Ik zocht een bijrijdster, aangezien ik fulltime werk en dan in combinatie met reuma, ik niet altijd fit genoeg ben om mijn paardje te rijden.
Ik vond een bijrijdster, afspraken gemaakt, contract via mail gestuurd, zodat ze dit samen met haar moeder door kon nemen.
Pas na twee weken kreeg ik als antwoord dat het verder goed was.
Uitgeprint in 2-voud, ondertekent en eentje moest dus ondertekent aan mij retour. Nu 6 weken later heb ik het contract nog steeds niet terug.
Dat is dus punt 1.: contract nog steeds niet ondertekent.
Ze moet van mij met cap rijden en nu 6 weken later heeft ze die nog geen enkele keer op gehad, dus punt 2. zonder cap rijden.
Punt drie is les nemen, ze moet elke week 1 les nemen, nu 6 weken later heeft ze pas 2 lessen gehad. (die ik ook nog eens voor haar geregeld heb, anders werd het helemaal niks) dus 3. neemt niet elke week les
Bovendien heb ik een nieuwe lesgeefster geregeld, de andere is ermee gestopt. Zegt ze s'avonds haar 1e proefles van die nieuwe lesgeefster af en zou ze een nieuwe afspraak maken, dit heeft ze tot op heden (1,5 week later) nog steeds niet gedaan.
Punt 4 is dat ze op vakantie gaat en ik dit per toeval hoor ivm het plannen van een nieuwe les. Ze houdt me dus niet op de hoogte van de dagen dat ze niet kan. Is zelfs de laatste keer (de keer nadat ze de les heeft afgezegd, dus al 2 keer) niet geweest, zonder iets te melden.
4. het niet tijdig doorgeven wanneer ze niet komt
Ach en voor de rest zijn nog een heleboel puntjes die niet kloppen, zal een klein voorbeeldje geven.
Gaat naar de wasplaats, poetsen, opzadelen en afgesproken dat ze de poetskist dan opruimt en niet op de wasplaats laat staan. Is 1 keer goed gegaan, nadat ik er (weer) iets van had gezegd en daarna laat ze hem er weer gewoon staan. Halster mag ze best daar laten, maar laatst lag ie gewoon op de grond, helemaal nat en vies, want tja er komen ook andere paarden op die wasplaats terwijl zij aan het rijden is.
Nu na weken ergernis en steeds weer een kans gegeven en gevraagd of ze zich aan de regels wilt houden....., hebben ik en mijn vriend er genoeg van. Als het goed is is ze vandaag terug van vakantie. Ging een week op vakantie en dit hoorde ik pas 3 dagen van te voren.
Ik heb haar gemaild, gesmst en gePBt.....dat dit de laatste kans is en als ze Sigy wil blijven rijden dat ze de overeenkomst getekend mee moet brengen en met cap moet rijden en zich aan de regels en afspraken moet houden die we gemaakt hebben.
Ze heeft dit gelezen (via PB....kunnen checken met de outbox) Maar nu bijna een week nadat ze het gelezen heeft, heb ik nog steeds geen reactie terug. COMMUNICATIE is een heeeeeel groot probleem. Ze reageert zelden terug en moet vaak lang wachten op een reactie.
Een gedeelte hebben we opgelost door zo'n schriftje aan te leggen, waarin ze kort opschrijft hoe het gegaan is, dit loopt nu redelijk...., maar moet vaak er wel aan herinnerd worden
Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aan moet......

Succes ermee!
bijrijdster.