evenwicht en hoeven uitkrabben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

evenwicht en hoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:37

op de manege hebben wij een haflinger.Die heeft best wel moeite met hoeven uitkrabben.Hij verliest zijn evenwicht.Vooral met de voorbenen. ! been heeft hij volgens mij veel moeite mee.als je voor hem staat gaat het om de linker voor been.Met de rechtervoor been wilt hij wel optillen maar verliest zijn evenwicht terwijl ik niet zo lang die hoef vast heeft.En met de linker wilt hij echt niet op tillen.Je moet echt aan zijn sok trekken wat ik best zielig vind.Want hij tilt hem eigelijk op omdat je hem aan zijn haren trekt.

Maar mijn vraag is hoe kan je zo pony leren zijn evenwicht te houden?
Het is een manege pony geen eigen.

de pony is 5 jaar of wordt nog 5

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:20

je kan proberen de pony vlak langs de muur te zetten dan heeft ie wat meer aanleuning

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:41

Misschien wil hij zijn linker voorbeen niet opltillen omdat hij rechts pijn heeft? Aan zijn sokken trekken is nderdaad niet de juiste manier van optillen.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:30

Tja, ik heb ook evenwichtsproblemen gehad toen ik mijn veulen wilde leren om z'n hoeven te geven. Maar dat is wel normaal natuurlijk omdat hij dat niet gewend was Haha! . Ik zou zeggen: gewoon blijven oefenen en in het begin eerst heel even beentje omhoog en dan weer neerzetten, en daarvoor ook belonen. Als je merkt dat dat goed gaat, kun je z'n been al iets langer omhoog houden. Zo heb ik het toch bij m'n veulen geleerd. Je kunt ook best iemand hem laten vasthouden, dan heeft hij toch wel een klein beetje meer steun.