Help! Dominante merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxEmmaxX

Help! Dominante merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:49

heey iedereen,
ik heb een probleempje ik heb een super dominante merrie van 10 jaar die totaal geen respect vooor me heeft met rijden en poetsen etc gaat het goed maar zodra ik haar los gooi of aan de longeerlijn heb, gaat ze op haar achterbenen staan en naar mijn hoofd staan maaien. Ik heb wel veel tips gehad van mensen zoals streng aanpakken enzo maar dit werkt niet heeft iemand net zoiets gehad?
groetjes Emma

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:08

verplaatst naar vmr

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:54

mmm das wel erg lastig om daar zo wat op te zeggen. Maar is ze echt gericht naar jou boos? Probeerd ze bijv. jouw ook tijdens het rijden er af te gooien? of in de stal je eruit te meppen??
eerlijk gezegd zou ik er geen oplossing een twee drie voor kunnen bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:09

ik denk toch dat ze je een beetje in de maling neemt

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:29

Natural horsemanship! zorgen dat jij de leiding neemt zonder grof te zijn. Zoek hierin goede begeleiding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:39

Ik denk dat je een ervaren iemand moet vragen om je te helpen want ik vind het wel een beetje gevaarlijk zo.Ik durf je ook zo op de computer geen hulp te geven.Als iemand je kan helpen kun je zelf zien hoe het opgelost word en kan diegene jou helpen het ook goed op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:47

Patoucha schreef:
Natural horsemanship! zorgen dat jij de leiding neemt zonder grof te zijn. Zoek hierin goede begeleiding

sorry, maar als een paard naar mn hoofd gaat lopen steigeren krijgt ze van mij toch echt een oplawaai hoor, dan maar even grof Knipoog

irmaenmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:51

ik heb een merrie verzorgt die ook dat probleem had en toen heeft iemand tegen mij gezegt dat ik er een ei op moest legen en zo vastmaken als het paard omhoog kwam dat het ei kapot sprong het heeft bij die merrie geholpen maar ik weet niet of het bij die van jouw werkt en nu heb ik een eigen paard en die was ook heel erg tegen mij maar ik ben toen elke dag gaan oefen met haar en nu kunnen we door een deur.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:06

Anique_Vaandrig schreef:
sorry, maar als een paard naar mn hoofd gaat lopen steigeren krijgt ze van mij toch echt een oplawaai hoor, dan maar even grof Knipoog

Op dat moment zeker weten ja, van mij ook! maar ik ben bang dat daarmee bij de TS het probleem niet is opgelost... als er structureel iets mis is in de verstandhouding lijkt het me beter om daar iets aan te doen met Natural Horsemanship om zo te voorkomen dat hij naar haar blijft steigeren, bijten of watdanook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:49

Patoucha schreef:
Op dat moment zeker weten ja, van mij ook! maar ik ben bang dat daarmee bij de TS het probleem niet is opgelost... als er structureel iets mis is in de verstandhouding lijkt het me beter om daar iets aan te doen met Natural Horsemanship om zo te voorkomen dat hij naar haar blijft steigeren, bijten of watdanook

aha Haha!