Welk pakket kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Welk pakket kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:01

Ik doe nu 3 HAVO en ik ben van plan om later iets met dieren te gaan doen, hopelijk paarden natuurlijk maar daar zijn niet echt geweldig veel banen in te vinden.

Nu is mijn vraag, welke profielen kan ik allemaal kiezen? Alleen natuur en gezondheid of ook cultuur en maatschappij met biologie erbij ofzo.

Ik hoop dat je t een beetje begrijpt, ik weet namelijk niet hoe ik t anders uit kan leggen Schijnheilig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:06

Eeeh??
Is dat niet misschen handiger om op school te vragen? Het gaat er natuurlijk ook om welke vakken je leuk vindt, en interessant en waar je goed inbent.
Ik heb destijds Natuur en Techniek gekozen, omdat ik heel erg slecht ben in talen/biologie/aardrijkskunde... dus dat was de enige keus Haha!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:06

N&G is wel het gemakkelijkste pakket, om later iets met dieren mee te kunnen doen..
Maar ook E&M , N&T en C&M kun je gewoon kiezen, na je opleiding moet je toch een vervolgopleiding kiezen, en als je dan iets met dieren wil krijg je een toelatingseis, waarbij ze dus ook kijken naar wat je in je profiel had zitten, maar in principe kun je met alle profielen een beroep met dieren kiezen..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:14

Okej, dank je, ik wou het even zeker weten. Ze zeiden er vorig naar niets over, ben blijven zitten Schijnheilig .

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:18

Ik heb NG gedaan en dat is wel het "beste" profiel, maar ik zou anders toch zeker biologie erbij doen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:28

Ik zou toch eerst even verder kijken naar wat voor een vervolgopleiding je dan wil gaan doen. Want er zijn opleidingen waar je met alle profielen wel terecht kunt, maar er zijn er natuurlijk ook waar je alleen met bijvoorbeel Natuur & Gezondheid terecht kunt (denk de medische kant op).

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:39

ik ben nog van de oude stempel dus heb niet veel verstand van pakketten
belangrijk voor bv de HBO opleiding paardenhouderij is natuurkunde scheikunde wiskunde en biologie....dus alle exacte vakken eigenlijk
ga anders eens kijken op internetsites van deze opleidingen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:55

Ik doe HBO Paardenhouderij, heb qua Havo Natuur&Gezondheid gedaan, dat sloot het beste aan. Anders moest je nog zomercursussen scheikunde en wiskunde erbij doen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:21

N&G is inderdaad het profiel dat het beste aansluit bij een HBO paardenhouderij of andere diergerichte opleiding.
Zelf heb ik N&G met economie gedaan, ook aan economie heb ik veel, nu ik in Dronten zit.
Natuur en Techniek met biologie erbij is ook een optie natuurlijk, maar dan moet je wel erg veel van natuur- en wiskunde houden! Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:31

NG is het handigste, maar je kan ook gewoon een ander profiel nemen. Ik wil later misschien ook wel iets in die richting doen, maar ik heb EM gedaan, natuurkunde en scheikunde vond ik namelijk niet zo leuk, maar ik heb er wel bio bij gekozen, is altijd wel handig Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:38

Kijk gewoon eens naar de opleidingen die je misschien wilt doen en kijk dan wat de eisen zijn. In de 3e wilde ik ook de paarden in. Na mijn eindexamen niet meer Knipoog. Dus hou meer opties open. Ik kan je 1 tip geven, kies als je anders dan E&M gaat doen iig economie als keuzevak. Dan kan je bij zo vreselijk veel terecht!!!