Met welke deken op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Met welke deken op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:41

Ik ga weer eens een keer ergens anders lessen, maar dan moet ik dus een eindje met de trailer opweg. Kan het kwaad als ik haar op de trailer een zweetdeken (wol) op doe? ze staan er met z'n 2en op en dan is t toch nog best warm op zo'n ding vind ik. Ze staat altijd met een 300 grams deken op.

Wat zouden jullie doen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:46

Dat is niet erg warm, maar ze staan wel weer met zijn 2-en. Dus dan valt hwet wel mee, maar mijn pony staat altijd met 2 dekens op de vrachtwagen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:03

MissSisa schreef:
Dat is niet erg warm, maar ze staan wel weer met zijn 2-en. Dus dan valt hwet wel mee, maar mijn pony staat altijd met 2 dekens op de vrachtwagen.

Ja ik bedoel vooral na het rijden, als ze bezweet is en niet meteen onder d'r gewone deken kan. Is alleen een wollen zweetdeken dan warm genoeg? Het is maar 10 min. rijden trouwens.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:23

Kan ze niet gewoon met haar winterdeken erheen?
Lijkt me dat het op de weg niet minder koud is dan op stal.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:33

Ja die houd ze ook gewoon op de heenweg, maar de terugweg is ze bezweet. En ik kan daar niet net zo lang blijven wachten totdat ze goed is opgedroogd om weer onder d'r winterdeken te kunnen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:49

ik heb vandaag een dun fleecedekentje erop gedaan met een 300 grams erover heen!
ze was gewoon lekker warm!
Ik had wel de luiken dicht gedaan

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:05

Wordt je 300 grams deken dan niet nat van binnen? Als ik d'r zweetdeken eropleg komt het vocht opo het deken te liggen. Dat zou dan dus in d'r winterdeken komen en dan is die ook weer nat :S. Ik denk dat ik er gewoon een 200 grams staldeken overheenleg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:01

Mijn pony raakt helemaal in paniek wanneer hij een dik deken op heeft in de trailer. Voor de heenweg en 's nachts (2 daagse wedstrijden) heeft hij een heel dun 'normaal' dekje op. Na het rijden een zweetdeken.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:46

Okee, bedankt. Ik kijk gewoon hoe erg ze zweet. als ze niet erg zweet doe ik gewoon haar winterdeken weer op. Als ze wel zweet doe ik het zweetdeken op de trailer op. van die 10 min in de trailer zal ze geen kou vatten lijkt me.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:52

In een trailer vatten ze niet snel kou.....Zweet kan geen kwaad zolang je ze maar goed heb uitgestapt (spieren afgekoelt) een zweetdeken moet dan genoeg zijn.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:03

Goed uitstappen na de les en nooit je paard te warm op de trailer zetten. Al lijkt een paard droog, hij kan nog best warm zijn. Als je dan een dikke staldeken opdoet krijg je een plus effect, dat het paard nog warmer wordt door de dikke isolatie laag. Goed op temperatuur stappen en liefst toch met zweet deken op de trailer. Sommige paarden zijn wel eens druk op de trailer en gaan alleen daarom al meer zweten.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 23:22

Ja dat is waar, mijn vorige was altijd zeiknat de eerste keren op de trailer. Dit is dan wel niet de eerste keer dat ze op de trailer gaat maar echt koud krijgen ze het er niet van denk ik. Bedankt voor de tips, ik leg er gewoon een zweetdeken op in de trailer na het droogstappen, niets eroverheen.