Wat voor barebackpad hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Wat voor barebackpad hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 16:14

Hey,
Ik zit er dus over te denken om een barebackpad te kopen. Alleen weet ik niet wat voor soort/merk. Zowiezo niet iets met stijgbeugels er aan ivm veiligheid. Ook liever niet met zo'n heel dun singeltje, want dat gaat naar mijn idee snel snijden. Nou mijn vraag: Wat voor barebackpad hebben jullie en hoe bevalt die? Ik heb geen haast, maar ben wel alvast wat aan het rondkijken.
groetjes wendy

ps. Liever geen reacties van 'die of die lijkt me wel leuk', want daar heb ik niks aan, alleen reacties van mensen die er zelf één hebben. Ook heb ik de zoekfunctie al gebruikt, dus daar hoef ik ook geen reacties over. (dit is niet om bot te doen ofzow hoor)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:02

Ik heb er zelf 1 gemaakt (en verkoop ze nu ook)

Suede aan de bovenkant, essentieel voor een goede grip. Daarmee plak je echt aan je paard vast Lachen

En wol aan de onderkant, zodat het paard niet zo zweet onder de pad.

Ik heb er leren singelstoten aan en een katoenen VZH singel, kun je stevig aansingelen en snijdt niet bij het paard.

De pad bevalt me echt super, ik rijdt er liever mee dan met zadel.

Er zijn enkele bokkers hier die ook mijn pad gebruiken, die hebben al antwoord gegeven in een ander topic: [VMR] barebackpad

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:11

Ik heb het topic doorgelezen.. Ik ben jouw site een tijdje geleden al tegengekomen, maar wist niet meer welke dat was.. In dat topic staat dat je misschien een 'probeerbarebackpad' gaat doen, heb je dat ook al? En hoe werkt dat precies? (opsturen/komen proberen?)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:12

Dit is de mijne:
Afbeelding

Ik heb er maar twee keer meegereden (pony werd daarna verkocht) Maar met de beugels ging goed hoor! Niet ermee opstappen natuurlijk, daar zijn ze niet voor, maar als je gewoon op je knien leunt, niet op een beugel gaat staan en gewoon rijd zoals anders dan gaat het goed!
Ik moest er wel heel erg aan wennen trouwens, maar het zit heerlijk zacht. Hoewel ik die van mij wel nét iets te dik vind, want door de dikte steken mijn benen van het paard zijn buik af en dat is jammer!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:21

Wat leuk die koeienprint! Maar ik wil zowiezo niet met beugels, want mijn paardje wil nog wel es ineens opzij springen enzo dus als ik dan op één beugel leun glij ik met barebackpad en al opzij ben ik bang. En ook vanwege de druk op één plek. Ik rij nu trouwens af en toe wel wat gewoon zonder zadel omdat hij een lekkere dikke vacht heeft, maar van de zomer met die dunne vacht glij ik alle kanten op. Ik wil dus eigenlijk gewoon zonder zadel rijden, maar iets steviger zitten....

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:51

Wendy15 schreef:
Wat leuk die koeienprint! Maar ik wil zowiezo niet met beugels, want mijn paardje wil nog wel es ineens opzij springen enzo dus als ik dan op één beugel leun glij ik met barebackpad en al opzij ben ik bang. En ook vanwege de druk op één plek.

Dat zijn ook de redenen waarom mijn bareback pads geen beugels hebben Lachen

Citaat:
Ik rij nu trouwens af en toe wel wat gewoon zonder zadel omdat hij een lekkere dikke vacht heeft, maar van de zomer met die dunne vacht glij ik alle kanten op. Ik wil dus eigenlijk gewoon zonder zadel rijden, maar iets steviger zitten....

En dat is precies waar een goede barebackpad voor geschikt is! Zonder zadel rijden, met wat meer stevigheid en comfort (geen zweet, geen vieze broek Tong uitsteken)

Die testpad kun je gewoon bij mij aanvragen. Hij wordt naar je opgestuurd, je mag hem een week proberen en stuurt hem daarna terug, of door naar de volgende tester (mits er genoeg animo voor is)

Het is jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn, want dat is toch 5,50 per keer. De vergoeding voor het testen zelf is maar 3 euro. Als er nu wat meer mensen hier zijn die ook mijn suede pad willen testen, dan kunnen we een 'lijntje' maken van mensen die de pad naar elkaar door sturen...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:30

ik zal straks eens op jouw site gaan 'rondsnuffelen' callippo

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:42

Ik ben ook wel geintereseerd. Ben echt een schijterd. Maar zit je steviger als zonder zadel?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:46

Ik heb er ook (nog) geen ervaring mee, maar doordat de stof erg stroef/ruw is glij je niet zo snel en zit je dus steviger (denk ik dan).

