Vandaag was het 10 graden en in het weekend wordt het zelfs 12 graden! Onder hoeveel grams deken staat jullie ongeschoren paard dan? Mijn haf staat onder 300 gram en lijkt het aardig warm te hebben.. Ik hou niet erg van constant dekens wisselen dus wil ik het liefst deze deken op laten. Wat doen jullie?
Rachel_T
Geplaatst: 04-01-05 22:15
de minne is niet geschoren en dat is niet nodig hij heb geen haar op zijn lichaam, gelukkig. maar hij staat op 300 gram, en hij heb het niet te warm
Nado
Geplaatst: 04-01-05 22:19
geen ! met deze temperaturen een ongeschoren paard onder een deken zetten is zelfs ongezond. als hij het erg warm krijgt en gaat zweten, dan heeft hij veel meer kans om ziek te worden. een haflinger is gefokt om prima in temperaturen van -20 te blijven opereren. 10 graden is bijna zomer voor hem. doe hem een lol en haal die deken er zo snel mogelijk af !
cornelie
Geplaatst: 04-01-05 22:40
Ongeschoren wil niet zeggen dat het paard een wintervacht heeft. Tot half december wordt het aangemaakt en daarna niet meer. Een paard dat gewent is aan een deken nu zonder deken zetten, het kan maar reken dan maar vast op da/fysio kosten.
Gamier
Geplaatst: 04-01-05 22:48
Ik vind het een goede vraag! Gamier staat nu onder een 500 grams deken..... Dit i.v.m. een zeer koude stal 's nachts.... nu staat hij in een andere stal waar het warmer is dus ik twijfel ook om de deken er af te gooien.... alleen zweet hij absoluut niet onder zijn deken. Zijn vacht onder de deken voelt gewoon lekker warm aan. Wat een dilema.....
baudyh
Geplaatst: 04-01-05 23:12
de mijne staat onder een 340 grams deken.Ik voel gewoon elke dag ,vandaag had hij het nog niet warm,als dat in het weekend wel zo is krijgt hij een 200 gram op. Hij is niet geschoren maar wel een dunne vacht.