Ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:45

Hallo,
Bij ons op stal zeggen ze dat een ruiterbewijs niet nodig is, ik denk er anders over.
Want ik wil er heel graag een hebben net zo als een vriendin van mij om veel gezeik te voorkomen.
En kan je er een boete voor krijgen als je zonder rijd?

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:47

ik weet niet of je een boete kunt krijgen ik weet wel dat je bent verzekerd als je paard tegen een auto trapt ( of iets dergelijks) en als mijn paard tegen een porsche trapt zou ik dat niet uit eigen zak willen betalen Haha!:D, een verzekering voor je paard moet je wel apart afsluiten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:30

Op sommige natuurplaatsen is het verplicht om er een te dragen mocht je daar willen rijden.
Maar over het algemeen is het niet verplicht, je krijgt geen boete zonder.

Maar je bent idd verzekerd op de straat, mits je een cap draagt!

Zelf vind ik het eigenlijk niet nodig, ik reed 9 jaar zonder, heb 'm 2 jaar geleden gehaald omdat die kans er toen voor was, maar twijfel nu of ik 'm ook zal verlengen..

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:38

SANEX schreef:

Zelf vind ik het eigenlijk niet nodig, ik reed 9 jaar zonder, heb 'm 2 jaar geleden gehaald omdat die kans er toen voor was, maar twijfel nu of ik 'm ook zal verlengen..

Ik zou 'm wel verlengen! Stel dat ze het straks toch gaan verplichten dan moet je 'm weer opnieuw gaan halen en dan kost het je veel meer geld.

Ik heb ook 8 jaar zonder ruiterbewijs gereden en toen gingen ze 2 jaar geleden op de manege ruiterbewijs doen en heb ik toch maar meegedaan omdat er toen sprake was van verplichting en het leek me wel handig om te hebben ook ivm verzekering enzo. (en nu twee jaar later is het nog steeds niet verplicht Rolleyes alleen in sommige natuurgebieden)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:39

Ik vind een ruiterbewijs altijd handig, hier is hij ook niet verplicht, maar het is zeker wel een voordeel als je paard bijvoorbeeld een deuk in een auto trapt ...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:46

Sommigen maneges vragen om een ruiterbewijs wanneer je zonder eerst een les te nemen mee wilt op buitenrit, dus daar is het wel handig voor. Op andere maneges kun je met het ruiterbewijs een paard voor een paar uur huren, ook wel leuk dus.
Toen ik met mijn verzorgpony veel reed vond ik het ook wel fijn dat ik mijn ruiterbewijs had, gewoon voor de dingen die ik geleerd had, in de theorie en de praktijk.
Maar ik heb hem nooit hoeven laten zien (zeggen dat ik hem had was genoeg wanneer hij vereist was Tong uitsteken) en écht nodig is het dus niet. Maar ik weet wel dat ik er veel van heb geleerd.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:40

mijn instructrice heeft het liefst dat de hele les ruiterbewijs haalt Haha!
ze maakt zich ngal snel zorgen, gat eerst hele preek houden voor we weggaan dat iedereen achter elkaar moet blijven en alleen naast elkaar mag als dat wordt gezegd....dat je dingen die gezegd worden door moet geven, als er iets is stop roepen en niet gaan gillen of in paniek raken dat soort dingen Haha! maar verder is ze hartstikke lief en het is ook wel lief dat ze zo bezorgd om ons is

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:27

In sommige natuurgebieden is het verplicht, als je daar rijdt en ze controleren, dan kan je op een boete rekenen.
Hier in het gebied van Natuurmonumenten is het ruiterbewijs afgeschaft, i.p.v. ruiterbewijs moet je gewoon een vergunning kopen.
Op de openbare weg is het ruiterbewijs (nog) niet verplicht.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:30

Tja er was toen sprake van dat het verplicht was, maar verder heb ik er nooit meet echt wat van gehoord. Geloof dat bij me halfzusje (7jaar) er nu op de mange iets nieuws is dat ze soort proeven moeten doen ofzo en dat dat in een boekje word bijgehouden en dat dat ook te maken had met het buiten rijden. Maar weet niet zeker of dat zo is, heb me daar verder eigenlijk niet in verdiept zal het eens vragen. Zelf heb ik hem wel omdat ik toen met mijn pony echt heel veel buitenreed en tja ik wou het gewoon hebben Lachen

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:33

Bij ons op strand is het op bepaalde plekken dus verplicht, maar bij ons op stal heeft eigenlijk niemand zn bewijs! Nu hadden ze het er wel over dat er een nieuwe mogelijkheid was op de ruitervereniging om je papiertje te halen...maar als ik het ga doen, dan graag op mijn eigen paardje en die is voorlopig nog niet onder het zadel....enne die gaat echt niet voor de lol een sprongetje maken whahah