hoelang rijden jullie??(training)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoelang is jullie training?

een uurtje
20 (35%)
een halfuurtje
20 (35%)
anders nl....
17 (29%)

Totaal aantal stemmen: 57

roylinde

hoelang rijden jullie??(training)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:19

de ene zecht dat je je paard een uur moet laten lopen, ik rijd royena (onder normale omstandigheden) een half uurtje, dat is het wel genoeg geweest.
Mijn argument: jij kunt zelf toch ook niet je aandacht 1 uur lang houden op iets??

nu ben ik wel benieuwt hoelang jullie je paard laten lopen... een uur een half uur of anders...

met buiten ritten word het natuurlijk wel langer als een half uurtje, maar dan hoeft ze zich ook niet continu in te spannen.

Haha! en als t ff kan waarom hihi +:)

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:31

Ik heb nooit een klok erbij maar ik denk dat ik zo tussen een half uur en drie kwartier rij. Ik stop meestal gewoon als ik het wel genoeg vind geweest en ik merk dat er vooruitgang is. Als dat er niet is stop ik ook hoor Lachen. Maar ik stop meestal nadat iets heel erg goed is gegaan. Een mooie ronde volte ofzo .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:32

Tja, als ik gewoon dressuurmatig aan het ''trainen'' ben rij ik toch al gauw een 45 min. a een klein uurtje.

Citaat:
jij kunt zelf toch ook niet je aandacht 1 uur lang houden op iets??

Nou, ik mag het wel hopen Knipoog Op mijn werk wordt dit wel wat langer als een uurtje van me verwacht zelfs!

Sowieso train je natuurlijk nooit een vol uur intensief, daarbij zit sowieso het in- en uitstappen. Ik doe dit zelf altijd aan de lange teugel (instappen deels) en vind dit nu niet echt intensieve training. Daarnaast heeft mijn paard altijd wel 15 minuten nodig om echt lekker los te zijn, + die 10 minuten in en uitstappen zit ik dus zo al op 35 minuten en dan heb ik nog niks bijzonders gedaan! Ik zeg niet dat je je paard echt dagelijks een uur intensief moet trainen (mijn paard heeft ook de nodige rustdagen en dagen waarop we niet dressuurmatig bezig zijn) maar een aantal keer per week serieus trainen (al dan niet langer als 30 minuten) moet toch geen probleem zijn lijkt me zo.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:34

ik stap ongeveer 10-15 minuten in , dan begint het rijden ongeveer een 30 minutjes en dan 15 uitstappen
maar de training is dus eigenlijk een half uurtje , warming up en cooling down er niet bij opgeteld

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:23

Meestal al gauw 3 kwartier tot een uur, soms een half uurtje soms 5 kwartier.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:34

Meestal half uurtje/3 kwartier, maar dat verschilt veel bij mij. Soms rijd ik langer dan een uur, en soms iets korter dan een half uurtje.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:37

ik probeer altijd een uur terijden als ik zie dat ze echt al goed gewerkt heeft en moe is stop ik ook wel vroeger Knipoog maar ik pak haar dus vanaf volgende week mee naar school en daar moeten we een uur rijden (les Knipoog ) dus vandaar dat ik het zelf ook doe. Maar natuurlijk duurt in het bos rijden wel langer Knipoog maar dan stappen we ook veel meer is minder zwaar enz en vinden de paarden zelf ook heel leuk

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 02:40

nou ligt eraan....gaat het super goed dan maar een half uurtje
gaat het slecht dik 1.5 uur Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 03:38

Is heel verschillend..
Ligt aan de omstandigheden van mijn buitenbak..
wat ik doe springen of dressuur
of ie gewillig is en hoeveel ie al gelopen heeft de afgelopen tijd..
en het ligt aan mijn eigen gezondheid.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 07:09

ja meestal 35 min tot 45 min 5 keer in de week

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:21

Doordeweeks 's avonds vaak een half uurtje. In het weekend vaak een uurtje.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:26

Ik heb gestemd op anders.

