Soms heb ik ook wel het gevoel dat ze gelukkiger was op de oude stal, waar ze gestaan heeft van haar geboorte. Het was er ook veel rustiger dan nu.Alleen was ik er niet graag, omdat er niet te werken viel met de staleigenaar. En omdat je er geen goede mogelijkheden had qua rijbak en lessen enz. Nu sta ik op een stal waar ik help met de jonge paarden inrijden, met het lesgeven van de kleinsten, ik mag heel erg veel paarden helpen trainen en bovendien leer ik er ech veel. En bovendien mag ik samen met mijn instructrice op wedstrijd, zelfs met haar paarden. Het is echt de leukste plek waar ik kan rijden en ik heb er mijn beste vriendinnen leren kennen.
Ik heb er al over nagedacht om Q weg te doen omdat ik dacht dat zij niet wilde wat ik wel wil. Wedstrijden,dressuur, springen en zo. Maar voorlopig wacht ik even omdat ze echt goede kwaliteiten heeft en omdat ik wil weten hoe ze het doet op wedstrijd. Als het tegen valt zou ik ze verkopen aan iemand waar ze veel mag gaan wandelen en zo omdat ze dat heel graag doet. Maar wat dat respect betreft, dat is er echt niet meer. Als ik haar uit de stal haal en haar vooraan aan de haak wil zetten probeert ze mij omver te lopen om eens naar buiten te gaan. Vaak doet ze gewoon wat zij goed vind.
Maar kan ik ondertussen niet proberen van het leuk te maken voor haar? Ze komt al veel buiten in een grote groep waar ze op een stuk van 11ha mag rondcrossen. En ik wil gewoon proberen de band weer op te krikken met wat grondwerk. Alleen weet ik niet echt wat ik allemaal kan doen.
Laatst bijgewerkt door laurake op 02-01-05 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt