Wat moeten we nu? Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Wat moeten we nu? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 21:39

Ja hoor..
Al maanden lang, vanaf de zomer vakantie, is mijn vriendin Shari helemaal GEK van een paard. Het is gewoon niet normaal meer. Die 2 klikken gewoon zo goed. Zelfs de mensen op de ranch (waar hij staat) zeggen het.
Als we op de ranch zijn is het gewoon Shari d'r paard. Daar komt het eigenlijk op neer. Ze is heel de dag met hem bezig. Letterlijk van 's morgens tot 's avonds..
Al die tijd, al die maanden, heeft ze maar 1 droom gehad. Om hem te kopen. En ja hoor, hij staat dan eindelijk voor Shari te koop. Nog niet voor iedereen geloof ik.
Eigenlijk (bleek sinds vandaag) was de vraagprijs 7000 euro. Maar voor Shari hebben ze een uitzondering gemaakt. 5000 euro.
Maar dat wisten wij nog niet.

Shaar zei al dat ze er gewoon het geld niet voor hebben.
Toch bleven we maar hopen en dromen over dat we ooit een keer samen met Braveheart en Nicky (mijn paard) samen zouden gaan rijden. Lekker buiten of in de bak. In de zomer leuke dingen doen enz enz..

En toen gebeurde het. Mijn moeder had een beetje zitten praten met de mensen van de ranch.
Volgens mijn moeder was er gezecht, dat ze anders Brave ook in termijnen mogen betalen en dat er zelfs nog iets van de prijs af zou mogen!
Toen me moeder het aan ons vertelde, flipte we gewoon zowat!!
We waren helemaal gelukkig. Misschien gebeurde het dan toch!!

Shari en Brave Lovers

Morgen (woensdag) zouden we weer terug gaan naar de ranch. Shari en ik hebben nog nooit zulke leuke plannen zitten maken over dingen die we kunnen gaan doen samen met de paarden. Maar toch hielden we in ons achterhoofd dat het heel misschien niet door zou gaan.
Alles leek zo dicht bij te komen. Morgen zouden we het misschien wel te horen krijgen! Shari dr moeder had een mailtje gestuurd naar de ranch.

Vanavond kregen ze een mailtje terug. De prijs bleef op 5000 euro staan en in termijnen betalen kon helaas niet i.v.m. een vorig misverstand ofzo?
We willen hun absoluut niet de schuld geven, maar het is zo oneerlijk!!

Shari en Brave horen gewoon bij elkaar. Het klikt zo bijzonder goed. Het is gewoon ongelovenlijk wat er nu gebeurt Huilen

- Hoe komen we in vredesnaam aan nog 2000 euro??!!
- Hoe komen we aan Braveheart??!!
- Komen we eigenlijk ooit nog wel aan Brave??!!

Wie weet wat we nu moeten doen? We waren zo blij! Misschien wel TE blij.. Maar we waren ook al zo dichtbij!
Misschien wel TE dichtbij..?

Afbeelding

Foto: Shari en Brave

Hoe komen we aan het geld Huilen
HELP

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:53

Als ik het goed begrijp heb je dus nog 2000 tekort?? Ik zou maar gaan vragen aan de eigenaars of de verkoop nog uitgesteld kan worden, en allebei hard gaan werken voor die 2000.
Anders moet je gewoon nuchter zijn, hoe hard het ook is!!

MustangS schreef:
Al die tijd, al die maanden, heeft ze maar 1 droom gehad. Om hem te kopen. En ja hoor, hij staat dan eindelijk voor Shari te koop. Nog niet voor iedereen geloof ik.
Eigenlijk (bleek sinds vandaag) was de vraagprijs 7000 euro. Maar voor Shari hebben ze een uitzondering gemaakt. 5000 euro.
Maar dat wisten wij nog niet.

Dit snap ik niet helemaal, ze wilt hem al heel lang kopen, maar wist ze al die tijd dan niet dat ze daar nooit genoeg geld zou voor hebben??? Een droom is iets anders dan de werkelijkheid he!! Zo maakt ze zichzelf blij met een dode mus!!?! Of zie ik dat verkeerd???
Laatst bijgewerkt door Maaikelove op 04-01-05 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 21:59

Ja, ik weet dat het echt stom kan klinken, die 2000 euro
Maar kijk, Shari dr moeder kan 3000 euro denken we, betalen. Maar derest gaat gewoon niet! (Ouders zijn gescheiden, vader kan er niets bij leggen)
Misschien komen er ook nog wel mensen die straks gaan zeggen dat het zo "pennyachtig" klinkt, want tsja, we zijn natuurlijk nog maar 14 en 15...
Maar daar gaat het nu niet om.
Het gaat er idd om dat we gewoon nog 2000 euro erbij moeten krijgen, Hoe dan ook!
Ik wil (graag zelfs!) helpen met het proberen om 2000 euro bij elkaar te krijgen, maar zo makkelijk gaat het gewoon niet..