Ik train namelijk soms wel 1 1/2 uur.
Ik denk dat het ook aan het temperament van je paard ligt.
Als ik Taco maar een half uurtje train dan vliegt hij na een paar dagen onder mijn kont vandaan.
Taco is een paard wat echt WIL werken.
Taco werkt omdat hij het nodig heeft om zijn energie kwijt te raken wat hij met b.v longeren of losgooien niet uit.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:46

ik train meestal een half uurtje om het leuk te houden voor mijn verzorgpony en voor mij.
en bovendien zou kendra doodop zijn als ik een uur lang doorga

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:58

verschilt bij mij. De een (15 jaar, topconditie en M2) train ik vaak 3 kwartier, soms tot een uur. Maar er zijn ook dagen dat ik hem alleen loswerk, beetje schakelen ed en dan is het half uur.
de ander (5,5, L1) rijd ik half uur meestal, daarna wordt hij alweer moe, en dan bouw je dus ook niks meer echt op.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:59

nou k heb gekozen vooreen half uur, waarom, nou omdat we dan echt heel hard werken en ze helmaal doodop is daarna, meestal als het lekker weer is gaan we daarna nog even 10 minuten in het bos uitstappen... oof zonder zadel nog even rijden dat soort dingen.. maar meestal benik een half uur echt aan het werk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:59

3 kwartier tot een uur

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:31

Trainen bij mij is iedere dag anders. Meestal zit ik er toch wel een uur op. Ik stap dan een kwartier in en uit en dan een half uur trainen. Dit kan als het goed gaat korter zijn en is ze wat lastiger dan langer. Ook ligt het eraan hoe de bak is. Het is bij mij dus altijd verschillend. Maar ik doel altijd wel op een half uur trainen anders is ze de volgende dag echt een om onder me. Ik ga ook vaak naar buiten voor iets anders. Ze krijgt dus niet iedere dag hetzelfde.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:31

Conditioneel si die van mij nog niet helemaal super. Ik heb van de week voor het eerst in een manegeles meegelopen en na 45 min was het wel voor een heel eind op.. Dus zit ook op 10 min stappen 30 min echt rijden en dan 10 min stappen ongeveer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:39

Nu is mijn paard nog niet helemaal in orde en rijd ik maar zo'n 20 minuutjes...

Maar normaal gesproken is het eigenlijk heel wisselend, maar dressuren doe ik zelden langer dan een half uur / 3 kwartier. Mijn paard is niet zo'n grote dressuurliefhebber en die doe ik er echt geen plezier mee om een uur of langer alle oefeningen eruit te wringen! Haha!

Aangespannen rijd ik vaak wel een uur en soms ook wel iets langer, maar dan is het werk ook afwisselender, dan rijden we stukken over de weg en dan weer op een veldje een stukje dressuur...

Ook als ik naar buiten ga is het vaak een uur of langer. Tijdens buitenritten rijd ik mijn paard wel een beetje dressuurmatig...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:40

Ik rijd ze meestal een halfuurtje, dan echt trainen. De stukje naar de bak stappen zitten er dan niet bij in. Soms loopt het uit tot 3 kwartier ofzo, als ie een keer wat lastiger is. Buitenritjes en springen doen we wel wat langer over Haha! Een uur lesrijden houdt hij wel gewoon vol, maar dan stap ik tussendoor wel stukje met wat langere teugel.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:13

Half uur/drie kwartier meestal, maar ook wel ooit een uur.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:16

ik "train" een halfuur , dat is zonder 10min. instappen/draven en 10min. uitdraven /stappen

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:22

Een half uurtje, intensief.
Dit doe ik al 9 jaar en bevalt me het best.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:29

ik rij ook zo een uur, en een uur moet ie makkelijk zijn aandacht bij mij kunnen houden hoor! die andere 22 uur op een dag mag ie doen wat ie wil, die 2 uur dat ik meestal met hem bezig ben (inc poetsen enzo Tong uitsteken ) houd ie maar mooi de aandacht bij mij hoor Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:29

Trainen denk ik een half uurtje in totaal, maar ik heb veel (lange teugel) stapwerk er tussen waardoor ik toch vaak langer dan een uur erop zit....ik stap ook minimaal 15 minuten uit......
Maar echt trainen, zal ca. 30 minuten zijn, min het stapwerk.