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:44

Ja, je zit op een goede barebackpad echt stukken steviger dan zonder zadel. Het suede werkt als 'klitteband' voor je broek, dus bij zijsprongen glij je niet snel weg.

@felicity: De vriend van mn zusje woont in Oudenbosch, toevallig ben ik daar volgende week Lachen Misschien kunnen we wat afspreken zodat je hem kan testen Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:35

callippo schreef:
Ja, je zit op een goede barebackpad echt stukken steviger dan zonder zadel. Het suede werkt als 'klitteband' voor je broek, dus bij zijsprongen glij je niet snel weg.

@felicity: De vriend van mn zusje woont in Oudenbosch, toevallig ben ik daar volgende week Lachen Misschien kunnen we wat afspreken zodat je hem kan testen Lachen

OO wat gaaf. Ja dat lijkt me erg leuk. Jij maakte ze zelf toch? Als ik er dan een wil hebben. Weet ik waar ik ze halen kan.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:41

ik heb ook de barebackpad van calippo. bevalt me nog altijd prima. ik kan nooit goed aansingelen (singel is eigenlijk te lang) maar ookal kunnen er 3 vuisten tussen hij schuift geen centimeten opzij. zit echt heerlijk. nooit meer aanknijpen, lekker relaxed zitten, zelfs al springt je paard opzij.
dat is het voordeel van suède, daar blijf je een beetje aan plakken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 09:20

haha, zijn er dan geen mensen die een andere hebben dan die van callippo? Wou eigenlijk wat te vergelijken hebben, maar je hebt blijkbaar errug goeie barebackpads callippo, want heel bokt wil die van jouw! Cool Ik heb er nu nog niet meteen een 'nodig' ofzo, maar na de winter zal ik je denk ik wel eens een pbtje sturen voor zo'n probeerbarebackpad

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:30

Wendy15 schreef:
haha, zijn er dan geen mensen die een andere hebben dan die van callippo? Wou eigenlijk wat te vergelijken hebben, maar je hebt blijkbaar errug goeie barebackpads callippo, want heel bokt wil die van jouw! Cool Ik heb er nu nog niet meteen een 'nodig' ofzo, maar na de winter zal ik je denk ik wel eens een pbtje sturen voor zo'n probeerbarebackpad

Hihi, ik heb inderdaad wel goede pads ja. Heb ze nagemaakt van mijn ideaal: de Parelli bareback pad (die zijn super, maar ook VEEL te duur: 279 euro)

En met verbeterpuntjes dat aan mijn pads ook gewone dressuursingelstoten kunnen ipv westersingel. En de singelbevestiging zit ONDER de rand van de pad. Parelli heeft hem erbovenop, waardoor je soms last kunt krijgen bij je been op die plek.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:50

Callippo, als je zaterdag naar het touwhalster knopen komt, en je hebt je test model in huis, wil je die dan meenemen?? Kan ik hem even voelen!

Ik heb al weleens over wogen om zo´n ding bij je te bestellen, maar geen geld op dit moment.

Maar als ik even kan voelen, dan weet ik waar ik voor moet sparen!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:38

Ohja, dat is morgen al he Lachen
Ik weet nog steeds niet precies waar het is Boos! maar ik kan zeker wel een bbpad meenemen. Nog voorkeur voor dressuur of western versie? Of zal ik ze maar gewoon allebei meenemen Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:49

Callippo,

Heb je ge pb t!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:59

Ik heb die van Loesdau gehad, dat was hele goede kwaliteit, lekker stevid, vond hem erg fijn, alleen de beugels waren veeel te lang, daar zou je dan dus gaatjes bij moeten maken.
Geloof dat die 70,- kost incl. beugels een sjieke singel!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:35

Anke, kon je bij dat barebackpad de beugels er ook afhalen? Want die wil ik er in verband met veiligheid ed. absoluut niet aan hebben.. En heb je er misschien ook een foto van en eventueel een (internet)adres waar die verkocht word?