Vandaar dat ik dit maar even op bokt heb gezet. Misschien dat iemand ons kan helpen met een goed idee om (snel??) aan geld te komen voor dit...

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:20

ten eerste hoop ik dat et jullie lukt...hoe? tja...uitstel vragen, hard werken.
maar ik vind het wel oneerlijk om te zeggen dat het oneerlijk is van die mensen, ze hebben tenslotte al 2000 van de prijs afgehaald voor haar, vind ik toch best schappelijk van ze.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:41

ehm...als je nu al moeite hebt om te kunnen betalen...hoe wil je het paard dan gaan verzorgen? Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar een paard kopen is 1; er eentje onderhouden is 2!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:46

Ik snap dat gevoel wel, ik zou zeggen, neem allbei een krantenwijk, dan kun jij haar helpen, of misschien dat jij tijdelijk mede-eigenaar mag worden van je ouders? Die betalen dan 2000 euro, het is ook jouw paard en tzt koopt zij jullie uit.

michelle12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:05

I.d.d ik zou het vragen of de verkoop uitgesteld kon worden en HEEEL hard er voor werken wnat Als het een droom is zou ik het doen! maarjah de onderhout is ook heel duur!
Nou ik hoop dat het gaat lukken!
Groetjes Michelle12

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:33

Ja succes ermee, het idee van mede-eigenaar van pauline vind ik een goede tenminste als jullie thuis zo even 2000 euro hebben liggen...
Lukt het onderhoud wel dan?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:38

Als jullie zeker weten dat het goedkomt met het onderhoud zou ik als ik jullie was inderdaad heel erg hard gaan werken! Ga rond en werk je uit de naad want 2000 euro is een heleboel!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:38

Ow dat id van Pauline is ook inderdaad slim!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:13

en wat als het paardje ziek word??? onderhoud is nog veel duurder dan de aanschaf... denk aan voer stallig weiland water stro/zaagsel hoefmid wormenkuur enzo enzo en als je ook nog wilt rijden komen er nog veel meer kosten bij.........

nouwjah en anders zou ik zeggen idd jij als medeeigenaar en dat ze het jou(ouders) afbetalen Haha! Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 06:33

Het topic draait om de vraag.
Verplaatst naar Vraag maar raak.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 07:19

Bij de bank kun je wél in termijnen terug betalen.

2000 euro is véél geld! Als jullie een tip hebben om snel legaal 2000 euro te verdienen hou ik me van harte aanbevolen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:10

Ga je niet in de schulden steken voor een paard! En wat hierboven ook al gezegd wordt, kan het onderhoud wel betaald worden. De stal huur komt iedere maand terug, net als hoefsmid en entingen.. en je wil niet weten wat het kost alstie een keer goed ziek wordt.

Trouwens.. misschien wel niet zo'n aardige gedachte van mij, maar die mensen weten dus dat je vriendin het paard graag wil. Drijven ze daarom de prijs niet op? Ik vind 5000 euro (ruim tienduizend gulden) een heleboel geld voor een paard (laat staan 7000 euro pff). Is het een bijzonder dier? Misschien moeten jullie wat harder onderhandelen?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:35

Als het zo moet zijn, dan gebeurd het ook.

Ik zou naar de eigenaar stappen, zeggen dat je nu 3000 euro betaald en dat je die andere 2000 nog even moet sparen. Zet het op papier. Ik vind een aanbetaling van 3000 euro namelijk niet misselijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:43

Voordat je 2000 euries bij elkaar ge-krantenwijk-t hebt, ben je nog wel even aan het fietsen.. En dat voor heel wat andere baantjes, en voor de baantjes waar je dat wel redelijk vlot kunt krijgen, zou ik je dat niet aanraden... Pling hahah..
Dus dat lijkt me niet erg handig.. Misschien moeten jullie nog zelf eens met de ranch eigenaren praten, om te zien of het betalen in termijnen niet toch een optie is. Met een contract opstellen of weet ik veel...

Ik neem verder aan dat, omdat jij al een paard hebt, je weet hoeveel de onderhoudskosten etc zijn. Dus verdere opmerkingen daarover zijn verder, lijkt mij overbodig. Je kunt toch wel 3000 euro "over" hebben, maar niet meer. Dat lijkt mij in ieder geval..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:56

Hoihoi....

