Probleem over verzorgen wie kan helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Probleem over verzorgen wie kan helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:24

Nouja heel simpel stoppen doorgaan of iets anders...

Ik verzorg (nouja beleer en maak mak enzo) de jonge hengt van mijn buurman die hij simpelweg zelf verpest heeft en verwaarloosd.
Het is een goudeerlijk beestje maar nu bijna 4 en nog niet echt opgevoed.
Ik geef best veel om hem, en zie wel watin hem, wil hem ook heel graag kopen alleen dat kan ik waarschijnlijk wel op mijn buik schrijven want dat is slecht voor zijn reputatie zegmaar. Ze hebben in de familie een soort wedstrijd wie het mooiste duurste en beste paard heeft zegmaar. Hij doet niets met zijn pony's, heeft een zadel (3 pony's 2 zadels die alle 2 op geen goed past) hele oude of niet passende hoofdstellen en halsters, sommige gemaakt van kapotte halster waardoor de pasvorm, zo slecht is en de kwaliteit ook datik maar mijn eigen spullen heb gekocht.
Oke ik heb dus zadel hoofdstel halster touw deken peesjes en weet ik het voor die pony word nooit wat over gezegt, ook nooit geen rooie cent voor gezien (hoeft van mij ook niet, maar ze zeggen dat ik ondankbaar ben). Ik nu die pony aan het inrijden en heb dure parelli lessen met hem gevolgt en nu ook centered riding les, zie ik ook niets van terug.

Pony's worden daar ook niet gechipt geënt maar wel af en toe bekapt (met koeientang heel scheef en ongelijk) en krijgen wel eens een beetje wormenpasta 2 of 1x per jaar, 6/7 pony's met 1 spuit. Veulens krijgen geen veulenenting ofzo en da wordt altijd veel te laat erbij gehaald, nouja ik ontworm die hengst nu zelf iedere 8 weken, heeft opzich weinig nut want loopt bij 2 andere pony's die dus nauwlijks ontwormt worden...

ik wil mijn eigen mini laten dekken, maar als ik dqat niet door hun mini-hengstje laat doen heb ik ruzzie... En nog heel veel dingen kan er een heel boek over schrijven, en nu vandaag krijg ik te horen dat ik op moet houden over rambo of moet oprotten!!!! nouja wat vinden jullie?

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:30

Dat jij daar nog bent zeg!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:33

ja dat kan ik ook niet echt begrijpen. ookal hou je misschien veel van dat paardje met zo'n eigenaar valt er toch niks mee te beginnen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:35

ik kom dr ook nog alleen voor het paardje het is opzich wel relaxt halster om weg oversteken en ik ben op mijn eigen erf, maar jullie zouden dus stoppen? Vind het echt heel zielig want die man kan het gewoon niet met hem vinden en hij krijgt dus regelmatig klappen en schoppen....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:21

Ik zou ook niet met zo iemand kunnen omgaan. Je houd van het paard, maar ik denk dat jou hulp een druppel op een gloeiende plaat is. Imo zijn de dingen die jij nu koopt en doet voor het paardje toch de taken van de eigenaar. Als hij zich daar niet voor in voelt, moet hij niet aan paarden beginnen.

Ik denk dat je je energie dan beter in een ander paardje kunt stoppen, waar de eigenaren je hulp wel waarderen en die wel goed omgaan met hun dieren.

En als je het paardje echt zielig vind, zou ik de boel is goed in de gaten houden en mss nog eens met de eigenaar praten. ten slotte zijn gezonde paarden mooier Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:44

Ehm waar ik best bang voor ben is dat als depony straks mak en lief en beleerd is dat hij hem zo verkoopt....

HIj had ook nieuwe verzorgsters omdat ik heel weinig kwam (heb ook nog 3 eigen pony's en nog een aantal verplichtingen) en de hengst was best verzwakt door het dekseizoen omdat hij wel uit dekken moest en zijn merrie's moest dekken, maar niets meer te eten kreeg, hij had ook zo'n 1,40 moeten worden (moeder 1,38/1,40 vader 1,45) maar hij is maar 1,25 gebleven. Daarom had ik hem een hele tijd met rust gelaten. Hij wilde dat ik rambo al beleerdemet zijn 2e is met een andere merrie wel gebeurd die daar staat, kan makkelijk vind hij. Maar ik vind dat dus niet. Maargoed je kunt er dus opzitten nu maar verder snapt hij het nog niet heeft hij tegen die nieuwe verzorgsters gezegt dat ze er maar even op moeten gaan rijden.... Ik zag hun bezig, heel veel dingen deden ze die levens gevaarlijk waren dus ik erheen gezegt dat het niet kan en hoe het wel moet, heeft hun dochtertje het gezien en gezegt dat ik rambo heb afgepakt....

Maarja als ik nu achterom kijk zie ik hem staan, tik ik op het raam komt hij naar me toe galoperen hinnikend en dat maakt altijd veel goed, dus ik weet het echt niet.....

Poenarie

Re: Probleem over verzorgen wie kan helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:11

Ik zou de leukere dingen en de niet leuke dingen opschrijven en kijken wat er van overblijft.
Heb ik ook gedaan en het werkt wel.
Maar als ik jouw was zou ik door gaan, want het is een leuk beessie die nog een toekomst kan hebben met jouw.

Nadir

Re: Probleem over verzorgen wie kan helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:19

Dat die man goed misbruik van jou heeft gemaakt is duidelijk. Als ik jou was zou ik er mee stoppen. Het paard komt vast wel goed terecht na de verkoop, en jij kunt iets gaan doen waar je wel gewaardeerd wordt.

Als ik jou was zou ik me niet bemoeien met de zaakjes die zich in de familie afspelen.