Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Neonlight schreef:Wij hebben dat ook gehad met een pony die al 14 jaar zonder problemen mee ging, en in de nieuwe vrachtwagen deed hij dat ook. Bij ons was de oplossing om hem juist krapper te zetten, hij deed het niet omdat hij zijn evenwicht verloor maar juist uit "baldadigheid". Hij liet zich gewoon omvallen, dat deed hem zeer, en dan begon hij te timmeren. Hij heeft echt de complete inrichting aan gort getimmerd. Ik heb er uren bijgezeten tijdens het reizen om tot een oplossing te komen. Uiteindelijk hebben wij hem dus juist krapper gezet, zodat hij zich niet om kon laten vallen maar steun had aan de schotten, en we hebben de zijwanden bekleed met kussens (zo wordt het tevens dus smaller). Als hij zich liet vallen kon hij niet meer echt vallen omdat hij aan beide kanten nog maar 5 cm ruimte had, en hij bezeerde zich niet meer. Wel waren onze schotten onder gewoon rubberen flappen, zodat hij wel eventueel met zijn benen wijd kon gaan staan.
Sjonniej schreef:Doet ze dit ook zonder deken?
Onze pony deed dit namelijk ook, maar alleen als hij een deken ophad. Hierdoor dacht hij te weinig steun te hebben en liet zich ook iedere keer vallen. Maar hij liep er net als jouw pony ook gewoon in, touw over zijn hals en dan stapte hij zonder begeleider zo erin.
Nu hebben we een veewagen en is het helemaal over, maar we doen hem dan ook alleen nog maar hele dunne dekens op.
Ran schreef:Ik dacht juist met schot als ze moeite hebben met het evenwicht. dan hebben ze daar wat steun aan zeg maar. Ik heb nml. ook een paard die alle kanten op zwabbert in de trailer, maar zonder tussenschot wordt het denk ik nog erger, of zou dat niet zo zijn? Ik ben alleen wel bang als ik het tussenschot erin laat zitten en ze zou wel een keer vallen, dat ze dan klem komt te liggen.