Haar ouders zullen er mee in moeten stemmen, jullie zijn namelijk nog te jong om uberhaupt een afspraak tot kopen te mogen maken met de ranch-eigenaren. Haar ouders zijn verantwoordelijk voor haar financiele uitgaven, dus mocht je vriendin uiteindelijk die 2000 euro niet bij elkaar brengen, dan kloppen de verkopers bij haar ouders aan.

Snel veel geld verdienen. Dat is wat heel veel mensen willen. Helaas groeien er nog steeds geen geldboompjes. Je vriendin had beter al die maanden kunnen sparen, zodat ze haar droom nu misschien zou kunnen bekostigen.

Gaat het overigens om een Tinker? Op de foto lijkt het erop. Dan moet het wel een heel speciale zijn voor dat bedrag?!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:46

jah idd ik vroeg me dat ook al af....het paardje lijkt sterk op een tinker ...en dan 7000 euro Verward !! das een hoop geld voor een tinker

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:00

Chubby schreef:
Gaat het overigens om een Tinker? Op de foto lijkt het erop. Dan moet het wel een heel speciale zijn voor dat bedrag?!

Volgens mij gaat dit over de Tinkerhengst Braveheart van de Sandy Road Ranch. Wel een hele mooie hengst, dus die is wel wat waard.

Maar 2000 euro is ook niet niks om snel bij elkaar te krijgen en zoals al eerder gezegd, hoe moet het met onderhoud?

Maar in ieder geval succes.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:43

Als ik het goed begrijp heeft ze zelf helemaal niets gespaard? Haar moeder kan (denk je!!) 3000 betalen, maar dan nog is het niet genoeg. Ik denk dat je de realiteit onder ogen moet zien, het is niet anders...

misz_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:00

ik wil ff reageren op die tips..of hoe je t wilt noemen..Jullie denken volgens mij dat ik gewoon een paardje wil zonder na te denken over wat er allemaal bij komt..Per maand kan mijn moeder het wel betalen..maar in 1 keer 5000 € is wel een beetje veel he..? En dan nog iets..ik kan wel een krantenwijk nemen..maar dan moet ik eerst 2 jaar dat doen voor ik die 2000€ erbij heb..maar hij staat te koop (!!) ik denk niet dat ie er over 2 jaar nog staat..En het is idd mijn droom..een droom jaa..een droom die waarschijnlijk niet uitkomt..ooh..en die vriendin die mij wilt helpen heeft zelf al een paard dus die gaat dan niet ook nog een ander paard erbij nemen..maar als nog bedankt voor de tips..

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:05

bonnielau"]
ten eerste hoop ik dat het jullie lukt...hoe? tja...uitstel vragen, hard werken.
maar ik vind het wel oneerlijk om te zeggen dat het oneerlijk is van die mensen, ze hebben tenslotte al 2000 van de prijs afgehaald voor haar, vind ik toch best schappelijk van ze.
[/quote]

Ik heb niet gezecht (geloof ik) dat ik het oneerlijk vind van hun, maar ik vind het juis zo oneerlijk dat het zo moet gaan. Net nu het zo goed gaat!
Ik snap ook wel dat het echt super is dat ze het bedrag voor Shari naar beneden willen doen en dan nog wel 2000 (!!) euro.. Maar ik baal er zo van dat het gewoon fout loopt, net terwijl we er bijna waren Huilen

[size=18]Iedereen die vroeg of het onderhoud niet te duur was:[/size]

Meestal is het idd zo dat het paard kopen zelf wel gaat, maar dat er een probleem is met het betalen van het onderhoud.. Maar nu is het juist andersom.. Het onderhoud geef geen probleem. De stal zouden we al weten (bij mijn paard op stal) de prijzen waren dus ook al bekent.. Ook de hoefsmid en de veearts.. Maar het probleem is dus, dat we/ze niet zomaar 5000 euro uit hun zak kunnen toveren Daar zit dus het probleem. En aangezien er 3000 euro betaald kan worden, hebben we dus nog 2000 euro tekort.

[quote="Pauline"]
Ik snap dat gevoel wel, ik zou zeggen, neem allebij een krantenwijk, dan kun jij haar helpen, of misschien dat jij tijdelijk mede-eigenaar mag worden van je ouders? Die betalen dan 2000 euro, het is ook jouw paard en tzt koopt zij jullie uit.
[/quote]

[size=7]Het gaat om het paard van mn vriendin, maar maakt niet uit[/size] Bloos
Over die krantenwijk hebben we ook al na zitten denken en ik heb ook al aangeboden om er zelf ook 1 te nemen. Dan leggen we gewoon al het geld bij elkaar en dan zouden we sneller 2000 euro bij elkaar hebben. Maar dat is niet snel genoeg! Dan zouden we ongeveer 100 euro per maand hebben.. Nou dan duur het nog wel ongeveer 1,5 jaar voor we er EINDELIJK zijn.. En dat is gewoon te lang ben ik bang..

