springen met VZ-dressuurgericht? kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

springen met VZ-dressuurgericht? kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 01:03

Ik heb een kieffer Aachen veelzijdigheidszadel maar dan dressuur gericht omdat ik in eerste instantie dressuur wilde gaan rijden, echter is het springen nu nr. 1 geworden.

Kan het kwaad om met een VZ-dressuur te springen ( lange zweetbladen )
ik spring in de B-paarden.

ik heb al een aantal concoursen gehad, gaat gelukkig steeds beter en ik heb springles. Maar belemer ik hem niet in de schouders m.b.t. het springen?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 01:06

Ik heb ook een Kieffer Achen veelzijdigheidszadel dressuurgericht en ik spring met een mérens 1.20 ermee op de losse sprong en 80 cm parcoursen. Bij mij gaat het best, als de mijne er last van zou hebben weigert die eigenwijs echt wel, die weigert namelijk sowieso erg graag... Schijnheilig

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 01:22

een vriendin van me heeft ook zo een zadel en heb er ook wel eens mee gesprongen en het zit best wel goed hoor

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:50

nee, dat valt wel mee hoor. Ik heb M gesprongen met precies zo'n zelfde zadel *LOL* Maar als je eenmaal een springzadel gewend bent, wil je niet anders meer

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:04

gaat prima OK dan!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:28

ik spring met dressuur zadel 1,30 thuis, maar mag hem niet meer op doen in de springles moet hij zijn vzh zadel die niet goed ligt op, ving ik best zielig voor hem zadel hangt er regelmatig naast enzo en ligt heel raar...

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:29

lailapri schreef:
ik spring met dressuur zadel 1,30 thuis, maar mag hem niet meer op doen in de springles moet hij zijn vzh zadel die niet goed ligt op, ving ik best zielig voor hem zadel hangt er regelmatig naast enzo en ligt heel raar...

dan vraag je toch naar rugproblemen enz?? Verward

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:53

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt voor je paard.
Het is meer voor je zelf eigenlijk. Een dressuur zadel springt nou eenmaal niet zo prettig.....
Ik heb een dressuur zadel en spring hier af entoe mee. Zolang het niet te hoog is, niets aan de hand, maar als je hoger gaat springen is het voor jezelf niet bepaald comfi met het landen!
Dus als jij er prettig mee springt: gewoon doorgaan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:32

Ja hoor!
Als je klachten krijgt weet je waar het van komt en zou ik ermee stoppen. Maar in principe moet het gaan!