wij hebben dus een mini paardje, een hengstje, en hij word 5 juli 1 jaar.
Nou wil ik hem eigenlijk zo vroeg mogelijk laten castreren, dus zodra hij zijn ballen heeft.
Hij is nu ongeveer een half jaar en heeft zijn ballen nog niet, maar ik wilde hem eind februari al laten castreren en dat kan niet als hij zijn ballen niet heeft.
Als hij in maart dan nog zijn ballen niet heeft weet ik helemaal niet meer waar ik hem moet laten, omdat hij ondanks dat hij zijn ballen nog niet heeft misschien toch wel vruchtbaar is (heeft de veearts gezegd)
De boer waar onze paarden gestald staan heeft een speciale wei die de 'hengstenwei' word genoemd.
daar staan vanaf ongeveer april tot eind september half oktober allemaal jonge hengsten in (1 of 2 jarig).
de groepen bestaan meestal uit 6 of 7 hengsten.
Dit zijn gewoon 'grote' paarden van gemiddeld 1,65m en soms hoger.
Ik mag (als ik dat wil) toeter tussen die hengsten zetten als hij zijn ballen nog niet heeft of als wij hem langer hengst willen laten.
maar toeter is maar 80cm en een beetje bang voor grote paarden (het is een moederloosveulen)
zou hij het wel redden tussen paarden van 1,70m hoog? of kan ik hem er beter niet tussen zetten?
hij kan dan wel lekker spelen en 'groeien', maar omdat hij zo klein is ben ik toch bang dat hij wat krijgt (een trap, dat ze hem in de sloot duwen e.d.)
in de hengstenwei kan hij ook wel nieuwe 'vrienden' maken, maar hij heeft ook al vriendjes gemaakt met de wat oudere shetten bij ons op stal.
het is daar ook moeilijk voor zo'n ukkie om uit de sloot te drinken en ik zie het eigenlijk niet zitten om elke keer water te gaan brengen.
Wat moet ik doen? kan iemand mij helpen? wat zouden jullie doen?
Weet iemand anders iets waar ik toeter kan laten als hij nog geen ballen heeft of langer hengst moet blijven?
Sorry voor het lange verhaal maar ik heb echt advies nodig.....
) 
).
.
!

, maar dan kunnen ze raak schoppen in hun geslacht delen.