Paard dat boos in zijn stal staat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffie

Paard dat boos in zijn stal staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:28

Hallo,
Bij ons op stal is er een pony die naar iedereen bijt en lelijk doet.
Wij denken dat het door het baasje zelf komt omdat die veels te lief is voor der pony. Maar als die dan wil bijten of als ie bijt krijgt die al gauw een klap omdat het het ... paard van stal is. Maar is dat wel goed? Dat vroeg ik me af..

P.S. Graag geen bose comentaren!!

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:34

een paard moet wteen dat hij niet mag bijten naar iedereen. hij mag best weleens ene tik hebben omdat hij lelijk doet naar emnsne. Als hij nou lief doet kan je hem belonen zodat hij het gata begrijpen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:43

Op stal mogen mijn paarden doen wat ze willen, zolang ze zich maar gedragen als ik in de box ben!
dat ze lelijk kijken, vooral Quentin kijkt je echt dood als je voor zn stal staat, heb ik gee problemen mee
het is hun stal, hun eigen plekje, en daar laat ik ze dus met rust.

Hoe je verder met je paard omgaat heeft geen invloed op het boze gedrag op stal, sommige zijn nou eenmaal chagie op stal, of willen hun stal vededigen, of gewoon lekker met rust gelaten worden.

wat t beste helpt is veel buiten zetten, en ze min mogelijk drukte rondom zn styal, dus niet 100x per dag voor die stal langslopen enzo

bijten is bij mij wel meteen een tik, maar lelijk kijken en lelijk doen als ie in zn stal staat terwijl ik buiten de stal sta, dat moet ie lekker zelf weten!

Tiffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:54

Vroeger was het een schat van een beest.
Het paardje is ook naar achteren verhuist omdat ie zo veel bijtte enzo.
En gaat iedere dag met zijn baasje uitwandelen!
Ik snap het zelf ook niet want het is zon leuk beesie. Wat ik wel een goeie vind ik dat hij zich mischien wel wil verdedigen. Bedankt!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:33

Mijn paard is ook nukkig op stal. Dan kijkt hij echt of hij je op wil vreten. Zodra de deur opengaat, is hij weer zijn oude, vertrouwde, vriendelijke zelf. Hij heeft gewoon een hekel eraan als er mensen voor zijn box staan te dralen.
Staldeur open en ik heb een blij paard.

Sommige paarden hebben gewoon hun nukken en daar moet je je bij neerleggen, dat heeft vaak niets te doen met het baasje.