Over dat "tijdelijk mede-eigenaar" is echt een super idee!!
Daar ga ik zeker is over praten met Shari.. Misschien dat haar moeder dan zoiets zou kunnen regelen?! *LOL* OK dan!

[quote="PeruaansePas"]
Bij de bank kun je wél in termijnen terug betalen.
[/quote]

Bedoel je daarmee, dat ze misschien bij de bank 5000 euro zouden kunnen lenen en dan via een regeling ofzo dat bedag in termijnen terug kunnen betalen?! Als dat zou kunnen!!!
Dat is dan al optie 2 *LOL* *krijgt ietsiepietsie meer hoop*

[quote="Cer"]
misschien wel niet zo'n aardige gedachte van mij, maar die mensen weten dus dat je vriendin het paard graag wil. Drijven ze daarom de prijs niet op? Ik vind 5000 euro (ruim tienduizend gulden) een heleboel geld voor een paard (laat staan 7000 euro pff). Is het een bijzonder dier? Misschien moeten jullie wat harder onderhandelen?
[/quote]

Harder onderhandelen heeft denk ik niet zo veel nut. Dit is echt niet om "lelijk" over ze te praten (het zijn schatten van mensen Lovers ) maar het zijn echte zaken mensen. Ik denk dat 5000 euro nu gewoon "prijs is prijs" betekend. Minder dan 2000 euro zullen ze er niet meer afhalen denk ik.

[quote="Ninaka schreef:
Volgens mij gaat dit over de Tinkerhengst Braveheart van de Sandy Road Ranch. Wel een hele mooie hengst, dus die is wel wat waard.

Idd, jij kent hem dus Knipoog Ik moet er wel even bij zeggen (voordat er meer mensen bij zijn die hem kennen) hij is niet "officieel" te koop. Shari is meer een hmm.. hoe noem je zoiets..? Uitzondering zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 09-01-05 23:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:09

misz_mii schreef:
ik wil ff reageren op die tips..of hoe je t wilt noemen..Jullie denken volgens mij dat ik gewoon een paardje wil zonder na te denken over wat er allemaal bij komt..Per maand kan mijn moeder het wel betalen..maar in 1 keer 5000 € is wel een beetje veel he..? En dan nog iets..ik kan wel een krantenwijk nemen..maar dan moet ik eerst 2 jaar dat doen voor ik die 2000€ erbij heb..maar hij staat te koop (!!) ik denk niet dat ie er over 2 jaar nog staat..En het is idd mijn droom..een droom jaa..een droom die waarschijnlijk niet uitkomt..ooh..en die vriendin die mij wilt helpen heeft zelf al een paard dus die gaat dan niet ook nog een ander paard erbij nemen..maar als nog bedankt voor de tips..

Dit is dus Shari Knipoog

Nog 1 keer, even zodat er geen misverstanden voor gaan komen:
Braveheart staat NIET (!!) officieel te koop!
(trouwens, even om nog een misverstand uit de wereld te helpen Tong uitsteken Misschien komt dit van Shari een beetje "boosachtig" over maar dat is denk ik niet de bedoeling, ik ken dr en soms schrijft ze dingen een beetje op een "verkeerde" toon Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:14

Een persoonlijke lening zou in dit geval uitkomst kunnen bieden, maar die kun je alleen afsluiten als je boven de 18 bent voor zover ik weet.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:15

ik heb nog geen andere reacties gelezen (dat allereerst) Lachen

2000 Euro is op zich een hele hoop. maar als ze echt voor dat paard wilt gaan, en ze mist nog 2000 euro.. misschien is een limiet bij de bank aanvragen iets ? (dat zou ik doen, ik heb het ook gedaan maar dan alleen niet voor een paard Knipoog )
in ieder geval, al het geld wat er binnenkomt weer op je rekening zetten...

Heel veel succes! OK dan!

EDIT:

Ik lees trouwens net het topic door, jullie zijn 14 en 15.
een lening aan vargen bij de bank is dan niet mogelijk tenzij een van je ouders mee is en de toestemming geeft. dat hebben ze toen bij mij ook gedaan, die man (heel aardig) heeft er een uitzondering van gemaakt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Marchador op 09-01-05 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt