Ik rij een oud paard, en die snapt dus niet hoe hij over een drafbalkje voor een hindernis heen moet draven en daarna gewoon springen. Hij heeft vroeger wel M gesprongen, maar dat was altijd gewoon een grote schop en dan goed vasthouden en dan hopen dat het goed komt. Hij heeft dus nooit gecontroleerd hoeven springen. Ik ben er nu sinds van de zomer mee bezig. Hij kan nu aardig rustig over een hindernis en een lijntje, maar vandaag op les hadden we weer het drafbalkdrama.
Ik rij normaal aan. Trek niet, zeg rustig hooooo. Paard komt wat terug, draaft over het balkje ik geef been bij voor de afzet, hij snapt het niet meer en stopt. Volgende keer aanrijden geef ik iets eerder wat meer been, dan galoppeert hij dus over de drafbalk, maar springt wel.
Als hij dus normaal rustig inkomt snapt hij de balk niet, hij stapt er op of hij heeft em tussen zn voorbenen, en hij stopt. Ik wil perse dat hij draaft want anders heb ik er niks aan. Wat zou hier kunnen helpen?
Mn instuctice zegt dat ik het goed doe, maar ik wil echt die balk in draf en niet uit galop.
Ferroowtje
Geplaatst: 04-01-05 23:46
Hmm ja dat probleem had ik ook maar zonder balk kon het wel allemaal gecontroleerd dus hebben we de balk tijdelijk maar even weggelaten... Hij moest eerst nog leren springen dus ach, de balk komt later wel. Maar ik zou eigenlijk ook geen oplossing weten. Als je instructrice zegt dat je het goed doet, zal het op deze manier misschien wel goed komen...
Alytje
Geplaatst: 05-01-05 00:26
ik denk dat het komt, doordat je paard niet eerst over die drafbalk kan gaan en dan kan springen. Je paard kan zijn voorbenen wel over de drafbalk zetten, maar om zijn achterbenen er ook nog overheen te zetten en dan te springen wordt moeilijk Vandaar dat hij in gallop gaat en er in 1 keer overheen springt, of weigert. Ik heb dit ook met mijn shetje, die deed precies hetzelfde als wat jou paard doet. Ik leg nu alleen een grondbalk neer, of een gallop balk voor de hindernis,
sas00
Geplaatst: 05-01-05 00:54
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst met een draf balkje ervoor gesprongen... het ging super dat terwijl ik echt over dat balkje inzat, ik dacht dat ziet ze niet .
De eerste keer ging dan ook niet helemaal goed... De tweede keer ging het helemaal goed. De 2de keer gingen we er in stap naar toe en dan 1 of 2 stappen voor dat balkje aandrijven, zodat ze er in draf overheen ging. Gelukkig heb ik zo'n paard die het dan snel allemaal door heeft dus de vierde keer kon het gewoon in draf. Ook moet je goed opletten of het draf balkje wel goed ligt, echt een paar cm-ters kunnen al verschil maken. Nou, succes en zo'n balkje is echt handig dus volhouden.
tenemieken
Geplaatst: 05-01-05 01:06
ik heb ook wel problemen met een drafbalk mijn paardje zet van aan de drafbalk af om te springen en dat is dan wel ver.moet ik me altijd wel goed vasthouden af en toe lukt het wel
zeg het duidelijk tegen je lesgever dat je het vanuit draf wil,ze moet je wel helpen als je dat wil