springen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

springen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:36

hallo allemaal
altijd als ik moet springe durf ik niet ik weet niet hoe het komt ik vertrouw de pony's wel maar ik ben bang dat ik het verkeerd doe en dat er dan iets ergs gebeurt ofzo Verdrietig
ik weet niet wat ik er tegen kan doen.
als het springen eenmaal goed gaat doe ik het nog een paar keer maar als ik dan de volgende dag weer wil evenhoog durf ik niet meer.
mense hebben tegen me vaak gezegd dat ik heelemaal geen zelfvertrouwen heb Huilen
mijn vraag is hoe kan ik ooit goed zelfvertrouwen krijgen????
help me asljeblieft!!!
ik weet het niet meer

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:41

met een pony die alles van zijn eigen kan,waar je je op jezelf kan concentreren. en denk en weet dat je het kunt. tenslote loop je eerst balkjes tot je zeker bent en nadien ga je pas springen. neem een goede lesgever die jezelf ook vertrouwen kan geven Knipoog Knipoog
succes hoor

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:42

Ik heb dit ook een tijd gehad omdat ik er best wel hard af gedonderd was. Maar ben gewoon doorgegaan met springen en nu heb ik er geen last meer van. Heb alleen wel een in-uitjes fobie Bloos

Maar zet gewoon een hindernis neer waar je wel overheen durft en ga daarmee oefenen, de hoogte maakt niks uit dat komt vanzelf wel.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:46

okee bedankt maar als iemand nog iets weet vertel ut dan alsjeblieft

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:55

nooit hoger gaan dan dat je durft, pas na heel heel lang en met een paard dat je echt vertrouws kan je eens een stapje hoger gaan.
het is beter 100 een kruisje van 30 cm dan derect kweetniet wat te gaan springen *LOL*

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:21

okeeee dan ga ik dat doen!!! ennne... weet iemand waarom een pony met zijn neus de heele tijd langs je nek en je gezicht gaat en dan ademt mijn verzorgpony er ook altijd heel hard bij is ie dan bang ofzo?????

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:52

Denk dat hij je dan een beetje onderzoekt ofzo

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:57

Ik durfde eerst ook niet te springen(maar nu...... Haha!).
Ik ging met mijn pony eerst balkjes draven en een keer een kruisje. Ook vond ik in galop springen heel eng Bloos Gewoon in galop over de balkjes en dan een keertje een heel laag sprongetje en uiteindelijk ben ik ook op wedstrijden gaan springen en kan het niet hoog genoeg meer zijn Vingers aflikken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:27

ik durfde eerst ook niet hoger als 50cm te springen, maar toen kreeg ik les van henny en ik vertrouwde hem. hij zegt zo van spring die maar, dus ik rijd erop af bleek het al 90 cm te zijn en ik merkte het niet eens Haha!

ik zou dus iemand zoeken die je vertrouwt maakt met springen en het is natuurlijk ook handig als je een pony hebt die het leuk vind en betrouwbaar is.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:33

Wat de anderen zeggen klopt allemaal wel.
Waar je echt bang van kunt worden, is dat je MOET springen terwijl je twijfelt/niet durft. Als je gewoon zo ver gaat dat het nog leuk blijft, dan kun je stapje voor stapje een keertje wat hoger gaan.
Ik zit op springles, en we hebben wel eens een invaller. Van haar moet je de hindernissen springen. En als ik vraag of het misschien wat lager mag, wil ze het niet doen want ze is verschriiiiikelijk lui. Zo heb ik er dus ook geen lol meer in.
Dus gewoon zo ver gaan als je durft, het moet natuurlijk wel leuk blijven!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 12:55

okeee bedankt allemaal

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:01

verzin oefeningen waar je goed op jezelf moet vertrouwen en ook op je pony, als je zelfvertrouwen beter is en je goed vertrouwt op je pony is het al een end op weg.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:00

ik heb soms wel een beetje het zelfde als jou Haha!
Maar dat gaat nu al een stuk beter.
En gewoon doen wat je zelf aan durfd, nooit hoger gaan dan je wil Slim

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:03

misschien springles op een ervaren springpaard of pony? daarvan kun je veel leren en door veel te oefenen krijg je misschien meer vertrouwen...

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:38

Nooit hoger springen dat dat je zelf wilt! Begin gewoon lekker laag, en spring dat net zo vaak als dat je wilt. Pas op het moment dat je het vertrouwen helemaal hebt, en hoger durft, dan pas hoger gaan!!