0ver chippen..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

l0ve_zappa

0ver chippen..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:53

ho0ii

ik heb een vraagje waar kan je je p0ny laten chippen? en h0e duur is dat?
want per 1 februari moeten alle paarden gechipt zijn.
ik ho0p dat jullii me kunnen helpen.

kusj pattY

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:13

ten eerste: geen msn taal hier op bokt...

chippen laat je doen door de dierenarts denk ik

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:30

chippen kun je laten doen bij de dierenarts, of bij het stamboek waarbij je paard of pony eventueel bij ingeschreven staat. De kosten zijn verschillend. Bij mijn dierenarts kost het chippen € 12,50, maar vergeet niet dat als je paard/ pony nog geen paspoort heeft dat er ook nog eens bij komt. Een paspoort kost volgensmij € 60! Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:27

of je paardje papieren heeft maakt niet uit, in principe kun je bij ieder stamboek een chipaanvraag indienen.
De kosten bedragen gemiddeld: 20 euro voor chippen aan huis excl. paspoort incl. registratie en 35 euro voor chippen, registratie en paspoort. Je hoeft daarvoor niet lid te zijn of te worden van dat stamboek, je paardje zal dan ook niet automatisch een KWPN-er zijn of Welsh, alleen is het stamboek dan de registrende of paspoort uitgevende instantie.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 00:04

Chippen koste mij 19.50 per paard. Heb het net even opgezocht. Paspoort is per stamboek verschillend. De ene heeft bij mij een KHNS paspoort en de andere een KWPN. KWPN was goedkoper. Vraag me even niet waarom ze een verschillend paspoort hebben want ze hebben beiden geen papieren. Maar toen ik het aanvroeg was het heel logisch Knipoog

l0ve_zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:39

oke ik denk dat ik met deze info al een heel stuk kom dank jullie wel !!