Hippisch Centrum Stal Groenraven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Hippisch Centrum Stal Groenraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 16:01

Zijn er mensen op bokt.nl die hun paard hebben staan in de nieuwe stal van Jennifer Scharoo in Houten?
De website (www.hcstalgroenraven.nl) ziet er prachtig uit. De foto's en faciliteiten zijn top. Prijs is hoog: maar het wel waard?!
Ik hoor graag meningen en ervaringen!
Thnx!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:03

Ben op de open dag geweest! Schitterend kan niet anders zeggen mooie ruime, lichte stallen goede ventilatie ander licht (speciaal licht) Super bak zowel binnen als buiten. Persoonlijk vind ik de prijs, kwaliteit verhouding goed. 1 minpunt vind ik geen weidegang maar verder toppie!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:16

Ik ben erg nieuwsgierig naar de meningen in dit topic. Heb hele verschillende verhalen gehoord maar allemaal uit de tweede (of derde) hand.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 16:43

Ik heb nog geen verhalen gehoord ... Maar naar aanleiding van de foto's op de site ben ik wel erg benieuwd geworden. Ziet er perfect uit, alles nieuw en up-to-date. Weidegang is voor mij geen vereiste. Mijn Dan gaat in de zomer sowieso 2 maanden ofzo op vakantie in de wei Lachen Paddocks (groot genoeg om een sprintje te trekken) vind ik wel belangrijk. De grootte van de stallen ook. Liefst ook een lekker grote bak (ben nu 90 x 28 meter gewent hihi). Ik vroeg me ook af hoe het zit met de opslag van je eigen spullen. Ik heb nl nogal veel rotzooi om me heen verzameld (denk aan 2 plastic bakken met troep en dekens, 2 kleinere bakken met bandages en peesbeschermers enz, en bak met muesli. En natuurlijk zadel, hoofdstellen, longeerdingen enz enz enz). Met zo'n "kleine" zadelkast als je veel ziet in pensionstallen red ik het niet, vrees ik hihi.

Nou mensen: kom maar op met meningen!

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:04

Ben er ook geweest (op de open dag dan he Knipoog ))
Ik vind dat ze te weining bakken hebben. Er zijn er 2,, terwijl er 59 paarden staan en er ook veel lessen worden gegeven.
Verder zag het er goed verzorgd uit maar niets voor mij (al zou ik het geld hebben )

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 19:39

Waarom is het niets voor jou?

(sorry ben erg nieuwschierig hihi)

Ze hebben 2 bakken: binnenbaan (20 x 60) en 1 buitenbaan (25 x 65) (ter info voor de rest)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:15

Ik ben ook naar de open dag geweest Lachen ik vind het er echt heel mooi en heel goed verzorgt. Het enige wat jammer is is dat ze geen weiland hebben, maar er zijn nog 4 paddocks gemaakt. Ik denk wel dat het druk zal worden met zoveel paarden en geen wei, maar misschien gingen ze nog een stuk grond in de buurt kopen over een tijd Lachen

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:17

Ik ben met Honeymoon op de open dag geweest. Inderdaad erg mooi allemaal, maar ik vind het te grootschalig en te duur. De molen en paddocks waren nog niet af, dus daar kan ik niets over zeggen. Wel een nadeel vond ik de kleine kastjes voor je zadel en andere spullen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:17

Paradiso schreef:
Ik heb nog geen verhalen gehoord ... Maar naar aanleiding van de foto's op de site ben ik wel erg benieuwd geworden. Ziet er perfect uit, alles nieuw en up-to-date. Weidegang is voor mij geen vereiste. Mijn Dan gaat in de zomer sowieso 2 maanden ofzo op vakantie in de wei Lachen Paddocks (groot genoeg om een sprintje te trekken) vind ik wel belangrijk. De grootte van de stallen ook. Liefst ook een lekker grote bak (ben nu 90 x 28 meter gewent hihi). Ik vroeg me ook af hoe het zit met de opslag van je eigen spullen. Ik heb nl nogal veel rotzooi om me heen verzameld (denk aan 2 plastic bakken met troep en dekens, 2 kleinere bakken met bandages en peesbeschermers enz, en bak met muesli. En natuurlijk zadel, hoofdstellen, longeerdingen enz enz enz). Met zo'n "kleine" zadelkast als je veel ziet in pensionstallen red ik het niet, vrees ik hihi.

