Probleem is alleen, dat hij niet aan de hand wil meelopen, maar ik heb het idee dat hij wel snapt wat de bedoeling is.. vaak loopt hij hele stukkken gewoon mee (niet buiten maar op het land of in de schuur) en dan ineens blijfth ij staan en doet geen stap meer.. blijft ook heel lui voor zich uitkijken en kijkt er niet van op of om als je boos om hem word.
Nu snap ik wel dat sommige vinden dat een pony van 1,5 jaar dat nog niet hoeft te kunnen en dat ik hem lekker moet laten staan, maar hij staat bij ponys waar we wel wat mee doen, en loopt dus vreselijk veel aandacht te vrage als we met de anderen bezig zijn.. hij is ook de enige die meteen op je afrent en echt duidelijk om aandacht vraagt..
nu hoeft hij van mij nieteens nu al te leren aan de hand te lopen.. maar misschien neemt hij me gewoon in de zeik en doet hij het over 1,5 jaar nog? ik weet het niet echt.. kan het ook met rust laten en niet verder mee gaan klooien maar weet niet of dit goed is voor later..?
ik hoop op goede ideeen

(als ik met hem buiten over de weg loop samen met een andere pony erbij gaat het wel goed... dan staath ij een enkele keer stil maar als de andere pony dan even voor gaat loopt hij ook weer maar hij loopt vaak gewoon netjes mee..
)

ik ken toch ook een hoop paarden die jongens of even oud als hem zijn en verder ook niks kunnen maar wel braaf aan de hand meelopen en ook graag lopen..
). Gebruik de zweep eerder als verlengsel van je hand waarmee je druk kunt geven.
ik probeer liever eerst wat anders..