Wat kunnen wij eraan doen als een paard kakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanjake13

Wat kunnen wij eraan doen als een paard kakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:52

heeeeej!!!
K heb misschien wel een rare vraag, maar wat kunnen wij er eigelijk aan doen dat de pony/paard waarop je rijd kakt Haha!
Er zijn vaak mense die me achterna roepen enzo, maar ik kan er ook niet aan doen...
Meestal wielrenners die ons achterna roepen (sorry als er hier wielrenners zijn)
Maar moeten wij in het vervolg dan altijd een borstel op zak hebben ofzo ??? Verward
Wat doen jullie als jullie paarden of pony's iets laten vallen en hoe reageren jullie als er mensen je naroepen?

Dikke kus
Tanja

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:56

je kan er niks aan doen dus gwn niks van aantrekke en lekker laten ligge...

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:21

Bij ons krijg je een boete als je paard op de openbare weg poept. Je kunt er inderdaad niets aan doen. Ik veeg het meestal opzij, de berm in.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor andere weggebruikers irritant is. Ik loop ook altijd te schelden als ik in de hondenschijt ben gaan staan.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:22

tjah, je hebt altijd van die mensen die je dan achterna roepen,
soms ook van die hondeneigenaren die wel de poep van hun hond op moeten ruimen, en dus vinden dat wij dat ook maar eens moeten gaan doen.
* hebben zelf ook 2 honden, dus ik heb verder niks tegen hondeneigenaren hoor

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:23

Bij ons moet je het eigelijk ook aan de kant schoppen de berm in. Maar als ik van m'n paard ga kom ik er niet zonder krukje of iemand die kan gaan hangen op Bloos Dus dan laat ik het maar liggen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:27

Een tijdje geleden reed ik een merrie die als ze zenuwachtig was tig keer poepte onderweg. Heel irritant maar als het op de stoep was stapte ik wel even af om het in de goot te schuiven. Op het fietspad of de weg laat ik het wel gewoon liggen.
Gelukkig voor mij dat mijn pony vrijwel niet mest onderweg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:29

Mijn ponnie poept bijna nooit onder het rijden. Daarbij rij ik al zo min mogelijk over het fietspad, daar mag je trouwens niet eens komen. En ik laat mijn pony doorlopen, als er dan een fietser/brommer overheen rijdt valt hij tenminste niet, wat je wel hebt bij 1 zo een grote hoop.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:34

laten liggen en niets van aantrekken!!
heb zelf een gegad dat ik op een ruiterpad aan het wandelen was(ook voor fietsers) ga daar altijd wandelen is paar meter van onze stal en daar zijden ze dat ik daar niet op mocht omdat het een fietspad was(nouja beetje offtopic) wij krijgen daar geen boete voor of toch niet dat ik weet Tong uitsteken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:50

Er staat volgens mij wel een boete op als je de mest laat liggen. Ook zo zonde van je geld. Ik zorg altijd dat het in de berm komt... oké, meestal doet mijn vriend dat , wat die is er meestal ook bij...

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:04

Ik vind het altijd wel vervelend als mn paard op de weg schijt oid en hoop meestal dat er maar geen mensen in de buurt zijn. En als er mensen dus wel commentaar leveren dan probeer ik het altijd maar met een grapje te ontwijken: Ja sorry, we zijn bezig met de zindelijkheid. of reactie op je paard van: Sjonge jonge, moet je die mensen weer in de weg zitten!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 08:00

even afstappen, met je voeten de bult aan de kant vegen, wel zo netjes.....

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 08:26

Hoe arrogant kun je zijn...ik kan er niets aan doen en ze moeten niet z*ken
Natuurlijk kun je er iets aan doen: jij loopt daar met je paard dus het is jouw verantwoordelijkheid.
Maar ga vooral zo door, dan mag je daar binnenkort echt niet meer lopen; probleem opgelost.
Wel een beetje jammer voor de goedwillende ruiters die daar dan ook niet meer mogen komen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:41

Meestal voel ik t wel aankomen, dan stuur ik m de berm in, meteen opgelost. Heb wel een keer een vreselijke aanvaring met iemand gehad over hoopje poep. Ik kwam het opruimen toen ik mn paard teruggebracht had, en kreeg een hele hoop gezanik over me heen. Toen heb ik wel in flinke bewoordingen duidelijk gemaakt dat als ze zich zo op stelden ik de volgende keer dus NIET meer terug kwam.