Nou mensen: kom maar op met meningen!

Als het goed is zet er zegmaar een kastje onder de voerbak voor halsters, dekens enz... en er is nog een kastje voor zadel en hoofdstel.

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:27

Paradiso schreef:
Waarom is het niets voor jou?

(sorry ben erg nieuwschierig hihi)

Ze hebben 2 bakken: binnenbaan (20 x 60) en 1 buitenbaan (25 x 65) (ter info voor de rest)

Omdat er volgens mij allemaal van die mutsen rondlopen (niet aanvallend bedoeld).
Kijk ik kom daar met mn 3,5 jarige pony en jah die luistert af en toe niet haha
En die van mij zit ook onder modder en ik rijd ook wel s met een pisvlek (tis een schimmel)
En dat zie ik daar niet gebeuren
En ik vind het ook lekker om af en toe alleen op stal te zijn, dat zie ik daar niet gebeuren
Springmateriaal heb ik ook niet gezien (ook niet naar gevraagd hoor)
En 50 euro trailerstalling dat gaat er bij niet in, nergens, nooit (zeg nooit nooit Schijnheilig Haha! ) niet
En weiland vind ik ook wel lekker.

Owh jah dit is dus wat ik DENK, ik sta er dus niet
haha mag er bijna disclaimer bij zetten Schijnheilig

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:57

Hmm denk wel dat je een probleempje hebt met je vele spullen ze hebben nl een zadelkast voor je een heel kleintje je kan er je zadel en hoofdstel in kwijt en dan is ie toch aardig vol!Wel verwarmd maar erg weinig ruimte dus!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 09:29

Hahaha, dan heb ik een klein zadelkastje waar niks in kan ...
Maar hij is wél VERWARMT hihi.
(ach kan soms best handig zijn: bij mij is alles zooo vochtig. Grrr)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:34

waarom ga je er niet gewoon even kijken?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:11

Ga er zeker kijken. En ook bij andere stallen. Weet nog geeneens of ik écht weg ga, maar ga misschien verhuizen ...
En je moet je gewoon lekker voelen op een stal, en de mensen vertrouwen enz. En het moet natuurlijk wat zijn voor je paardje!
Ik was wel benieuwd naar meningen van mensen die daar stonden met hun paard.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:50

Iemand van mijn stal is daarheen en schijnt echt super te zijn.
Site ziet er goed uit inelkgeval.
Gezien de prijs lijkt het me ook wel een stal voor de wat meer "upper-class"....
Kom ik aan met mijn recreatiepaard Knipoog

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:55

Ik vond het daar ook best koud, want ze hebben allemaal luchtcirculatiesystemen want een paard heeft 280 kubieke meter frisse lucht nodig per dag. hahah Dat soort dingen hebben ze daar allemaal. En die kastjes zijn echt super klein (en daar betaal je dan 15 euro voor). Ik denk dat als ik mijn zadel en hoofdstel erin doe mijn poetskist er niet eens meer bij past.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:24

Het moest toch iets van 400 euro kosten? Dat vind ik érg veel, maar los daarvan is (zomers) weidegang voor mij toch echt een must! Ik heb begrepen dat er al wat mensen staan van De Molshoop en Swaab, dus dat geeft inderdaad wel een beetje het type mensen aan.
Sfeervolle foyer cq restaurant, wat moet je ermee? Leuk hoor maar geef mij maar weidegang!
Plus 37.50 voor een stapmolenabonnement???! Jemig de pemig.

Trailerstalling 50 euro per maand?!! Nou daar mag dan ook wel een gratis parkeerplaats voor je auto bij in zitten!

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:35

Lot schreef:

Trailerstalling 50 euro per maand?!! Nou daar mag dan ook wel een gratis parkeerplaats voor je auto bij in zitten!

Zit er ook bij! Haha! Schijnheilig
Maar word je daar gelukkig van? Verward

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:34

Zijn er nog mensen hier op bokt.nl die op deze stal STAAN met hun paard?
Ben wel benieuwd naar hun ervaringen eigelijk ...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:37

Citaat:
Zijn er nog mensen hier op bokt.nl die op deze stal STAAN met hun paard?
Ben wel benieuwd naar hun ervaringen eigelijk ...

Volgens mij staan er nog niet zo heel veel mensen. Ze zijn ook pas net open.