opstijgen barebackpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nairtje

opstijgen barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:25

Hoiii,

Ik vraag me af of je met een barebackpad met beugels ook gewoon kan opstijgen.......... Lijkt me namelijk wel zo makkelijk *LOL*

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:32

de beugels van een barebackpad zijn helaas niet gemaakt om mee op te stijgen. Als je het probeert hang je waarschijnlijk met pad en al aan de zijkant! dus toch 'gewoon' heel lenig worden (ik kan het ook niet hoor Schijnheilig ) of een opstapje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:41

Springen en klimmen!!!!!!! Met veel oefenen kom je er wel! Ik weet niet of het klopt maar ik heb laatst gehoord dat beugels op een barebackpad helemaal niet goed zijn. Sommige zorgen voor puntbelasting op de rug van het paard. Naja, oefense iig!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:55

En (heb ik gehoord), ze zorgen voor een vals gevoel van veiligheid. Als je iets te veel stun zoekt aan de beugels lig je er meteen af Tong uitsteken.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 20:39

Haha! Heel erg bedankt.

Ik twijfel of ik er dan wel een aan zou schaffen, lijkt me wel lekkerder dan zonder zadel (daar krijg ik echt blaren van ) Heb ook een barefoot, maar soms heb ik gewoon zin om er even op te springen, alleen dat springen lukt mij niet hoor Tong uitsteken
Is er toevallig niet een vrijwillig(st)er die dat even voor wilt komen doen Ik sta regelmatig met een stoel naast Lennon. Ongeveer na een minuut of 10 staat hij dan een keer stil en dan sta ik weer te twijfelen of ik het wel haal *LOL* Oke Lennon is 1.48, hahahahaha en ik 1.60 (dus ook niet zo groot Bloos )
Zo'n bbp hoeft dus ook niet zoveel te kosten en misschien is dat handvatje wel handig met het opstappen.....mmmmmmmmmmm. Ik denk dat ik een goede funniest home video kan maken Cheese!
In ieder geval wordt het dus een bbp zonder beugels, scheelt denk ik ook weer in mijn portomonnee Cool

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:56

Er bestaat een opstaphulp/riempje voor: de bareback buddy. Klik hier

Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen van dit ding. Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:50

Lijkt logisch. Vraag me alleen af of je paard na dikwijls geen schaafwondjes kan krijgen net in de huidplooi is de huid toch gevoeliger dacht ik.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:18

De bareback buddy lijkt mij ook niet een paardvriendelijk ding, om meerdere redenen, maar het beantwoordt wel de vraag van de TS. Haha! Het ís een manier van opstappen. Pling

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:56

nairtje schreef:
Is er toevallig niet een vrijwillig(st)er die dat even voor wilt komen doen Ik sta regelmatig met een stoel naast Lennon. Ongeveer na een minuut of 10 staat hij dan een keer stil en dan sta ik weer te twijfelen of ik het wel haal *LOL* Oke Lennon is 1.48, hahahahaha en ik 1.60 (dus ook niet zo groot Bloos )

ik ben 1.60 en mijn paard is ook 1.60, lenig ben ik niet maar spring er toch wel zo op.
Gewoon een pluk manen, beetje naar achteren, spring en dan erop kruipen.