deken probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

deken probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:24

Ik word er een beetje gek van. Ik heb een paard van 1.62
En er ligt nu een deken op maat 1.85 (is merk onbekend) daar heeft hij blote billen in. Heb ik dus een deken gekocht van Harry Horses maat 195. Is de hals veelste groot de sluiting hangt onder zijn borst. Voor de rest was hij wel goed. Dan heb ik een wollen zweet deken met losse hals. Ook maat 1.95 De deken past heel goed maar is de hals weer te ruim.

Ik word er echt gek van. Helaas is mijn budget niet zo groot. Anders had ik een deken op maat laten maken.

Maar nu hoorde ik op stal dat je de wijdte van de hals kleiner kan maken. Dat je dan aan de zijkant een inkneping moet maken en daar een veter door. Maar weet echt niet hoe je dat moet doen.

Weten jullie dat misschien of hebben jullie betere oplossingen?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:28

Bekend probleem, dat had mijn 3,5 jarige ook.......

je kunt de deken ook bij de ruitersport zaak laten innemen van voren, of een deken kopen met een hoge borstsluiting, onder andere de high-liner lijkt te helpen Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:32

Ik ken het probleem helaas maar al te goed...

Ik heb ook een paard van 1.62 die altijd tussen de maten invalt...
Ik heb er ook al eens aan zitten denken om de hals van de dekens ietsje dubbel te laten stikken om te voorkomen dat deken zover naar achteren glijdt, maar ben er nog niet aan toe gekomen... (ga het zeker eens proberen)

Ik heb nu een merk dekens gevonden die kleiner vallen en mijn paard zowaar eens echt goed passen!!
Ik heb sinds dit najaar een aantal Dominick dekens, die passen echt super, vallen soort tussen de maten in en dat is precies goed voor mijn paard!

Misschien een ideetje voor jou? Verward

Succes ermee!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:43

Jaike schreef:
Bekend probleem, dat had mijn 3,5 jarige ook.......

je kunt de deken ook bij de ruitersport zaak laten innemen van voren, of een deken kopen met een hoge borstsluiting, onder andere de high-liner lijkt te helpen Lachen

Thanks Is echt heel vervelend.

Zal eens bij een ruitersportzaak informeren. Ik had namelijk het idee om in mei naar tentenkamp te gaan en daar weer dekens te kopen voor de winter. Zijn meestal leuk geprijsd. Maar dan heb ik natuurlijk dat probleem dat bijna niks goed past.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 15:45

Nouvel schreef:
Ik ken het probleem helaas maar al te goed...

Ik heb ook een paard van 1.62 die altijd tussen de maten invalt...
Ik heb er ook al eens aan zitten denken om de hals van de dekens ietsje dubbel te laten stikken om te voorkomen dat deken zover naar achteren glijdt, maar ben er nog niet aan toe gekomen... (ga het zeker eens proberen)

Ik heb nu een merk dekens gevonden die kleiner vallen en mijn paard zowaar eens echt goed passen!!
Ik heb sinds dit najaar een aantal Dominick dekens, die passen echt super, vallen soort tussen de maten in en dat is precies goed voor mijn paard!

Misschien een ideetje voor jou? Verward

Succes ermee!

Ik ben alleen niet zo handig met naald en draad. Dalijk sloop ik ze is ook zonde.

Mag ik vragen waar je die dekens kunt kopen? En heb je ook een richtprijs?
Ik zat namelijk ook aan dekenvoordeel te denken. die van Rhino enzo dat zijn toch ook tussenmaten?
Het liefst heb ik natuurlijk iets goedkopers. Als dat er is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:04

Klopt, de Rambo dekens vallen ook tussen de maten in, die zitten volgens mij ook goed.

Ik heb mijn Dominick dekens besteld via Yankeestar hier op Bokt, doordat ze groter inkoopt krijg je bij haar korting.
Verder heb ik er ook nog een paar bij toeval via internet 2e hands kunnen kopen... Lachen

Dit is een nieuwe, waterdichte, winterdeken (350 grams):
Afbeelding

Dit is een dunne staldeken (170 grams geloof ik...):
Afbeelding
(die heb ik nu dubbel, mocht je interesse hebben... Knipoog )

Dit is de site: www.dominick.nl

Als ik wat aan mijn dekens laat vermaken ga ik dat ook niet zelf doen hoor! Ben ook veel te bang dat ik iets sloop... Bloos
Ik breng ze dan denk maar even naar de ruitersportzaak ofzo...