Ik heb mijn pony nu al 6 jaar maar de laatste tijd gaat het niet meer zo goed
Ik heb sinds kort een trailer en kan dus eindelijk in de winter in de manege rijden.Hier heb ik mij altijd op verheugd maar nu dus niet meer.Ik dacht vroeger altijd dat het leuk zou zijn om lekker met je pony ontspannen te gaan rijden....Maar telkens als ik naar de manege ga om te rijden voel ik mij onveilig als ik op hem zit.Hij is van nature al een pony die nogal eens schrikt enz.....Maar doordat ik mij onzeker voel gaat hij natuurlijk nog meer schrikken waardoor ik telkens meer ga stappe uit angst dat hij gaat wegschieten...Het komt er dus op neer dat ik op momenten echt angst heb om op hem te kruipen...Het vertrouwen is gewoon weg
En het ligt niet aan hem, ik vertrouw hem gewoon niet meer terwijl er niets speciaal gebeurd is.Ik ben er niet afgevallen ofzo...
Soms laat ik er eerst even een andere persoon op rijden en als ik dan zie dat hij braaf is durf ik ook ineens meer bij hem.....Maar ik zit nu momenteel echt in een dip.Moet ik hem verkopen??want als je met angst op je pony zit gebeuren er ook ongelukken.En van de ene kant wil ik echt een pony waar ik met een gerust hart kan opzitten en even in de velden gaan rijden .Maar van de andere kant wil ik hem echt niet kwijt
Hebben jullie ook wel eens zo problemen gehad???zoja hoe hebben jullie dit opgelost???Sorry voor het lange verhaal ..maar ik weet echt niet wat ik moet doen...