Te veel eiwitten....gevolg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Te veel eiwitten....gevolg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:45

Op onze pensionstalling krijgen de paarden kuil als ze binnen staan. Met slecht weer staan ze veel op stal en krijgen ze 3 keer per dag behoorlijk wat kuil (tegen de verveling zegt de stalhouder) 's morgens krijgen ze krachtvoer en 's avonds voer ik Gamier zelf (FYTO GOLD)

Van de week had 1 paard diaree met witte afscheiding. Volgens de dierenarts zou dit kunnen liggen aan te veel eiwitten...... (kuil of door het eten van het gras in de "mest vlakken" i.v.m. kale wei) Vandaag zag ik Gamier ook dunne mest had

Nou is mijn vraag aan jullie..... welke gevolgen kan te veel eiwit innamen hebben voor een paard? En wat kan je een paard geven om het te veel van eiwitten te compenseren?

PS. de paarden zijn alle ontwormt en komen veel buiten (zodra het maar een beetje droog is staan ze op de wei)

joeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:14

te veel eiwit kan als gevolg hebben dat je paard hoefbevangen wordt... maar ik mocht willen dat mijn paard meer kuilgras kreeg. is goed tegen de verveling en als je het goed compenseerd hoef je ook niet zo veel brok te voeren dwz wat mij is verteld, 6 tot 8 kilo kuil op een bijv 2 kilo brok. maar de wat dunnere mest kan ook komen omdat misschien de baal van een ander land afkomt... ander gras, andere samenstelling, langer ingekuild... ik zou me er niet al te druk om maken

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:38