het lijkt me heel erg leuk om ook wedstrijden te gaan rijden (springen, dressuur doe ik al) maar de zelfs de B schijnt zo hoog te zijn... en ook breed.ik heb vandaag ongeveer 1 meter gesprongen.
weten jullie hoe hoog een B parcours is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het lijkt me heel erg leuk om ook wedstrijden te gaan rijden (springen, dressuur doe ik al) maar de zelfs de B schijnt zo hoog te zijn... en ook breed.
Ik was het enige rijdende ponylid van de vereniging waar ik toen reed en had dus weinig mensen waar ik het aan kon vragen...Kitty schreef:In de B heb je geen barrage maar wordt er gekeken naar stijl.
De oxers zijn ongeveer 1 meter hoog en ook ongeveer zo breed.
Vanaf de L heb je barrage en die is 10 cm hoger dan het gewone parcours.
runningkawa schreef:
Maar een parcours springen is heel wat anders dan een enkel sprongetje thuis.
Dus ga eens oefen springen. Daar heb je b.v. rubrieken van 70 cm.
. ik ben voorlopig ook nog niet van plan om echt te gaan starten, ik ga eerst heel goed oefenen, goede springles proberen te krijgen ed. we bouwen thuis wel vaak parcoursjes met een stuk of 6 hindernissen, om wendingen ed te oefenen maar dan zijn niet alle sprongen 1 meter, en zeker niet 1 m breedt
..
, met stijl, wordt daarmee bedoelt wat de houding van de ruiter is boven een hindernis, hoe het paard springt of gewoon dat je goed (foutloos) rijdt?

SuuZ schreef:...maar je krijgt toch ook wpunten als je foutloos rond bent???