Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat de geweldige eigenschap had om alles en iedereen plat te walsen. Ze ging domweg NIET aan de kant. Niet voor mensen, andere paarden, honden, het maakt niet uit; ik loop door!
. Mijn paardje schrok daar zo van dat hij over de tuinwal sprong, maar met zijn voorbenen achter het prikkeldraad bleef hangen! Gelukkig is hij er met wat kleine sneetjes vanaf gekomen en had ik 'alleen' een zwaar gekneusde enkel, wat blauwe plekken en schrammen en sneetjes. Ik snap niet dat mensen dit soort dingen doen! Als je een pad in gaat en je ziet dat er iemand gewoon rustig aan het stappen is ga je toch niet galopperen
En als je wil passeren kan je toch even roepen en vragen of je er langs kan?
jazeker die mensen ken ik nog wel!!!!
zielig hoor!!
ikke schreef:Ik had een raar paarddat de geweldige eigenschap had om alles en iedereen plat te walsen. Ze ging domweg NIET aan de kant. Niet voor mensen, andere paarden, honden, het maakt niet uit; ik loop door!
Dit was geen lompheid of zo; aan de hand was ze het voorbeeld voor iedereen hoe een paard opgevoed diende te zijn en slechts een lichte aanwijzing was voldoende om haar om iets heen te sturen, inkl. mensen.
Als er dus mensen probeerden mij van de weg af te rijden, dan hadden ze pech en kwamen met 600kg paard in botsing! Ze had namelijk ook de eigenschap om slechts zeeeer zelden te slaan.
maar dan ligt het ook weer wat anders he, jij kunt er zelf niks aan doen. Wel handig als iemand jou probeert af te snijden of iets dergelijks
Noppes schreef:@ Solerolover: Onder andere een beetje arrogante mensen inderdaad. Maar degene met wie ik het meest te maken heb is als persoon toch wel aardig, met uitstappen praat ik vaak met haar en dan is ze heel belangstellend enzo. Het gaat gewoon puur om het rijden
Ze geeft gewoon een bok of een gil 
Maar ja, misschien ben jij wel helemaal niet zo dan heb ik niets gezegt hoor. Noppes schreef:haha zeker een raar paardmaar dan ligt het ook weer wat anders he, jij kunt er zelf niks aan doen. Wel handig als iemand jou probeert af te snijden of iets dergelijks
dat was voor mij volledig beheersbaar, bewust aangeleerd gedrag
Westrnruiters gaan prat op de Cow-sense van hun paard, mijn paard had Dog-sense. Ik had haar bewust geleerd dat ze achter honden aan mocht jagen, wat ze ook vol overgave deed! Rowy schreef:Ik kan me op zich wel vinden in wat jullie zeggen hoor. Maar waar ik me weer dood aan kan ergeren is aan ruiters op manegepony's (maar het kunnen ook net zo goed pensionklanten zijn hoor) die de bakregels niet kennen en gewoon gruwelijk in de weg gaan rijden. Ik zeg niet dat ik goed rijd, maar ik ben wel altijd serieus aan het oefenen, en ik vind wel dat iemand die serieus rijd voorrang heeft op iemand die alleen stapt, draaft en galoppeerd met de neus in de lucht en hoogstens een keer een volte maakt. Die kunnen naar mijn idee best uitwijken, het is niet zo dat dan ineens heel hun paard weer uit elkaar valt, of dat de concentratie weg is. Dat is met serieuze ruiters dus wel zo, als ik uit moet wijken omdat die vrijrijder ineens recht voor je neus de hoefslag op komt dan kan ik weer opnieuw beginnen. Leuk is anders. En andere serieuze ruiters rijden veel minder vaak in de weg want die weten zelf ook hoe vervelend het is en die kennen de bakregels. Ja als jullie echt goede manegepony's hebben die aan de teugel lopen en dressuuroefeningen kunnen waar je echt serieus mee kan oefenen dan heb ik niets gezegt, maar ik heb echt een hekel aan van die mensen die zomaar overal tussendoor crossen en nergens rekening mee houden. Of van die mensen die met een pony aan de hand op de hoefslag gaan wandelen!Maar ja, misschien ben jij wel helemaal niet zo dan heb ik niets gezegt hoor.
Rowy schreef:Ik zeg niet dat ik goed rijd, maar ik ben wel altijd serieus aan het oefenen, en ik vind wel dat iemand die serieus rijd voorrang heeft op iemand die alleen stapt, draaft en galoppeerd met de neus in de lucht en hoogstens een keer een volte maakt.
shadow0"]
[quote="rowy schreef:Ik zeg niet dat ik goed rijd, maar ik ben wel altijd serieus aan het oefenen, en ik vind wel dat iemand die serieus rijd voorrang heeft op iemand die alleen stapt, draaft en galoppeerd met de neus in de lucht en hoogstens een keer een volte maakt.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
ikke schreef:Is die persoon zo geconcentreerd dat ze gewoon de hele wereld vergeet?
Op de manege waar ik stond reed ook een vrouw. Heel aardig mens, wist veel en was altijd bereid om je te helpen, maar met haar in de bak rijden was een ramp! Ze vergat gewoon dat er meer mensen op de wereld waren. Zo erg zelfs dat iemand eens recht op haar afreed en in plaats van uit te wijken stopte en heel hard BOE riep. De vrouw schrok zo erg dat ze bijna van haar paard viel. Ze had de ander totaal niet opgemerkt.
Ze heeft er overigens wel aan gewerkt en na een tijd ging het wel beter, maar het bleef oppassen.