Wie kent er een goede behandelaar v/e scheef paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Wie kent er een goede behandelaar v/e scheef paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:22

Ik zoek voor mijn paard een goede behandelaar, zoals een fysio of een osteopaat (schrijf je volgens mij anders).

Afgelopen donderdag tijdens mijn les zijn we er achter gekomen dat mijn paard scheef is. Ik ga nu aan de slag met rechtrichten en aan een dubbele longe laten werken , maar ik wil er ook nog iemand naar laten kijken zoals een fysio of ??? en dat hij behandeld kan worden.

Wie kent iemand die mijn paard kan behandelen.
Ik heb al op de sites gekeken van hoefkatrol en paarden begrijpen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:18

Ik heb zelf in dit opzicht veel gehad aan Eric Laarakker. Steffi van de Laarse kan ook; zij heeft vroeger bij hem gewerkt en is nu voor zichzelf begonnen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:50

Mac schreef:
Ik heb zelf in dit opzicht veel gehad aan Eric Laarakker. Steffi van de Laarse kan ook; zij heeft vroeger bij hem gewerkt en is nu voor zichzelf begonnen.

Hebben deze mensen ook sites of hoe kan ik hun bereiken??
Ik hoor het graag.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:52

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:05

steffi is super!! donderdag komt ze weer bij Quentin(die volgens utrecht zware ataxie had, is afgekeurd, en nu door een val een scheef bekken blijkt te hebben wat problemen geeft en geen ataxie heeft!)

maar als je paard weer geschikt is om echt te rijden enzo, kan je met longeren en met trainen ook heel veel verbeteren, dus goed rechtrichten en hem sterker maken.

Ik zit er aan te denken om met Quentin een keer bij Antoine de Bodt te gaan lessen, omdat er zoveel goede dingen over hem wordne gezegd mbt scheve paarden weer recht krijgen, en ik ben inmiddels z ver dat ik alles wil proberen om Quentin weer helemaal goed te krijgen!

maar voorlopig mag ik alleen maar buitenrijden en wordt hij dus nog behandeld door steffi

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:15

ook sam was erg scheef, maar met hulp van mijn insctructrice (deze krijgt weer les van laura-->van antionne de bodt jaja) hebben we haar helemaal recht gericht en gaat het nu stukken beter.

Zolang ze nog geen probleem heeft ondergaan van het scheefzijn zoals bijv. hoefkatrol. Zou ik gewoon een instructrice nemen die verstand heeft van het rechtrichten enz. (die heb je geloof ik al)

Ik zou in jou geval nog niet naar een fysio of een osteopaat gaan...want scheefzijn is naar mijn idee Schijnheilig iets wat je goed kunt oplossen met les in het longeren en rijden (oke...een fysio voor bij het longeren dan)
maar goed het kost klauwe vol geld terwijl je dit met een GOEDE instructie kunt oplossen, en paard vaak pas scheef is als je erop zit en gaat rijden
(toch Verward ) hihi

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:22

Renske20 schreef:
Ik zit er aan te denken om met Quentin een keer bij Antoine de Bodt te gaan lessen, omdat er zoveel goede dingen over hem wordne gezegd mbt scheve paarden weer recht krijgen, en ik ben inmiddels z ver dat ik alles wil proberen om Quentin weer helemaal goed te krijgen!

Was ook mijn eerste idee: Antoine de Bodt
Ik ben met mijn paard in de zomervakantie een week bij hem op stage geweest omdat ze zo extreem scheef was dat ze pijn kreeg in haar rug en daardoor enorm met haar hoofd zat te schudden, en op een week is het probleem helemaal opgelost.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:25

loutjuh schreef:
...want scheefzijn is naar mijn idee Schijnheilig iets wat je goed kunt oplossen met les in het longeren en rijden (oke...een fysio voor bij het longeren dan)

Dit ben ik niet met je eens! Een paard kan nl. lichamelijk echt scheef ZIJN. Het bekken kan scheef staan, er kunnen wervels scheef staan ... het paard kan pijn hebben ergens in het lijf waardoor het scheef gaat lopen.

Ik zou het dus liever om willen draaien: verzeker jezelf er éérst van dat het paard lichamelijk in orde is, voordat je hem nog eens extra aan het werk zet. Als het paard nl. wel iets mankeert, doet fanatiek rijden het paard meer kwaad dan goed, zowel fysiek als mentaal.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:40

Citaat:
Ik zou het dus liever om willen draaien: verzeker jezelf er éérst van dat het paard lichamelijk in orde is, voordat je hem nog eens extra aan het werk zet. Als het paard nl. wel iets mankeert, doet fanatiek rijden het paard meer kwaad dan goed, zowel fysiek als mentaal.

daar heb je helemaal gelijk in

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:28

Rechtrichten is toch een Antoine de Bodt-specilaiteit?! Zie http://www.hoefkatrol.com
Ik heb geen ervaring met hem maar Corine wel. Voor meer info haar dus even PB-en.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 16:03

Mac schreef:
Dit ben ik niet met je eens! Een paard kan nl. lichamelijk echt scheef ZIJN. Het bekken kan scheef staan, er kunnen wervels scheef staan ... het paard kan pijn hebben ergens in het lijf waardoor het scheef gaat lopen.

Zo wil ik het ook doen. Ik ben bang dat ik het er alleen mee vererger om door te rijden. Mijn instructrice raade mij ook aan om er iemand naar te laten kijken voordat wij verder gaan met rechtrichten, om zo erger te verkomen. Ik kan aan mijn paard niet merken dat hij pijn heeft, maar hij heeft ook verdomd lief karakter. Misschien dat hij zo iets heeft van" ik hoef maar een uurtje of zo te lopen en dan ben ik weer klaar"
Het kost misschien heel veel geld, maar dat heb ik voor mijn paard over. Ik wil gewoon heel graag dat het goed komt.