Blijf wel van mening vooral bij ons in de buurt dat als je landelijk wil wonen, je je ook niet al te zielig op moet stellen, want die tractoren die bieten rijden veroorzaken veeel meer rotzooi op de weg en daar hoor je niemand over!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:42

Dealer schreef:
Natuurlijk kun je er iets aan doen

Oké, ik ben van nature blonT: wát kun je er dan aan doen? Er een grote kurk in stoppen, voordat je weggaat? Je paard voor het wegrijden eerst vreselijk laten schrikken, zodat ie van angst alles laat lopen en het onderweg niet meer hoeft? Drie dagen voor de buitenrit stoppen met voeren/water geven? Verward

Aan het feit zelf kun je niks doen, inderdaad. Hooguit je pony de berm in sturen (desnoods alleen met de achterhand, als ie ook erbij stil blijft staan).

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:48

In de winter valt het denk ik wel mee, maar ik kan me in de zomer de ergenis wel voorstellen.
Dan zitten al die strontvliegen erop en als je als fietser dan aankomt dan vliegen al die vliegen omhoog en dat is best vervelend en vies.
Op een paard heb je er minder last van omdat je dan hoger zit dan op een fiets. (en wij zijn er niet vies van)
Aan de andere kant kan het wel eens fout gaan maar ik heb ook dat als ik het voel aankomen (en 9 van de 10 gevallen voel je dat ook wel) dan stuur ik haar met haar kont de berm in of als er geen berm is dan helemaal langs de kan van de weg.

Als het echt fout gaat dan stop ik, schuif het opzij de berm in of aan de kant en vervolg idd vrolijk mijn ritje.

Kleine moeite, groot gemakt, weinig ergenis.....

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:17

Elles schreef:
Oké, ik ben van nature blonT: wát kun je er dan aan doen? Er een grote kurk in stoppen, voordat je weggaat? Je paard voor het wegrijden eerst vreselijk laten schrikken, zodat ie van angst alles laat lopen en het onderweg niet meer hoeft? Drie dagen voor de buitenrit stoppen met voeren/water geven? Verward

Aan het feit zelf kun je niks doen, inderdaad. Hooguit je pony de berm in sturen (desnoods alleen met de achterhand, als ie ook erbij stil blijft staan).

Idd, de berm insturen en als je pech hebt: afstappen en opzij schuiven, dat kan je er zelf aan doen.
Echt niet overal hoor... als je in een buitengebied loopt: daar hoort een beetje mest. Maar als ik hier zie dat fietsers op zondagochtend over driehonderd meter drie grote hopen moeten ontwijken..

Als wij als ruiter geen verantwoordelijkheid kunnen opbrengen dan krijgen we binnenkort wel oplossingen aangedragen: forse boetes en verplichte poepzakken b.v.

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:39

heeej
jah, ik heb ook 1 keer gehad dat ik aan het rijden was met een veulen.
Ik reed langs de kant van de weg, en het veulen stopte om te kakken.
Ik draaide zen kont naar de beek en de stront viel mooi in de beek, maar toch reed er een fietser (wielrenner) voorbij en die riep me nog na, JA PROPER IS DA ZENNE!!!
Ik ben toen zo uitgevloge omdak nog zo mijn best deed enzo...
In't vervolg denk ik altijd waarom zou ik het opkuisen, die mensen hebben toch altijd kommertaar, of je het nu opkuist of niet.
xXx
Tanja

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:59

Ik moet altijd met mijn paard door een nieuwbouwwijk en als mn paard daar poept, fiets ik later terug met een schep en haal het weg.

Die mensen zijn er namelijk niet blij mee als daar poep op de weg ligt, er spelen veel kinderen, dus dat kan ik me wel voorstellen.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:20

Ik moet door een woonwijk heen als ik naar het recreatiegebied wil.
Wonen opzich hele aardige mensen, maar andere kinderen van mijn stal verpesten het daar omdat ze gaan schreeuwen tegen die mensen etc. En dan worden ze boos op iedereen die er op paard nog langskomt.. Nagelbijten / Gniffelen

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:06

gino heeft de rare gewoonte om in de berm te gaan staan zodra die moet... erg lachwekkend Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:36

Ik vind het eigenlijk logisch. Ik stap dan af en schuif het zooitje even de berm in Tong uitsteken.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:35

Als wij buiten gaan rijden rijden we om de opritten van boerderijen een eindje heen, dat het daar niet ligt, en verder rijden we in het bos op ruiterpaden..en we horen er nooit wat over.