voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:30

hoeveel moet ik mijn pony's voeren?
1.de ene, een 3 en een half jarige appaloosa/connemara krijgt een vol hooinet en een hand bix per dag, word regelmatig bereden, staat overdag op het land en s'nachts in paddock.
2. een half jarige mini shet zonder moeder, wordt mee gewandeld, krijgt een klein hooinet , waar mijn andere pony vermoedelijk alles van opeet, een handje bix en staat overdag op het land en s'nachts in de paddock.

is dit genoeg/teveel?>
wie kan mij helpen?

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:57

als je pony er goed uitzien zal het blijkbaar wel goed zijn!! Als je pony's te dun zijn moeten ze meer krijgen en als je hun ribben niet meer voelt zijn ze te dik!!
Zo simpel is dat Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:11

er staan richtlijnen op de zak voer en verder gewoon kijken of ze er goed uitzien ( niet te dik/dun, mooie glimmende vacht, levendige oogopslag enz.)

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:24

Ja als je pony's er goed uitzien krijgen ze goed te eten maar met die appaloosa/connemara moet je opletten dat als je meer van hem vraagt dat hij meer krachtvoer nodig heeft dan kun je hem bijvoorbeeld voor of na het rijden wat extra's geven. Meestal doen wij dat ook ze krijgen veel hooi en s'avonds brokken en muesli alleen de 2 paarden die zwaarder werken krijgen s'ochtends ook wat voer dat gaat al jaren goed. Als je wat aan je voor gaat veranderen moet je dat langzaam op of af bouwen want een plotselinge verandering kan koliek veroorzaken!!!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 20:17

dieneke schreef:
als je pony er goed uitzien zal het blijkbaar wel goed zijn!! Als je pony's te dun zijn moeten ze meer krijgen en als je hun ribben niet meer voelt zijn ze te dik!!
Zo simpel is dat Lachen

ja dat is zo
dus zijn ze vast wel goed!!! OK dan!