik altijd 10 min in lauw warm water en dan weekt alle viezigheid er vanzelf uit.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:26

Ik heb een bonte en ong. 3 keer per maand concours. Voor elk concours was ik mn paard met gewone paardenshampoo en zn staart doe ik ook nog met conditioner. Goed uitspoelen met lauw water en hij is weer (bijna) schoon. Vaak nog wel een gele plek op zn kont Scheve mond . Voor deze gele plekken werkt zilvershamppo goed, maar vooral in de winter doe ik daar niets aan (veel te koud voor hem en voor mij Haha! )

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:13

ik was met babyshampoo of gewone shampoo, maar dan wel milde shampoo.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:15

Benen met batadineshampo of met tea tree shampoo.
Lekker spul

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:26

Ik was mn paard nooit helemaal met shampoo, dat is toch nooit goed voor de huid. De benen, staart en heeel af en toe de manen was ik met gewone goedkope shampoo van de supermarkt. Als ik een keer paardenshampoo krijg gebruik ik dat ook wel, maar veel verschil is er niet.
Als het te koud is om de benen te wassen dan spuit ik ze ook wel eens vol met equistar. Daarna met een handdoek droogwrijven en ze zijn weer superwit. Dat werkt echt heel goed.