Paarden vergeten alles na 2 weken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Paarden vergeten alles na 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:59

Ik weet niet of deze vraag er al eens gestaan heeft maargoed Knipoog
Iemand vertelde me dat een paard na 2 weken weer alles vergeten is, dat als je bijv. 2 weken niet bij je pony bent geweest dat hij/zij je niet meer zal herkennen (dus ook niet aan je stem).

Dus wat denken jullie?

Liefs sun

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:05

Als een paard of pony slechte herinneringen onthouden ze dat volgens mij heel goed hoor.
En bij hele goede ook natuurlijk.
Schijnheilig

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:07

volgens mij een broodje aap verhaal

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:08

Tsja ik vond het ook al raar..maar ik was dus benieuwd wat jullie ervan dachten Lachen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:08

Nou gelukkig is dat niet zo. Mijn paard heb ik al een paar keer langere tijd niet kunnen rijden, gelukkig wist hij nog steeds hoe dat ging, rijden.
Paarden onthouden meer dan je denkt hoor.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:45

Ik heb dat ook gehoord, maar denk niet dat het zo is.

Ik ben 2 maanden nadat mijn Pony verkocht was bij hem wezen kijken en hij stond in het weiland. Hij had altijd periodes van niet naar je toe komen, en die had hij toen ook zei z'n nieuwe eigenaresse. En toen ik hem riep kwam hij onmiddelijk naar me toelopen. Dus vergeten zal ie me dan zijn lijkt mij, naar haar kwam hij niet toe. Knipoog

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:18

Paarden zijn erg slim en sommige dingen weten ze na een jaar nog wel maar hoe het ging met rijden 2 weken geleden dat onthouden ze natuurlijk niet

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:24

Ik denk niet dat ze naar 2 weken alles vergeten....

Hele slechte dingen blijve ze herinneren, hele goede dingen ook.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:30

Mijn paard heeft eerst op de manege gestaan, is daarna een half jaar uit de roulatie geweest en daarna een half jaar ergens anders in de wei gestaan. En toch merk ik nu na al die tijd dat ie in dezelfde hoek kijkerig en gespannen is als toen. Hij weet nu nog wel dat hij die hoek eng vond helaas Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:39

Gelukkig vergeten paarden niet zo snel! Anders zou elk paard na iedere vakantie (van de ruiter of manege) opnieuw worden ingereden.

Ik heb wel eens gehoord dat hun geheugen minimaal 1 jaar lang is zodat ze na een jaar (in het wild) rondtrekken weer precies de juiste waterbronnen, lekkerste jonge plantjes en hun zoutlik/mineralenplaatsen kunnen vinden.

Mijn ervaring is dat paarden echt wel een lang geheugen kunnen hebben. Paarden die goede vrienden waren kennen elkaar na drie jaar ook nog precies.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:45

Nee hoor...Anders zou mijn paard als ik terug kom van vakantie mij niet meer herkennen, en bijvoorbeeld vergeten dat ze zadelmak is Haha!
Sinds kort staat haar vriendinnetje weer bij Melody op stal, die had ze een half jaar niet gezien en ze herkenden elkaar nog hoor Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:12

Lijkt mij niet Knipoog
ze hebben geheugen genoeg om jout e herkennen.. maar als je er 1 keer een halfuurtje bent geweest, en je komt na een halfjaar terug zal die je niet meer herkennen hoor... maar als hij je langer kent zal die je wel herkennen,

maar als je pony wtat verkeerd doet, en je straft hem er een halfuur later voor dan begrijpt hij je helaas niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:30

Gelukkig niet
Had anders toch mooi een probleempje van een paar maanden niet rijden dat ik hem weer zadelmak moest maken Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:06

mijn vroegere verzorgpony's begonnen een jaar nadat ik ze niet meer verzorgde nog steeds keihard te hinneken als ik ze riep.. (was er dan maaaaanden niet geweest) pas na een jaar of 2 had ik het idee dat ze me niet echt meer herkenden.. dus een paard onthoud iets zeker wel heel lang

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:41

Vind dit wel een beetje onzin hoor. Maar was het maar waar Tong uitsteken Dan zou mijn paard ook geen angst meer hebben voor trailers Haha!
Het is wel zo dat als een paard iets doet en je straft of beloond hem daarvoor na 2 sec. dat hij dan niet meer doorheeft dat het daarvoor is.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:55

ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat dit niet waar is Knipoog

irmaenmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:17

een paard onthoud wel dingen maar ik help soms bij de breedepolitie en die mensen gaan elk half jaar op training om als te ondhouden en dat ze nergens bang voor zijn maar ze blijven het mestal wel een jaar weten en hun trainen ook elke week

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:22

Echt onzin.

bartje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:26

echt onzin dus ze willen zeggen als je paard een half jaar een plesure heeft gehad ofzo. dat hij als hij weer mag beginnen met rijden dat hij niet eens meer wat wat de hulpen vergeten zijn. dat dnek ik niet

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:27

ja dat is idd onzin, of ik heb twee superpaarden Haha!

Prima had ik meer dan een half jaar eerder op commando voetje leren geven, meer dan een half jaar niet gevraagd, en toen ik het vroeg kende ze het nog onmiddelijk.
Evita kent ook Spaanse pas onder het zadel(van haar vorige eigenaar) Ik vraag dit maar heel zelden, maar als ik dat eens een keer om de zoveel maanden vraag, doet ze het onmiddelijk.
En zo ken ik wel talloze voorbeelden bij mijn paarden, dus ik geloof het niet hoor Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:33

Nou ben ik het niet mee eens
We hebben vandaag voor het eerst na 4 jaar stil staan weer een paard opgepakt dier was z en alle knopjes zitten er nog op hoor dus ze zijn echt wel slim

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:36

naar mijn bescheiden mening... Haha!
Niet waar
al rijdt ik maanden geen wissels meer met mn 5,5 jarige bijvoorbeeld, als ik dan weer wel een keer doe leg ik gewoon mn been om en tadaa...
kortom, ik denk dat het wel meevalt met het geheugen van onze beestjes, ze weten meer dan je denk! Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:04

runningkawa schreef:
Gelukkig niet
Had anders toch mooi een probleempje van een paar maanden niet rijden dat ik hem weer zadelmak moest maken Haha!

Haha ja, nou dat zou mooi zijn, NOT Tong uitsteken

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:07

Ik heb een pony van 23 die meer dan tien jaar terug betuigd was. Toen ik die weer inspande liep hij alsof hij dat dagelijks doet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:09

mijn paar dheeft om medische redenen ee nhalf jaar op een wei gestaan,en is vorige week weer op stal gekomen,en heb ik haar weer gezien,en zij herkende haar buurvrouw-paard direct,(een gehinnek heen en weer)en toen ik kwam kijken,hinnekte ze ook ,en was er duidelijk sprake van herkenning(gelukkig!)