Rij probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Rij probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 12:33

Hoi,

ik vind rijden zonder zadel heel erg leuk maar toch heb ik problemen met het draven en galoperen Scheve mond ik ga dan heel erg klemmen en je hoort zo vaak dat je je helemaal moet ontspannen maar dan ga ik helemaal schuiven Scheve mond kunnen jullie mij helpen alsjebliefd ik heb een tijd geleden ook zonder zadel gegaloppeerd iemand rende en die pony ging dan mee rennen toen pakte ik een pluk manen maar ik wil het gewoon alleen kunnen ik rijd nu al zooooo lang paard en kan gewoon geen even wicht houden zonder zadel wie heeft er tips voor me?

dikke knuff mannie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:55

Ik kon het ook niet maar ik heb in het begin gewoon een deken op mijn paard gelegd en daar een longeersingel opgelegd. Het werkt hetzelfde als een BBpad, je hebt (vaak voor je gevoel) iets meer houvast waardoor je wat zekerder blijft zitten. Na een tijdje ga je gewoon rustig aan zonder proberen. Ga gewoon lekker een beetje onderuit zitten en ontspaaaaaaaaaaaaaaannnn!!! *LOL*

Je komt er vast wel! Suc6
Groetjes [***]

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:41

probeer aan de longeerlijn zitlessen te krijgen! eerst met zadel, stijgbeugels uit en door middel van gymnastiekoefeningen steeds een stapje verder.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:53

Idd zitles is heel goed voor je evenwicht!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:12

ok ik ga het eens proberen Haha! bedankt allemaal voor de tips ik laat wel weten hoe het is gegaan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:16

Dat je gaat schuiven betekend dat je niet recht zit. Probeer eerst met het zadel op aan je zit te werken, dit kan in de gewone les. Probeer te voelen dat je op allebei de zitbeenknobbels evenveel druk hebt. Doe dit ook zonder beugels en op voltes en wendingen.
Zonder zadel ook, handen ietsjes hoger dan normaal (dit helpt vaak om wat meer op je kont te gaan zitten inplaats van naar voren) en vanuit je heupen meebewegen. In het begin korte stukjes draven, niet te moeilijk maken, dus vooral lange rechte stukken. De stukjes maak je steeds langer en zorg dat je recht blijft zitten, denk er steeds aan dat je benen lang blijven, trek je ze op dan duw je jezelf van de rug van het paard af met je kont, dus lekker lang laten die benen.
Pak in tijden dat je niet goed zit gerust de manen, doe ik ook geregeld ook al lukt het me best zonder, dit zorgt namelijk dat je in elk geval niet aan de teugels gaat hangen, want dat moet je natuurlijk vooral niet doen!
Gewoon lekker zitten, beetje langzaam draven zitten het lekkerste en genieten, probeer maar te voelen welke benen van het paard naar voren gaan en kijk rechtuit. Veel oefenen en het komt helemaal goed! OK dan!